Gość cswadam Opublikowano 20 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2010 Witam. Posiadam Opla Sintrę 1999 r. 2,2 dti. Problem jest następujący. Samochód nie ma siły, na luzie, po wciśnięciu pedału gazu do oporu turbina załącza się dopiero koło 3000-3500 obr/min. W czasie jazdy na 1. biegu jeszcze ujdzie, 2 z zamkniętymi oczami też przejdzie ale na 3 zero siły. Pompa egr jest ok, zawory podciśnienia tez bo przy zdejmowaniu ze sterowników słychać zmianę pracy silnika i powietrze tez idzie przez wężyki. Zero jakiegokolwiek kopcenia przy pedale dociśniętym do podłogi. Odpala też normalnie. Podpinanie pod komputer tez niczego nie wykazało. Może ktoś pomóc??   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/30750-sintra-22-dti-problem-z-silnikiem/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość baki Opublikowano 20 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2010 Witam. Przy turbinie jest zawór sterujący przepływem spalin,czy czasami niespadł wężyk podciśnienia. Sprawdź też czy przewody karbowane jeden łączący turbunę z metalową rurą i drugi łączący rurę z chłodnicą powietrza niejest przerwany (lubi przerwać się na szwie). Jak nie to trzeba by sprawdzić łopatki turbiny od strony wlotu powietrza , mogą być wybite ,bo przy każdej wymianie filtra powietrza trzeba przed jego wymianą cąłą komorę wyczyścić odkurzaczem bo w przeciwnym wypadku drobiny pisaku rozwalają łopatki turbiny. Pozdr   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/30750-sintra-22-dti-problem-z-silnikiem/#findComment-74957 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cswadam Opublikowano 20 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2010 jezeli chodzi o ten przewod od intercoolera to jest napewno caly bo jak zdejme objemke i przystawie reke to caly sie zapada wiec szczelny jest. posprawdzam zatem węzyki napewno. czy mozliwe tez ze ktos grzebal i poprzestawial przy listwie sterujacej egr te wszytskie wezyki?? tzn czy objawy moga byc pod to podpisane   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/30750-sintra-22-dti-problem-z-silnikiem/#findComment-74949 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość baki Opublikowano 20 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2010 Witam. Przewód od itercoolera wchodzi do kolektora ssącego pod zaworem EGR i powinien jak przyłożysz rękę napuchnąć jak dodasz gazu. Oczym Ty piszesz?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/30750-sintra-22-dti-problem-z-silnikiem/#findComment-74947 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cswadam Opublikowano 20 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2010 no i jak odkrece objemke od intercoolera i zatkne ten gumowy przewod o duzej srednicy reka to sie zrobi podcisnienie i sie zalamie ten przewod prawda?? przeciez nie napuchnie bo silnik bedzie pobieral powietrze a nie je oddawal   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/30750-sintra-22-dti-problem-z-silnikiem/#findComment-74895 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość baki Opublikowano 21 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2010 Witam. Sorry ,myślałem że zatykasz zaraz przy zaworze EGR(źle przeczytałem) , tak jest OK. Ale mi chodziło o przewód gumowo silikonowy który wychodzi z turbiny do metalowej rurki i potem też o ten z rurki metalowej do intercoolera. Ty sprawdziłeś tylko szczelność tego grubego przy chłodnicy a na tamtych mogą być przedmuchy. Pozdr.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/30750-sintra-22-dti-problem-z-silnikiem/#findComment-74869 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cswadam Opublikowano 21 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2010 dzieki za rade. sprawdze i napisze czy cos sie z tym wszystkim wyjasnilo [ Dodano: Pią Maj 21, 2010 15:07 ] dalej to samo. wszystko sprawdzałem, wężyki szczelne, nie pozapychane. okazało się że turbina jest po kompletnej regeneracji więc to odpada. Wszystko zaczęło się od tego, że zawór się urwał, rozwaliło tłok i zarysowało tuleję. zostało to wszystko naprawione. samochód jeździł normalnie, wszystko było ok, zrobiono nim 2 trasy do niemiec i z powrotem (jakieś 1400 km) i za trzecim razem zaczęło się dziać tak jak opisywałem wcześniej. pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/30750-sintra-22-dti-problem-z-silnikiem/#findComment-74801 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość baki Opublikowano 21 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2010 Witam. Z tą turbiną to nie bądź taki pewny. Zależy kto to robił. Moja po regeneracji padła po dwóch dniach ledwo dojechałem do domu - objaw podobny. Zdejmij przewód wylotowy z turbiny, aby wylot turbiny był wolny. Włącz silnik i przy-gazuj, w tym czasie niech ktoś przyłoży rękę do wylotu powietrza z turbiny. Jak jest tam sporo oleju to turbina kaput. Pozdr popr.liter./DAROMV6   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/30750-sintra-22-dti-problem-z-silnikiem/#findComment-74713 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość t0mall Opublikowano 22 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2010 Sprawdź wężyki które idą od tych trzech zaworów po prawej stronie przed silnikiem. Nie pamiętam jak one się nazywają. Posprawdzaj czy któryś nie spadł z zaworu albo gdzieś dalej.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/30750-sintra-22-dti-problem-z-silnikiem/#findComment-74599 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cswadam Opublikowano 23 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2010 te wszystkie wężyki są dobrze przymocowane, szczelne i niepozapychane. Turbina też jest ok bo sprawdzałem z obu stron. łopatki w super stanie, żadnych wycieków oleju. sił już brakuje na ten samochód Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/30750-sintra-22-dti-problem-z-silnikiem/#findComment-74495 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.