Skocz do zawartości

sintra 2,2 dti problem z silnikiem


Gość cswadam

Rekomendowane odpowiedzi

Gość cswadam

Witam. Posiadam Opla Sintrę 1999 r. 2,2 dti. Problem jest następujący. Samochód nie ma siły, na luzie, po wciśnięciu pedału gazu do oporu turbina załącza się dopiero koło 3000-3500 obr/min. W czasie jazdy na 1. biegu jeszcze ujdzie, 2 z zamkniętymi oczami też przejdzie ale na 3 zero siły. Pompa egr jest ok, zawory podciśnienia tez bo przy zdejmowaniu ze sterowników słychać zmianę pracy silnika i powietrze tez idzie przez wężyki. Zero jakiegokolwiek kopcenia przy pedale dociśniętym do podłogi. Odpala też normalnie. Podpinanie pod komputer tez niczego nie wykazało. Może ktoś pomóc??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Przy turbinie jest zawór sterujący przepływem spalin,czy czasami niespadł wężyk podciśnienia. Sprawdź też czy przewody karbowane jeden łączący turbunę z metalową rurą i drugi łączący rurę z chłodnicą powietrza niejest przerwany (lubi przerwać się na szwie).

Jak nie to trzeba by sprawdzić łopatki turbiny od strony wlotu powietrza , mogą być wybite ,bo

przy każdej wymianie filtra powietrza trzeba przed jego wymianą cąłą komorę wyczyścić odkurzaczem bo w przeciwnym wypadku drobiny pisaku rozwalają łopatki turbiny.

Pozdr

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość cswadam

jezeli chodzi o ten przewod od intercoolera to jest napewno caly bo jak zdejme objemke i przystawie reke to caly sie zapada wiec szczelny jest. posprawdzam zatem węzyki napewno. czy mozliwe tez ze ktos grzebal i poprzestawial przy listwie sterujacej egr te wszytskie wezyki?? tzn czy objawy moga byc pod to podpisane

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Przewód od itercoolera wchodzi do kolektora ssącego pod zaworem EGR i powinien jak przyłożysz rękę napuchnąć jak dodasz gazu. Oczym Ty piszesz?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość cswadam

no i jak odkrece objemke od intercoolera i zatkne ten gumowy przewod o duzej srednicy reka to sie zrobi podcisnienie i sie zalamie ten przewod prawda?? przeciez nie napuchnie bo silnik bedzie pobieral powietrze a nie je oddawal

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Sorry ,myślałem że zatykasz zaraz przy zaworze EGR(źle przeczytałem) , tak jest OK.

Ale mi chodziło o przewód gumowo silikonowy który wychodzi z turbiny do metalowej rurki i potem też o ten z rurki metalowej do intercoolera. Ty sprawdziłeś tylko szczelność tego grubego przy chłodnicy a na tamtych mogą być przedmuchy.

Pozdr.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość cswadam

dzieki za rade. sprawdze i napisze czy cos sie z tym wszystkim wyjasnilo

 

[ Dodano: Pią Maj 21, 2010 15:07 ]

dalej to samo. wszystko sprawdzałem, wężyki szczelne, nie pozapychane. okazało się że turbina jest po kompletnej regeneracji więc to odpada. Wszystko zaczęło się od tego, że zawór się urwał, rozwaliło tłok i zarysowało tuleję. zostało to wszystko naprawione. samochód jeździł normalnie, wszystko było ok, zrobiono nim 2 trasy do niemiec i z powrotem (jakieś 1400 km) i za trzecim razem zaczęło się dziać tak jak opisywałem wcześniej. pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Z tą turbiną to nie bądź taki pewny. Zależy kto to robił. Moja po regeneracji padła po dwóch dniach ledwo dojechałem do domu - objaw podobny.

Zdejmij przewód wylotowy z turbiny, aby wylot turbiny był wolny.

Włącz silnik i przy-gazuj, w tym czasie niech ktoś przyłoży rękę do wylotu powietrza z turbiny. Jak jest tam sporo oleju to turbina kaput.

Pozdr

 

popr.liter./DAROMV6

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź wężyki które idą od tych trzech zaworów po prawej stronie przed silnikiem.

Nie pamiętam jak one się nazywają.

Posprawdzaj czy któryś nie spadł z zaworu albo gdzieś dalej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość cswadam

te wszystkie wężyki są dobrze przymocowane, szczelne i niepozapychane. Turbina też jest ok bo sprawdzałem z obu stron. łopatki w super stanie, żadnych wycieków oleju. sił już brakuje na ten samochód

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności