Skocz do zawartości

Błąd P0400


Gość 69hans

Rekomendowane odpowiedzi

Posiadam vectrę x20DTL rocznik 97,sprowadzona Niemiec przy stanie licznika 192 tyś kilometrów,aktualnie mam przejechane 219 tyś kilometrów., od początku olej syntetyk 5w 40 -żadnych ubytków oleju.Przy stanie licznika 218 tyś zauważyłem że nastąpił ubytek oleju i podczas ruszania i dodawaniu gazu silnik dusi się i traci moc i strasznie kopci czarnym dymem .Komputer pokazał kod P0400.Przyczyną była awaria pompy vacum ,która pompowała olej do zaworów podciśnieniowych. Wymieniłem pompę vacum ,wymieniłem przewody łączące zawory podciśnieniowe ,problem pozostał.

Następnie wysłałem do regeneracji do firmy specjalizującej się w naprawach tego typu zaworów trzy zawory podciśnieniowe, dwa wróciły naprawione trzeci był sprawny tylko wymieniono mu filter.

do tej samej firmy wysłałem zawór Egr po sprawdzeniu okazał się sprawny.

Po założeniu tych zaworów samochód ma problem z odpaleniem lecz tylko na zimnym silniku ,po włączeniu silnik odpala lecz po chwili gaśnie i tak trzy razy .Gdy odpali to po chwili silnik spada z obrotów a tak około 15 sekund,gdy prze gazuję praca silnika wraca do normy.gdy silnik jest ciepły problemu z odpaleniem nie ma .Podczas jazdy i to nie zawsze silnik traci moc ,nieraz słychać przy tym stukot jakby zatrzymywania wiatraku lub stukot zaworów silnika i zaraz zapala się kontrolka silnika ,która gaśnie po prze gazowaniu i wtedy samochód kopci jak parowóz.

Wymieniłem zawór klap,filter paliwa ,przewody przelewowe,wyczyściłem klapy silnika

i Problem jak był tak jest, kod ten sam i wszyscy rozkładają ręce

zmieniłem tytuł/zbyszek670

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Panie jezeli nie poradziłeś sobie jeszcze z tym błędem to mam dla ciebie rozwiązanie!:drunk:!:drunk: pojedż gdzieś gdzie mają oryginalne oprogramowanie do opla i sprawdź prace przepływomierza. Oryginalny przepływomierz powinien pokazywac do 6 jednostek i tylko taki toleruje ten samochód!:drunk:!:)!:):drunk: nie wkładaj żadnych bosha ani innych wynalazków ja na taki wydałem 250pln i teraz sobie leży na półce a po włożeniu oryginału za prawie 600pln jak ręką odjął wszystkie boleści!:o:drunk: pozdrawiam!:drunk:!:drunk:!1

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po włączeniu silnik odpala lecz po chwili gaśnie i tak trzy razy .Gdy odpali to po chwili silnik spada z obrotów a tak około 15 sekund,gdy prze gazuję praca silnika wraca do normy.gdy silnik jest ciepły problemu z odpaleniem nie ma

Przeczytaj to http://forum.opel24.com/astra-g-diesel-problem-z-odpalaniem-po-dluzszym-postoju-vt3920.htm

http://forum.vectraklub.pl/index.php/topic/33558-rozwiazanie-problemu-trudnego-odpalania-nie-tylko-rano-dth-dtl/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość wilczek650

ja mam ten sam silnik i ten sam problem. wymienilem zawor egr na zupelnie nowy czyscilem kolektor ssacy i klapki pod kolektorem ssacym. nic nie pomoglo a ten problem nadal jest.

Za kazdym razem jak jest podlaczany komp wyswietla sie blad P0400 czyli recykling spalin. Pomimo to wymienilem wezyki przelewowe i nadal to samo :beer:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności