Skocz do zawartości

z pod maski piszczy na wolnych obrotach


Gość Sargath

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Sargath

Witam

 

Problem:

 

Piszy z pod maski

 

Objawy towarzyszące:

 

- tylko jak jest ciepły silnik - powyżej 92*C

- tylko na biegu jałowym - wystarczy lekkie dodanie gazu i pisk ustaje

- nie ma znaczenia czy mokro czy sucho

- piszczy tylko jak obroty spadną poniżej 800rpm

- najczęściej - prawie zawsze - piszczy jak wyrzucam się na luz w koncowej fazie dojazdu do świateł

- piszczy gdy gasze silnik

- nigdy nie piszczy jak do mechanika pojadę

 

Proszę o sugestjie.

 

Pozdrawiam

 

Usunąłem Caps Lock z tekstu- regulamin forum/rafaln1

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Lukas715

Tak jak kolega Rafaln1 pisze może łożysko alternatora.

Najlepiej zdejmij pasek od altka i słuchaj co się będzie działo.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Sargath

skoro to alternator to dlaczego piszczy mi tylko na ciepłym silniku?

 

czy temperatura silnika moze miec wpływ na alternator?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Lukas715

Temperatura silnika raczej nie ma wpływu, ale może mieć temperatura łożyska, które po nagrzaniu zaczyna piszczeć. Sprawdź też pasek czy nie jest luźny.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Sargath

pasek jest napięty dobrze bo u mnie jest napinacz na sprężynie

 

załóżmy że jest to alternator - regenrować czy kupić nowy?

 

pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

załóżmy że jest to alternator - regenrować czy kupić nowy?

Jak jest potrzeba wymiany uszczelki to wymieniasz od razu cały silnik :urodziny:

Nie alternator tylko łożysko alternatora.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Sargath

Jak jest potrzeba wymiany uszczelki to wymieniasz od razu cały silnik

myśli wyprzedziły tekst

 

pomyslałem o wymianie alternatora, bo z nim związana jest chyba jeszcze jedna przypadłość, a mianowicie:

 

gdy dojeżdżam do świateł i wyrzucam się na luz to obroty spadają nieraz bardzo znacznie, że w niektórych momentach czuje jak się silnik zaczyna trząść, ale nigdy nie gaśnie - dzieje się tak tylko wtedy gdy mam dużo odbiorników włączonych na raz.

 

dlatego pomyślałem o alternatorze, nie przyszło mi do głowy że to może mieć zwiazek z tym piszczeniem

 

pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontrolka ładowania zapala się?

Być może kończy się regulator napięcia albo szczotki.

Niedawno grzebałem w altku-regulator 22 PLN, szczotki 11 PLN.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość krzysiek76

pasek jest napięty dobrze bo u mnie jest napinacz na sprężynie

Sprężynka czasem nie pękła?...

 

Ciepło i zimno raczej nie powinny mieć aż tak dużego wpływu na samo łożysko - moge sie mylić, ale z tego co wiem to materiał z jakiego jest wykonane nie powinno być zależne i być uwarunkowane od temperatury na jaką jest narażone w górnej jej granicy.

 

Ja bym luknął na napinacz i sprężynke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności