Skocz do zawartości

EGR czy Klapy wirowe a może turbina?


Rekomendowane odpowiedzi

Tak,może miec przesunięcie w fazie i dawac takie objawy jak u ciebie.A co najgorsze to może fiksowac inny,a już będą podobne objawy.I wtedy jest trudniej.A może u ciebie wystarczy go tylko ustawic?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/30885-egr-czy-klapy-wirowe-a-mo%C5%BCe-turbina/page/2/#findComment-73384
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 41
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość Cappadondal

Byłem dziś w ASO.

Zamontowali mi na podmiane nowy zawór sterujący turbo.

Przejechałem sie autem i.... bez zmian ;p

Auto nadal słabo przyspiesza na niższych obrotach i delikatnym dodawaniu gazu ... nastepnie "odtyka" się - tak jak to opisywałem w poprzednich postach.

 

Stwierdzili więc że trzeba szukać dalej - ale nie wiedzą czego i gdzie.

Padł tym razem pomysł że jesli mam turbine ze zmienną geometrią to może cos z tym jest nie tak jak powinno.

Zaproponowali - że kolejnym razem rozbiorą osłonę silnika i przejrzą wszelkie cięgienka itd w turbinie - czy działają tak jak należy.

Muszą do tego zostawić samochód w serwisie na dobę by silnik był zimny - zeby moc tam włozyć rekę :?

Może komuś przychodzi jakiś pomysł - zeby podpowiedzieć coś Panom z serwisu?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/30885-egr-czy-klapy-wirowe-a-mo%C5%BCe-turbina/page/2/#findComment-73021
Udostępnij na innych stronach

Gość Cappadondal

A który podmieniali?Elektrozawór czy puszkę podciśnieniową?

Wracajac do watku - podmieniali wydaje mi sie że puszkę podcisnieniową.

Opiszę gdzie to sie znajduje i jak wyglada:

Parzac na auto z przodu - jest z lewej strony w okolicach koła pasażera.

Oczywiscie trzeba tam sie dostać od dołu samochodu - z góry nie ma dostepu.

jest to taka niewielka prostokątna plastikowa kostka do której dolączone są przewody z cisnieniem od turbo.

Czy wiec dobrze strzeliłem że to puszka podcisnieniowa?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/30885-egr-czy-klapy-wirowe-a-mo%C5%BCe-turbina/page/2/#findComment-72891
Udostępnij na innych stronach

Witam bardzo ! każdego kto zechce mi pomóc .Mój problem polega na tym że po wymianie kolektora dolotowego (klap wirowych) zapala się kontrolka z kluczem no i spada moc o około 60 % lipa he, jest błąd nastawnika klap wirowych Moje pytanie to :czy w nowym kolektorze dolotowym jest też ten sterownik czy trzeba go zakupić oddzielnie .tego nowego kolektora nawet nie widziałem a jest już zamontowany i nie mam pewności że nie zostaję naciągany bo może w wyniku montowania ktoś źle go zamontował :wesoly:

Załóż nowy temata nie zaśmiecaj tego :wesoly:!!

 

Wracając do tematu ja co prawda mam inny silnik lecz objawy w 100% te same i winna jest pompa Vacuum. Sprawdź podciśnienie.

 

Moja teoria: Zbyt małe ciśnienie aby otworzyć/zamknąć zawór turbo brak doładowania i autko jezdzi jak Disel bez turbo czyli wooolllllnnnnoooo. U mnie wałek napędza pompę i gdy ma wieksze obciązenie łatwiej mu "odpompować" i wytworzyć siłe do zadziałania niż na wolnych obrotach lub luzem. U mnie do tego jeszcze jest problem gdyż po przekroczeniu okolo 140km/h Check zapali sie na stałe czyć szarpnięcie i koniec az do ponownego wyłączenia silnika ale za to obwiniam EGR...

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/30885-egr-czy-klapy-wirowe-a-mo%C5%BCe-turbina/page/2/#findComment-72092
Udostępnij na innych stronach

Gość danek1410

A jest do tego jakaś wtyczka prądowa?

tak, bylo to podpinane podłuzną prostokątną wtyczką.

w miejscu, które opisujesz znajduje się zawór podciśnienia sterujący turbiną, mam ten sam problem i takie same auto....

krok po kroku podmieniam i eliminuje poszczególne części: przepływka-bez zmian, egr-bez zmian, czujnik doładowania w kolektorze-bez zmian, węże podciśnieniowe wszystkie wymienione(niewielki koszt)-bez zmian. Pozostaje tylko zawór podciśnienia i zastanawiam się nad "gruszką" sterującą kierownicami....

 

Owocnych poszukiwań i podziel się informacją jak znajdziesz lekarstwo :wesoly:

 

pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/30885-egr-czy-klapy-wirowe-a-mo%C5%BCe-turbina/page/2/#findComment-72072
Udostępnij na innych stronach

Poprostu jest to sprawa delikatna.Tutaj ewidentnie fiksuje szeroko rozbudowany układ podciśnieniowy (hamulec masz oczywiście miękki,więc można przyjąc,że pompka ssie dobrze).Skoro start silnika,zadymienie i ilośc spalanego paliwa nie odstępują wiele od norm,więc należy szukac przyczyny w synchronizacji układu.A tutaj coś wyraźnie spóźnia się w cyklu.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/30885-egr-czy-klapy-wirowe-a-mo%C5%BCe-turbina/page/2/#findComment-72008
Udostępnij na innych stronach

Gość plastik78

mój kolega przy astrze z Z19DTH miał podobnie i był to zawór egr elektrycznie był o.k. po wyciągnięciu okazało się że był częściowo otwarty a w tym silniku zawór nie ma czujnika położenia no chyba że już sprawdzaliście

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/30885-egr-czy-klapy-wirowe-a-mo%C5%BCe-turbina/page/2/#findComment-71853
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności