Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość adam486

Witam koledzy,

Mam kilka pytań i chciałbym żebyście mi pomogli i doradzili. Mianowicie muszę wymienić w aucie kompletny rozrząd i byłem w pewnym warsztacie i mi wycenili tak o to części:

- 2 rolki prowadzące rozrząd (Ruvilla) 140 zł

- rolka napinająca rozrząd Ruvilla 100 zł

- pasek rozrządu Conti-tech 67 zł

- pompa wody SKF 195 zł lub zamiennik firmy no name 155 zł

- rolka prowadząca pasek wieloklinowy Ruvilla 79 zl

- rolka napinajaca pasek wieloklinowy Ruvilla 185 zl lub sam wklad tej rolki w cenie 62 zl

- pasek wieloklinowy Conti-tech 57 zl

- termostat Wahlera 24 zl lub z obudowa 94 zl

- robocina z "ich" czesciami 150 zl a z moimi 250 zl

Wiec w sumie jak by robil teoretycznie najlepszymi czesciami to mnie wyniesie 1067zl zakladajac ze plyn mi dadza gratis choc nie wiem! Wiec nie malo jak do tak starego auta.

I mam teraz pytania:

1. Prosze powiedzcie mi czy ta oferta jest dobra cenowo?

2. Czy zamiast pompy SKF jak wybiore tanszy zamiennik to czy zemsci sie to na mnie w przyszlosci przed wczesna awaria pompy?

3. Czy faktycznie wymieniac rolke napinajaca i prowadzaca pasek wieloklinowy wraz z paskiem czy sam nowy pasek wystarczy?

4. A w razie wymiany rolki napinajacej pasek wieloklinowy czy wystarczy sam wklad tej rolki czy cala lepiej?

5. Czy to prawda jest ze w tym silniku bylo montowanych kilka rodzai rolek i jaka jest dokladnie zamontowana w moim silniku to bedzie wiadomo dopiero jak sie rozbierze rozrzad? Tak mi powiedziala pani w biurze ktora sprawdzala dla mnie te czesci. Jesli to prawda to na wlasna reke nie moglbym kupic czesci bo nie wiadomo czy bym trafil w odpowiednia rolke :D

6. Czy faktycznie w tym silniku termostat jest na wierzchu a nie pod rozrzadem tak jak w silnikach 8v? Bo nie moge go zlokalizowac :D W tym miejscu gdzie wchodzi ten gruby waz od chlodnicy do silnika jest jakis czujnik w silniku ale wogole nie wyglada mi to na termostat a moze sie myle :wesoly: Bo jesli jest na wierzchu to czy jest sens go teraz wymieniac skoro wydaje mi sie ze jest dobry bo auto szybko sie nagrzewa a temperatura w czasie jazdy wynosi 92 stopnie czyli tak jak ksiazka pisze :D

7. I ostatnie pytanie czy jesli bedzie wskazana wymiana termostatu podczas wymiany rozrzadu to czy wymienic sam wklad czy razem z obudowa?

 

Prosze pomozcie koledzy i odpowiedzcie na moje pytania bo chcialbym aby samochodzik chodzil idealnie tak jak do tej pory jeszcze przez dlugi czas a o ile to mozliwe zebym choc troche zaoszczedzil na czesciach bez szkody dla asterki bo w funduszach sie nie przelewa ;) Z gory dziekuje za pomoc i przepraszam za tak dlugi post :D

Pozdrawiam :D

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/30948-kupno-i-wymiana-rozrz%C4%85du-w-x16xel/
Udostępnij na innych stronach

Gość drevena

1. cena w miarę dobra. warsztat nawet z twoimi cześciami nie żąda dużo.

2. zemści się. ja wybrałam zamiennik i skończyło się wymianą głowicy:/

3. zalezy w jakim stanie jest rolka i napinacz. ale jak już robic to wszystko

4. wymieniłam sam wkład napinacza i jest wszystko ok

5. w przypadku rozrządu jak szukałam był tylko jeden rodzaj * duża i mała rolka

6. patrząc na rozrząd termostat jest po prawej stronie. mniej więcej na wysokości wejścia węża od chłodnicy. jest na wierzchu

7. sam wkład na ogół pomaga ;p

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/30948-kupno-i-wymiana-rozrz%C4%85du-w-x16xel/#findComment-72934
Udostępnij na innych stronach

Patrzyłeś na allegro aby porównać ceny? http://moto.allegro.pl/search.php?category=3&string=rozrz%C4%85d+X16XEL

robocina z "ich" czesciami 150 zl a z moimi 250 zl

Widać ile dobijają swojej "marży" do części,choć za tą kasę to nie jest jeszcze kosmos.

Musisz policzyć co Ci się bardziej kalkuluje,kupić taniej samemu części i zapłacić więcej za robociznę czy odwrotnie.

Czy faktycznie w tym silniku termostat jest na wierzchu a nie pod rozrzadem tak jak w silnikach 8v?

Tak jest na wierzchu,więc z wymianą możesz się wstrzymać,choć kupując sam wkład wiele nie stracisz a będziesz miał wymieniony.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/30948-kupno-i-wymiana-rozrz%C4%85du-w-x16xel/#findComment-72921
Udostępnij na innych stronach

Gość huri_khan

1000 zł za wymianę rozrządu w Astrze F ?

 

Ja za części do Astry G (bez termostatu) zapłaciłem 450 zł. Większość części z Ruvilla i pasek Conti. Lepiej poszukaj na Allegro bo coś drogo ta wymiana wychodzi.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/30948-kupno-i-wymiana-rozrz%C4%85du-w-x16xel/#findComment-72745
Udostępnij na innych stronach

Gość adam486

1000 zł za wymianę rozrządu w Astrze F ?

 

Ja za części do Astry G (bez termostatu) zapłaciłem 450 zł. Większość części z Ruvilla i pasek Conti. Lepiej poszukaj na Allegro bo coś drogo ta wymiana wychodzi.

 

Tylko wez kolego pod uwage ze ta cena to z robocizna, pompa SKF, termostatem z obudowa Wahlera no i dodatkowo wymiana paska wieloklinowego wraz rolkami. Wszystkie rolki Ruvilla. A to czy to astra F czy G to nie ma znaczenia liczy sie silnik i jesli byłby taki sam to w obydwu przypadkach cena by była taka sama.

 

[ Dodano: Pon Maj 31, 2010 20:23 ]

Patrzyłeś na allegro aby porównać ceny? http://moto.allegro.pl/se...z%C4%85d+X16XEL

 

Patrzyłem kolego i do Astry F na porzadnych czesciach nie znalazłem oferty. Zdecydowalem przez weekend ze jednak czesci kupie w warsztacie bo ceny w sklepach w Rzeszowie takie mniej wiecej jak w warsztacie a za robocizne mniej zaplace no i w razie jakby cos nie pasowalo z czesci to juz nie moj problem tylko warsztatu. Tak wiec wymiana prawdopodobnie w piatek :beer:

 

2. zemści się. ja wybrałam zamiennik i skończyło się wymianą głowicy:/

 

a co kolezanko sie z ta pompa stalo? ile wytrzymala? bo mi musi wytrzymac te 60tys. km, wiec raczej trzeba dolozyc do pompy SKF :wink:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/30948-kupno-i-wymiana-rozrz%C4%85du-w-x16xel/#findComment-72541
Udostępnij na innych stronach

Gość huri_khan

Tylko wez kolego pod uwage ze ta cena to z robocizna, pompa SKF, termostatem z obudowa Wahlera no i dodatkowo wymiana paska wieloklinowego wraz rolkami.

Tylko że ja za pasek z Conti od alternatora płaciłem około 20-30 zł, więc nie wiem skąd masz te ceny.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/30948-kupno-i-wymiana-rozrz%C4%85du-w-x16xel/#findComment-72523
Udostępnij na innych stronach

Gość adam486

Tylko że ja za pasek z Conti od alternatora płaciłem około 20-30 zł, więc nie wiem skąd masz te ceny.

A kiedy to bylo? A masz kolego klimatyzacje? Bo ja mam i pasek w takim przypadku jest dluzszy i drozszy. I stad moze ta roznica. A w dodatku marża marży nigdy nie rowna :beer:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/30948-kupno-i-wymiana-rozrz%C4%85du-w-x16xel/#findComment-72494
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

1000 zł za wymianę rozrządu w Astrze F ?

 

Ja za części do Astry G (bez termostatu) zapłaciłem 450 zł. Większość części z Ruvilla i pasek Conti. Lepiej poszukaj na Allegro bo coś drogo ta wymiana wychodzi.

 

Tylko wez kolego pod uwage ze ta cena to z robocizna, pompa SKF, termostatem z obudowa Wahlera no i dodatkowo wymiana paska wieloklinowego wraz rolkami. Wszystkie rolki Ruvilla. A to czy to astra F czy G to nie ma znaczenia liczy sie silnik i jesli byłby taki sam to w obydwu przypadkach cena by była taka sama.

 

[ Dodano: Pon Maj 31, 2010 20:23 ]

Patrzyłeś na allegro aby porównać ceny? http://moto.allegro.pl/se...z%C4%85d+X16XEL

 

Patrzyłem kolego i do Astry F na porzadnych czesciach nie znalazłem oferty. Zdecydowalem przez weekend ze jednak czesci kupie w warsztacie bo ceny w sklepach w Rzeszowie takie mniej wiecej jak w warsztacie a za robocizne mniej zaplace no i w razie jakby cos nie pasowalo z czesci to juz nie moj problem tylko warsztatu. Tak wiec wymiana prawdopodobnie w piatek :)

 

2. zemści się. ja wybrałam zamiennik i skończyło się wymianą głowicy:/

 

a co kolezanko sie z ta pompa stalo? ile wytrzymala? bo mi musi wytrzymac te 60tys. km, wiec raczej trzeba dolozyc do pompy SKF :)

 

zatarła się i rozwaliło pasek:/

wytrzymała może ok 40 tys.

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/30948-kupno-i-wymiana-rozrz%C4%85du-w-x16xel/#findComment-67013
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności