Skocz do zawartości
Sargath

Z pod korka wlewu oleju dymi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Zauważyłem ostatnio pewien problem z zachowaniu silnika w moim aucie, a mianowicie gdy odkręcam korek wlewu oleju (po calkowitym rozgrzaniu silnika) wydobywają się z pod niego pary - nie są to spaliny bo po zapachu nic na to nie wskazuje. Kolor dymu raczej biały, przezroczysty, nie wygląda mi to na płyn chłodniczy bo go nie ubywa.

Samochód nie dymi z rury ani na czarno ani na biało - właściwie to wogóle nie dymi.

Do tej pory nie brał silnik ani grama oleju, jeździłem bez dolewki od wymiany do wymiany, ale ostatnio spalił chyba z 50-100ml.

Nie ma żadnych palm olejowych pod autem.

 

 

Pozdrawiam


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie wiem ile tego dymu Ci wylatuje... ale lekkie dymienie po odkręceniu korka oleju przy rozgrzanym silniku jest normalne...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Sargath, nie szukaj problemu bo go nie ma :D

Przypominam, że olej to ciecz a ciecz po rozgrzaniu paruje.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tomziob

witam

przeszukalem forum ale nie znalazlem odpowiedzi na moj problem. Mianowicie mam maly wyciek z pod korka wlewu. wymienilem juz dwa korki ale problem dalej nieustepuje. jak otworze korek czy na cieplym czy na zimnym silniku nie mam jakis wielkich przedmuchow sa normalne olejem tez jakos strasznie niechlapie. prosze o pomoc co to moze byc i jak sie tego pozbyc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość andrzej_m55

tomziob, witam

Sprawdź czy odma jest drożna

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, podczepię się pod temat.

Mam podobny problem z dymkiem :drunk: . Szukałem dziś przyczyny nierównej pracy na biegu jałowym jak i szarpania na niskich obrotach na każdym biegu ( od 2 tyg zaczął lekko szarpać na PB i LPG - wcześniej to nie występowało). Po odpaleniu zimnego silnika po ok 2,3 może 4 minutach odkręciłem korek oleju i wyleciał niebieski dymek, było lekkie nadciśnienie na biegu jałowym, bo położony korek podskakiwał, a po dodaniu gazu, zassało go.

 

Czy oznacza to początek przedmuchu pierścieni / UPG??? i stąd ta nierówna praca???

 

Dodam, że 2 miesiące temu wymieniałem UPG i oddałem głowicę do regeneracji bo miałem wypalony zawór.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość andrzej_m55
przemeq999, Sprawdź ciśnienie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość andrzej_m55

Tak zrobię i napiszę jakie wyszło.

to czekamy i powiesz co postanowiłeś

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.