Skocz do zawartości

Sciąga w prawo


Rekomendowane odpowiedzi

witam

posiadam astre taka jak w profilu

moim problemem jest ściganie auta w prawo

użyłem wcześniej szukajki

zbieżność mam ok(tak stwierdził servis)

opony i felgi wyważone(sprawdzane także na oplu u kolegi i jego auto na moich kolach jechało prosto)

 

wiec tak, opel jest sprowadzony z Niemczech wiem ze przyjechał jako puknięty z przodu i był naprawiany w Polsce. patrząc na stan pojazdu i oceniając go (razem z mechanikiem) auto nie było mocno bite ponieważ zaczynając od chłodnicy i idąc w głąb wszytko jest oryginalne i nie wygląda na robione.

 

bylem ustawiać zbieżność i powiedzieli ze jest ok ale nie pasowały kąty etc. ale w moim oplu chyba nie da się tego regulować?

patrząc wzrokowo widzę ze kolo prawe jest troszkę przesunięte bardziej w tył niż kolo lewe(mowa o przedniej osi)

 

sworznie było wymieniane stuków nie ma

wiem ze muszę wymienić tuleje wahaczy bo widzę ze te gumy już się z lekka "rozrywają"

 

od czego i jak mam zacząć poszukiwania przyczyny ścigania w prawo?

podczas hamowania tego nie ma ale jest jak przyspieszam i jadę z jedna prędkością

moje gumy miały z obu stron powierzchni przylegania do podłoża taki możne 0.5mm rowek z samego brzegu

na prawej przedniej zaczyna go brakować czyli tnie gumę na długości 2cm od strony zewnętrznej

zmieniłem tytuł/daro

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomiar geometrii nadwozia lub co najmniej wizyta w porządnym warsztacie blacharsko-lakierniczym, a najlepiej autoryzowanym. Skoro mówisz że jedno koło jest cofnięte, to może (ale nie musi) świadczyć o tym że jednak był konkretny dzwon. Samochód nie musiał być uderzony przodem, równie dobrze mógł być owinięty dookoła drzewa bokiem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wygrzebałem umowę zakupu tego autka i inne papiery także mam fakturkę co bylo wymienione w polce jak go przywieźli:

-obie lampy

-zderzak

-grill

- rura gumowa z i do chłodnicy

 

tak pisze na faktorce,

skontaktuje sie jeszcze ze znajomym ktory to auto mi załatwił może on będzie dokładnie wiedział/pamiętał w jakim stanie ono bylo.

 

dodam ze jak ten samochód pierwsze miał ojciec to jeździł prosto ;)

dopiero od jakiegoś czasu tak sie dzieje a ani ja ani tata nigdzie nie pukliśmy nim

 

u mnie w mojej wiosce mechanicy sa zaopatrzeni w sprzęt sprzed chyba 20 lat ;)

będę sie musiał pofatygować do salonu fiata bo tam maja serwis i pewnie lepsze przyrządy

 

jeszcze mam pytanie. w tym oplu nie da sie regulować kątów pochylenia kola/wyprzedzenia itp?

czyli będę musiał coś kupić żeby to naprawić?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro tak się dzieje od niedawna to zmienia postać rzeczy (myślałem że świeżo zakupiony astrolot). Musisz podjechać do warsztatu który ma sprzęt do ustawienia geometrii a co najmniej na stację diagnostyczną. Na stacji diagnostycznej za nie duże pieniądze obejrzy Ci go fachowiec, znajdzie-nie znajdzie warto sprawdzić cały układ zawieszenia i kierowniczy. Zwróć uwagę na opony czy są równomiernie zużyte. Jeśli masz ograniczony wybór warsztatów zacznij od stacji diagnostycznej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm czyli będzie wycieczka do diagnosty

 

pierwsze wymienię sam sobie tulejki wahaczy bo widze ze sa w b złym stanie

gumy sa poodrywane i takie z lekka"twarde" łamiące sie i po prostu do kosza

 

czy te tulejki mogą byc tez powodem ze mnie ściąga?

 

mam do dyspozycji prasy i mini niby warsztacik to dam rady ???

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też tak kombinowałem swego czasu co z moją astrą jest bo mnie w lewo ściągało - po zakupie zimówek nowych w jednej chwili się naprawiło :wink:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dokladnie ta sama sytuacje. Sciaga w prawo, stuki z prawej strony i auto jak stoi to jest pochylone na prawo (ale bardziej z tylu).

Sworznie nowe, tuleje wahaczy nowe, amortyzatory maja 1,5 roku, lozyska w kolach nowe, hamulce nowe hmmm. Auto zjechalo pare lat temu z Niemiec lekko uderzone z prawej strony. Wymieniono zderzak, przednia lampe, prawy blotnik. Na ramie nie ma sladow klepania. 2 lata temu Asterka zaliczyla prawa strona porzadna dziure. Ucierpialy oba prawe kola i amorek z przodu, ktory zostal razem z pozostalymi wymieniony. Objawy tluczenia pojawily sie po wymianie sprzegla i tulei wahaczy ( podwieszony silnik, zdemontowane sanki i wahacze). Prawe przednie kolo jest odchylone dolem do zewnatrz i cofniete do tylu wzgledem lewego. Z tego co wiem to w Astrze jest niewiele mozliwosci do regulacji geometrii (zbieznosci). Mam nadzieje ze to nie jest efekt "dzwona" z przeszlosci. Tylko jak to sprawdzic...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, może po prostu któraś sprężyna zawieszenia pękła. Czasem poleci tak, że zupełnie tego nie widać na pierwszy rzut oka.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bylem u mechaniora i muszę poczekać kilka dni bo warsztat pelny

na razie i tak wymienię koncowki drążków/tuleje wahaczy/ tak zalecił mechanik jak je zobaczył :(

może wtedy kolo jako tako wróci na swoje miejsce

 

co do urwanej sprężyny

 

w ostatnie wakacje jechał z śląska do białego stoku

w okolicach warszawy coś bynklo w aucie

ale myślę ze jeśli jedzie to się nie przejmuje :(

dopiero po powrocie

i pojechaniu we wrześniu na przegląd gość powiedział ze brakuje mi kawałka sprężyny z tylu(prawa strona)

auto było przechylone ale nie miałem czasu tam spojrzeć bo auto ma jeździć a nie stać na warsztacie :wink:

u mnie po złamaniu się, sprężyna osiadła na belce kawałek od przewodu hamulca :(

 

na szczęście sprężyny można samemu wymienić bez potrzeby nabywania fachowych narzędzi ;)

ale jak mi się złamała sprężyna to nie czułem żeby auto jechało w bok ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności