Skocz do zawartości

ciągłe problemy corsa b 1.4 1995


Gość waszo321

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, Postanowiłem założyć nowy temat aby ująć w nim wszystkie zaobserwowane wady mojego auta.

Pierwszą najważniejszą wadą jest ABS a raczej jego funkcjonowanie: Wybija prawie za każdym razem nawet przy lekkikm zwykłym dochamowaniu a jak jade wolno np na 2 to słychac takie dziwne dzwieki jak chwile po zadziałaniu abs-u byłem u mechanika- stwierdzili ze nie potrafią tego ustawic bo nie maja czegos tam w komputerze u siebie...

 

Drugą sprawa to nie palenie na jeden z garów- objaw widoczny zwłaszcza gdy jest mokro, wymieniłem jakis miesiac temu świece i przewody- po tym zabiegu sie znacznie poprawiło niemniej jednak nadal to jest odczuwalne...

 

Kolejna sprawa to wysoka temp silnika- dojeżdzam autkiem na uczelnie do lublina co wiąze sie z korkami, po staniu około 10 min juz jest ponad 100 stopni i włącza sie wentylator, czytałem ze ople tak mają i sie z tym pogodziłem ale problem lezy w czyms inny, temp po interwencji wentylatora spada ale do 95 stopni mniej wiecej a auto jest wyraznie słabsze, mułowate, słabo przyspiesza i bardzo ciezko cos wyprzedzic, na zimnym jest znacznie dynamiczniejsze choć nie zawsze ogólnie ta "dynamika" ma swoje humory...

 

Przedwczoraj miałem tez nieciekawą przygode- zablokowały mi sie drzwi od pasażera-prawa strona, wogóle nie mogłem otworzyc mimo poprawnego działania zamka centralnego, dzisiaj miałem juz szukac mechanika ale dzwi sie cudownie same otworzyły...

 

dodam ze auto ma lpg od 22 tys km.

Jeśli trzeba podac jakies jeszcze info prosze pisać.

 

Czasami jak wsiadam do auta zastanawiam sie co dzisiaj moze nie działac... Moje pytanie głownie polega na tym czy zna ktoś kompetentnego mechanika w obrębie łęcznej-moja miejscowość, Lublina lub okolic który bedzie mógł porządnie ustawić mi samochód i ponaprawiać wszelkie jego wady raz na zawsze? Mam dość jeżdzenia do ludzi którzy albo nie umieją albo twierdzą ze skoro jezdzi to jest wszystko w porządku, prosze o konkretne namiany, najlepiej jakby facet znał sie dobrze na oplach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje pytanie głownie polega na tym czy zna ktoś kompetentnego mechanika w obrębie łęcznej-moja miejscowość, Lublina lub okolic który bedzie mógł porządnie ustawić mi samochód

W takim razie nie rozumiem po co się tak rozpisujesz skoro chodzi Ci tylko o warsztat, który naprawi samochód.

Proponuję zapytać w tym dziale o dobrego mechanika:

http://forum.opel24.com/warsztaty-samochodowe-vf166.htm

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejna sprawa to wysoka temp silnika- dojeżdzam autkiem na uczelnie do lublina co wiąze sie z korkami, po staniu około 10 min juz jest ponad 100 stopni i włącza sie wentylator, czytałem ze ople tak mają i sie z tym pogodziłem ale problem lezy w czyms inny, temp po interwencji wentylatora spada ale do 95 stopni mniej wiecej a auto jest wyraznie słabsze, mułowate, słabo przyspiesza i bardzo ciezko cos wyprzedzic, na zimnym jest znacznie dynamiczniejsze choć nie zawsze ogólnie ta "dynamika" ma swoje humory...

cześć, Ja u siebie miałem to samo. Wymieniłem pompę wody, chłodnicę, termostat, płyn, korek od zbiorniczka wyrównawczego, czujnik termiczny wentylatora, czujnik na komputer i na zegary, czyli wszystko co się dało. I jest tak samo jak było. Szybko się grzeje do 100, po załączeniu się wentylatora spada do ok 95 stopni. Ople tak mają zwłaszcza w gorączki 35 stopniowe. Wystarczy, że nie włączysz dmuchawy na zimno silnik będzie wolniej się nagrzewał

 

Co do tej dynamiki mam to samo i nie wiem co to jest. Gdy silnik jest zimny hula jak trzeba, gdy się nagrzeje to do 2000 obr przymula trochę. Internauci stawiają na cewke zapłonową, niestety nie mam nikogo by sprawdzić czy to na pewno cewka ma wpływ na dynamikę

 

Pozdro

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozpisałem co dzieje sie z samochodem aby ewentualny mechanik wiedział czyda rade to zrobić bo jak juz pisałem bywałem odsyłany z odpowiedzą ze nie potrafią zrobić- ABS

 

Widze w takim razie ze z temperaturą sobie daruje skoro to normalne. chociaż tyle dobrze.

Ale ABS musze naprawić... Miał ktoś może podobne przygody z ABS em jak ja??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o niepalenie na jednym garze, mułowatośc po rozgrzaniu to proponowałbym sprawdzić cewkę :wink: Cewki mają to do siebie, że dopiero gdy silnik się rozgrzeje zaczynają wariować. To by mogło tłumaczyć mułowatość i prace bez jednego cylindra. To raczej napewno sprawa układu zapłonowego bo brak pracy na cylindrze może być spowodowany tylko brakiem zapłonu lub nie podawaniem mieszanki ale wtedy miałbyś Check wtryskiwacza.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mułowatość tak jak pisałem pojewia sie po rozgdzaniu silnika zwłaszcza po korkach kiedy temp kilkakrotnie wzrasta i opada po załączeniu wentylatora. A to niepalenie na jeden gar jest na zimnym własnie silniku i zazwyczaj kiedy jest mokro. Czy tam może coś zamakać i nieprawidłowo przez to pracować??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli dzieje się tak gdy jest wilgotno to sugerowałoby świece lub przewody :wink: sprawdź dla pewności czy nie masz przebicia gdzieś na przewodach i czy cewka jest napewno dobra. Czasem słychać w pracy silnika takie jakby małe cyknięcie i jakby delikatnie przygasnął a nie widać iskry na przewodach... można wtedy ją podejrzewać. Jeśli jeszcze podczas przyspieszania na ciepłym silniku czujesz takie jakby "zawieszenie się" to sprawdź dobrze przewody i cewkę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dość długo nie było mnie na forum. Byłem w warsztacie Auto perfekt mulak- ktoś polecił tu na forum. Od czasu naprawy zniknęło wiekszość problemów z autem. Abs naprawiony- powodem były uszkodzone, zuzyte tylne przeguby, korona jednego z nich była peknieta, poprawili też działanie silnika, wyregulowali gaz choc uwazam ze troche za bardzo przykrecili ale chodzi równo i zlikwidowali tez nieszczelność- łapał lewe powietrze. porozmawiałem tez na temat przewodów, stwierdzili ze firma jaką mam(nie pamietam nazwy) nie jest dobrym rozwiazaniem i lepiej ja zmienic- polecili mi beru- taką jaką mam kopułkę i kilka innych firm ale nazw nie zapamietałem. Zapłaciłem 500 zł nie wiem czy to duzo ale narazie mam spokój choc auto nie chce chodzic na benzynie. Odrazu przełączam na gaz.

 

Jeszcze przy okazji tych przewodów zeby nie zakładac nowego tematu czy te przewody beru to dobre rozwiazanie?? ile kosztują do corsy bo nie moge znalezc na allego pod corse

Jeśli nie beru to na jakie przewody zwrócić uwage?? corsa ma tulejki przy silniku wiec zalezy mi na takich które łatwo mozna odłączyć bo moje obecne są z tym problemowe.

Dzieki z góry za odpowiedz i pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli świece to tylko NGK (jeżeli nie pomylilem nazwy) a kable WN to Bosch, ja zapłaciłem za kable 160,00 zł a za świece 60,00 zł.

 

Pozdr.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli świece to tylko NGK (jeżeli nie pomylilem nazwy) a kable WN to Bosch, ja zapłaciłem za kable 160,00 zł a za świece 60,00 zł.

 

Pozdr.

Po co wydawać tyle kasy. Przy LPG i tak szybciej lecą kable i świece. Ja kable i świece wymieniam średnio co rok. Kupuje kable Janmora za 55 zł i świece GM po 7 zł sztuka. Nie ma żadnej różnicy pomiędzy Boschem za 160 bo i takie tez miałem. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności