Gość mirinda1000 Opublikowano 13 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2010 Witam W ostatnim czasie słyszałem od wielu mechaników w jaki sposób powinno się "wbijac" biegi w skrzyni 6-biegowej by jeździc ekonomicznie i przy okazji nie obciążac nadmiernie wału i turbiny. Wielu zwracało uwagę że po każdym wrzuceniu biegu należy zwiększyc obroty az wskazówka na obrotomierzu dojdzie do 30 i "wbijac" następny bieg. Osobiście nie za bardzo się z tym zgadzam. W takim razie jak powinno się jeździc ekonomicznie bez obciążania auta?. Dodam że pytałem o Opel Vectra 1.9 CDTI GTS. Czekam na uzasadnione opinie. Pozdrawiam...   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zbyszek670 Opublikowano 13 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2010 W ostatnim czasie słyszałem od wielu mechaników w jaki sposób powinno się "wbijac" biegi w skrzyni 6-biegowej by jeździc ekonomicznie i przy okazji nie obciążac nadmiernie wału i turbiny. Wielu zwracało uwagę że po każdym wrzuceniu biegu należy zwiększyc obroty az wskazówka na obrotomierzu dojdzie do 30 i "wbijac" następny bieg. Osobiście nie za bardzo się z tym zgadzam. W takim razie jak powinno się jeździc ekonomicznie bez obciążania auta?. Dodam że pytałem o Opel Vectra 1.9 CDTI GTS. Czekam na uzasadnione opinie. Pozdrawiam...Masz obrotomierz- najlepszym i najekonomiczniejszym momentem jest zmieniac bieg pomiedzy maksymalnym momentem obrotowym silnika a maksymalnymi obrotami, a w tym silniku to jest;N.m315/2000 obr. moc150/4000 obr. Zamienic biegi w zakresie obrotów 2000 a 4000tys.Pzdr.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirinda1000 Opublikowano 13 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2010 Czy w wersji 120 KM też tak powinno się jeździc?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zbyszek670 Opublikowano 13 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2010 Czy w wersji 120 KM też tak powinno się jeździc?Oczywiście chodzi ci o silnik 1.9 CDTI 120KM-8V.N.m280/2000 tys. obr. moc120/3500 tys. obr. Pzdr.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość D Moon Opublikowano 8 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2010 A ja myślę, że najlepiej zmieniać tuż przed tym, jak moment obrotowy zacznie spadać   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.