Gość soplica100 Opublikowano 16 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2010 A nie jest tak że Dis +multek to zapłon w X14NZ a EZF-h (czyli aparat)z czujnikiem halla to C14NZ. U mnie w X16SZR jest dis i system sterujący multec. Sam juz nie wiem jak jest. Wszystko zostało tak skopane. Ale skoro mam na dowodzie sprzedaży (samochód z salonu, jestem pierwszym właścicielem) silnik X14NZ, a pod maską mam aparat - kolor pomarańczowy/brązowawy (Bosch chyba, tak?), więc Dis+Multec odpada. Ale to sie nie zgadza, aby tak było, prawda? Dodam, ze na kilku innych forach m. in. elektroda, własciciele X14NZ (Asterki o podobnej lub takiej samej specyfikacji) tez pisali, ze mają zapłon z aparatem (czyli dokładnie jak ja), a odpowiadajacy chcieli wyprowadźić ich z bledu, twierdzac, ze maja mlasnie Disa, na co oni z cala stanowczoscia odpowiadali, ze sa pewni, iz ich silnik X14NZ ma aparat. Taka sztuacja pojawia sie w kilku tematach, kilku roznych osob. Jak na razie wymyslilem trzy mozliwe warianty tej dziwacznej sytuacji: 1 - Silnik X14NZ z Disem nigdy nie istniał, więc zdjęcia i oznaczenia z tego tematu http://forum.opel24.com/jaki-mam-silnik-zamontowany-w-samochodzie-vt43678.htm nie maja pokrycia w rzeczywistości. 2 - Wszystkie Ople Classici produkowane w Warszawie (bo taki mam), mają jakąś specjalną wersje silnika X14NZ z aparatem a nie z Disem. 3 - Mam samochód z 1998r a wsadzono do niego silnik z 1996r (C14NZ) i przez pomyłkę oznaczono go X14NZ, albo zrobiono to celowo by oszukać klientów (nie tylko ja mam taki problem z ustaleniem silnika, jak sie okazuje) i pozbyc sie zalegających silników starszego typu. [ Dodano: Sro Cze 16, 2010 21:59 ] A nie jest tak że Dis +multek to zapłon w X14NZ a EZF-h (czyli aparat)z czujnikiem halla to C14NZ. U mnie w X16SZR jest dis i system sterujący multec. A Ty masz 75 KM, tak?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/31415-silnik-x14nz-a-c14nz/page/2/#findComment-68828 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość daro Opublikowano 16 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2010 A Ty masz 75 KM, tak?Tak ale ja mam 1.6,x16szr.Ja to widzę tak,silniki o oznaczeniu C14NZ to silniki bez zaworu EGR a X14NZ z zaworem i trójdrożnym katalizatorem(norma spalin).Natomiast to czy silnik miał DISa czy aparat zapłonowy to już inna kwestia,może specyfikacji danego modelu,może miejsca produkcji lub przeznaczenia.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/31415-silnik-x14nz-a-c14nz/page/2/#findComment-68814 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość soplica100 Opublikowano 16 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2010 A nie jest tak że Dis +multek to zapłon w X14NZ a EZF-h (czyli aparat)z czujnikiem halla to C14NZ. U mnie w X16SZR jest dis i system sterujący multec. Według "Sam naprawiam samochód Opel Astra" twoj silnik był produkowany od IX 1993 i jest wyposażony w układ zaplonowy Multec, co by znaczyło, ze Multec w tej tabeli = DIS. Natomiast w "Sam naprawiam samochód Opel Astra i Astra Classic" twój silnik jest produkowany od II 1996 i tez Multec zapłon. Ten sam autor, a dwie rózne daty produkcji. Więc skoro u ciebie Multec w tabeli oznacza DIS w rzeczywistości, to u mnie powinno być tak samo, bo jest wpisane Multec pod X14NZ, a jest aparat. Poza tym, według "Sam naprawiam samochód Opel Astra i Astra Classic" na str 87 w tabeli X14NZ razem z C14NZ mają EZF-h, co znaczy dokładnie, ze Multec nie równa się jednak DISow. Chore!   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/31415-silnik-x14nz-a-c14nz/page/2/#findComment-68812 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość daro Opublikowano 16 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2010 No to się poddaje spróbuj jeszcze odnaleźć nr na kadłubie,powinien być w tym miejscu gdzie zaznaczenia na rysunkach.A masz egr?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/31415-silnik-x14nz-a-c14nz/page/2/#findComment-68809 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość soplica100 Opublikowano 16 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2010 Dobra, chyba nie ma co dalej roztrzasać. Opel nam nie ułatwia zycia. Będę musiał zawsze mówić, że mam X14NZ z APARATEM!, a nie Disem, jak bedą mówili inni. Dzięki za poświecony i stracony bezpowrotnie czas. Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/31415-silnik-x14nz-a-c14nz/page/2/#findComment-68805 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Nihlus Opublikowano 17 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2010 Wpisz w google "Multec" I kliknij w pierwszy link (corsa club, format pdf). Może to rzuci trochę światła na sprawę.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/31415-silnik-x14nz-a-c14nz/page/2/#findComment-68729 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dudpis Opublikowano 17 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2010 Zobacz oznaczenie silnika tak gdzie daro dał zdjęcie i sie okaże. Może masz dół do X, góre od C. Zobacz to.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/31415-silnik-x14nz-a-c14nz/page/2/#findComment-68712 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość soplica100 Opublikowano 17 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2010 No to się poddaje spróbuj jeszcze odnaleźć nr na kadłubie,powinien być w tym miejscu gdzie zaznaczenia na rysunkach.A masz egr? Nie wiem czy ma EGR, ale raczej nie - na 90%. Samochód padł mi na drugim koncu miasta i nie moge sie upewnic na razie. Dodam jeszcze, że w opel-shop.pl kopułka rozdzielacza pasuje do C14NZ i ....X14NZ http://www.opel-shop.pl/product_info.php?cPath=166_174&products_id=1104 Inne czesci np. czujnik Halla tez tak samo. Wychodzi wiec na to, ze X14NZ był produkowany tez z Aparatem zapłonowym. Sprawa chyba rozwiązana   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/31415-silnik-x14nz-a-c14nz/page/2/#findComment-68708 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.