Skocz do zawartości

Silnik X14NZ a C14NZ


Rekomendowane odpowiedzi

Gość soplica100

A nie jest tak że Dis +multek to zapłon w X14NZ a EZF-h (czyli aparat)z czujnikiem halla to C14NZ.

U mnie w X16SZR jest dis i system sterujący multec.

Sam juz nie wiem jak jest. Wszystko zostało tak skopane.

Ale skoro mam na dowodzie sprzedaży (samochód z salonu, jestem pierwszym właścicielem) silnik X14NZ, a pod maską mam aparat - kolor pomarańczowy/brązowawy (Bosch chyba, tak?), więc Dis+Multec odpada. Ale to sie nie zgadza, aby tak było, prawda?

 

Dodam, ze na kilku innych forach m. in. elektroda, własciciele X14NZ (Asterki o podobnej lub takiej samej specyfikacji) tez pisali, ze mają zapłon z aparatem (czyli dokładnie jak ja), a odpowiadajacy chcieli wyprowadźić ich z bledu, twierdzac, ze maja mlasnie Disa, na co oni z cala stanowczoscia odpowiadali, ze sa pewni, iz ich silnik X14NZ ma aparat. Taka sztuacja pojawia sie w kilku tematach, kilku roznych osob.

 

Jak na razie wymyslilem trzy mozliwe warianty tej dziwacznej sytuacji:

 

1 - Silnik X14NZ z Disem nigdy nie istniał, więc zdjęcia i oznaczenia z tego tematu http://forum.opel24.com/jaki-mam-silnik-zamontowany-w-samochodzie-vt43678.htm nie maja pokrycia w rzeczywistości.

2 - Wszystkie Ople Classici produkowane w Warszawie (bo taki mam), mają jakąś specjalną wersje silnika X14NZ z aparatem a nie z Disem.

3 - Mam samochód z 1998r a wsadzono do niego silnik z 1996r (C14NZ) i przez pomyłkę oznaczono go X14NZ, albo zrobiono to celowo by oszukać klientów (nie tylko ja mam taki problem z ustaleniem silnika, jak sie okazuje) i pozbyc sie zalegających silników starszego typu.

 

[ Dodano: Sro Cze 16, 2010 21:59 ]

A nie jest tak że Dis +multek to zapłon w X14NZ a EZF-h (czyli aparat)z czujnikiem halla to C14NZ.

U mnie w X16SZR jest dis i system sterujący multec.

A Ty masz 75 KM, tak?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/31415-silnik-x14nz-a-c14nz/page/2/#findComment-68828
Udostępnij na innych stronach

A Ty masz 75 KM, tak?

Tak ale ja mam 1.6,x16szr.

Ja to widzę tak,silniki o oznaczeniu C14NZ to silniki bez zaworu EGR a X14NZ z zaworem i trójdrożnym katalizatorem(norma spalin).Natomiast to czy silnik miał DISa czy aparat zapłonowy to już inna kwestia,może specyfikacji danego modelu,może miejsca produkcji lub przeznaczenia. :|

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/31415-silnik-x14nz-a-c14nz/page/2/#findComment-68814
Udostępnij na innych stronach

Gość soplica100

A nie jest tak że Dis +multek to zapłon w X14NZ a EZF-h (czyli aparat)z czujnikiem halla to C14NZ.

U mnie w X16SZR jest dis i system sterujący multec.

Według "Sam naprawiam samochód Opel Astra" twoj silnik był produkowany od IX 1993 i jest wyposażony w układ zaplonowy Multec, co by znaczyło, ze Multec w tej tabeli = DIS.

Natomiast w "Sam naprawiam samochód Opel Astra i Astra Classic" twój silnik jest produkowany od II 1996 i tez Multec zapłon.

Ten sam autor, a dwie rózne daty produkcji.

 

Więc skoro u ciebie Multec w tabeli oznacza DIS w rzeczywistości, to u mnie powinno być tak samo, bo jest wpisane Multec pod X14NZ, a jest aparat.

Poza tym, według "Sam naprawiam samochód Opel Astra i Astra Classic" na str 87 w tabeli

X14NZ razem z C14NZ mają EZF-h, co znaczy dokładnie, ze Multec nie równa się jednak DISow. Chore!:|

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/31415-silnik-x14nz-a-c14nz/page/2/#findComment-68812
Udostępnij na innych stronach

Gość soplica100

Dobra, chyba nie ma co dalej roztrzasać. Opel nam nie ułatwia zycia. Będę musiał zawsze mówić, że mam X14NZ z APARATEM!:|, a nie Disem, jak bedą mówili inni.

Dzięki za poświecony i stracony bezpowrotnie czas.

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/31415-silnik-x14nz-a-c14nz/page/2/#findComment-68805
Udostępnij na innych stronach

Gość soplica100

No to się poddaje :| spróbuj jeszcze odnaleźć nr na kadłubie,powinien być w tym miejscu gdzie zaznaczenia na rysunkach.A masz egr?

Nie wiem czy ma EGR, ale raczej nie - na 90%. Samochód padł mi na drugim koncu miasta i nie moge sie upewnic na razie.

 

Dodam jeszcze, że w opel-shop.pl kopułka rozdzielacza pasuje do C14NZ i ....X14NZ http://www.opel-shop.pl/product_info.php?cPath=166_174&products_id=1104

Inne czesci np. czujnik Halla tez tak samo.

Wychodzi wiec na to, ze X14NZ był produkowany tez z Aparatem zapłonowym.

Sprawa chyba rozwiązana

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/31415-silnik-x14nz-a-c14nz/page/2/#findComment-68708
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności