Skocz do zawartości

"Świerszczenie" w nawiewie od strony pasażera


Rekomendowane odpowiedzi

Gość niedziedz

Witam!

Mam następujący problem. Czasem dochodzi do mnie swego rodzaju "świerszczenie" gdzieś z okolic nawiewu pasażera. Odgłos nasila się podczas wibracji nadwozia (określony przedział obrotów silnika, drgania wywołane przez nierówną nawierzchnię). Kiedy zwiększę ręcznie obroty wentylatora częstotliwość świerszczenia sie zwiększa lecz na dwóch ostatnich biegach ustaje.

Zjawisko pojawia sie w nieokreślonych okolicznościach. Potrafi dokuczać przez godzinę ale i nie występować prawie w ogóle przez wiele godzin jazdy. Ponieważ zjawisko sie nasila przy zwiększonych obrotach wentylatora stawiam właśnie na niego.

Obejrzałem wentylator od strony filtra kabinowego ale nie ma tam żadnych liści czy innych śmieci. Pracuje tez bezproblemowo. Prysnałem tam WD40 ale bez rezultatów.

Co waszym zadaniem może wywoływać takie upierdliwe odgłosy??

Czy w aucie są jeszcze jakieś wentylatory nawiewu prócz tego głównego za filtrem kabinowym ?

Czy ktoś z was rozbierał/wyciągał schowek od strony pasażera? Chciałbym tam zajrzeć aby zidentyfikować ten natrętny dzwięk.

A moze ktoś miał juz taki przypadek i sobie z nim poradził?

Pozdrawiam!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość seeeeer

Kiedyś przerabiałem coś podobnego w vectrze .Pryskaj do skutku .W ostateczności użyj innego smaru w sprayu -u mnie pomogło

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
Gość niedziedz

Kiedyś przerabiałem coś podobnego w vectrze .Pryskaj do skutku .W ostateczności użyj innego smaru w sprayu -u mnie pomogło

 

Nie polecam powyższego sposobu!!!!!!!!

Skutkuje rozprowadzeniem smaru po całej obudowie dmuchawy i jej wirnika, a nie w miejscu gdzie jest najbardziej potrzebny.Smar na wirniku zbiera brud co w rezultacie prowadzi do destabilizacji wyważenia wirnika.

Usunąłem te usterkę a więc przekazuję info:

- należy wymontować dmuchwę (super zostało to opisane w książce "Sam naprawiam Vectra C i Signum"

- demontujemy schowek: usunąc listwe ozdobną, wykrecić 5 śrub mocujacych

- demontujemy kanał nawiewu na nogi pasażera (wciśniety jedynie w jednostkę centralną) wystarczy użyć trochę siły

- demontujemy dmuchawę (7 wkrętów, odłączyć wtyczkę do modułu sterujacego (przykręconego pod dmuchawą)

- piski powoduje zacierajace sie łożysko dolne dmuchawy (lecą na nie opiłki z komutatora i węgiel ścierających się szczotek)

- aby dostać sie do dolnego łożyska należy zdemontowac silnik wraz z dmuchawą (3 wkrety u dołu dmuchawy) i moduł sterujący (2 wkręty)

- smarujemy łożyska smarem miedziowym do łożysk w sprayu

- składamy wszystko w odwrotnej kolejności

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ośka silnika wentylatora jest umieszczona w tulejkach a nie w łożyskach. Świst dochodzi z dolnej tulejki. Trzeba rozebrać silnik i dobrze przesmarować.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności