Skocz do zawartości

1 i 2 bieg wiatraka wentylatora chłodnicy.


Gość 1wiatr

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam problem z wentylatorem chłodnicy w moim aucie- (silnik 1,6 benzyna.} Nie włącza się 1 bieg tylko od razu 2. Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki- ok. Miał może ktoś podobny przypadek? W ogóle to nie wiem co powoduje że włącza się najpierw 1 a potem 2 bieg. Czy są 2 czujniki czy napięcie podawane jest najpierw przez opornik a potem bezpośrednio do wiatraka. Bez schematu trudno to rozgryźć.

 

Przeniosłem i wstawiłem typ silnika/ andrzej_m55

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość huri_khan

Witam

Dlaczego sądzisz że masz dwie prędkości

pracy wentylatora chłodnicy?

Bo tak jest. Do wentylatora dochodzą 3 przewody i w zależności gdzie jest podany sygnał wentylator chodzi z 2 prędkościami.

 

Do autora wątku.

Prędkość jest ustalana poprzez temp. cieczy chłodzącej i ciśnienie w układzie klimatyzacji, masz 2 czujniki, jeden w obok rozrządu (od temp. cieczy chłodzącej - 2 pinowy) a jeden od ciśnienia klimatyzacji (po lewej stronie patrząc na komorę silnika przy osuszaczu - 3 pinowy), te informacje są podawane do ECU a później ECU podaje sygnał do modułu chłodzenia (część w nadkolu od strony kierowcy wchodzą 2 wiązki przewodów).

 

Zapalają się jakieś kontrolki na desce rozdzielczej ?

A jak zachowują się wentylatory jeżeli odepniesz jeden z czujników o których pisałem wyżej ? (po odpięciu któregokolwiek czujnika zaświeci się kontrolka z układu chłodzenia i obydwa wentylatory powinny kręcić się na maxa)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość GmsMetallica

przy visku to wiem że są dwie prędkości wiatraka ale przy przednionapędówkach myślałem że wiatrak kręci się z jedną stała prędkością

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę jeszcze raz zajrzeć do silnika,- byłem przekonany że do samego silnika wentylatora dochodzą tylko dwa przewody poza tym napisałeś "a jak zachowują się wentylatory jeżeli odepniesz jeden z czujników.... " rzecz w tym że u mnie jest tylko jeden wentylator przy chłodnicy. Być może są różne wersje silników z różnymi rozwiązaniami- sam już nie wiem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość huri_khan

Całkiem możliwe że masz wersję z 1 wentylatorem.

 

Masz klimę ?

Czy po przekręceniu kluczyka zapala się i gaśnie lampka od układu chłodzenia (tak jak np. od ABSu)?

Jak długo masz ten samochód i czy problem zawsze występował ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem jeszcze raz- do silnika wentylatora przy chłodnicy dochodzą tylko 2 przewody,więc o ile zasilanie 1 biegu jest poprzez opornik to musi być on umiieszczony gdzieś indziej. Kontrolka od układu się nie zapala i nie gaśnie bo na tablicy jest wskaźnik temperatury. Na fakt że nie działa u mnie 1 bieg wentylatora zwrócił mi uwagę gość który uzupełniał mi płyn w układzie klimy. Nawet o tym nie wiedziałem że wentylator ma 2 szybkości. W sumie dość rzsdko się włącza, chyba że gdzieś w korku ulicznym.

Ze schematu wynika że za prędkości wirowania odpowiedzialne są 2 przekażniki.

Muszę to dziś sprawdzić

 

f

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość huri_khan

Kontrolka od układu się nie zapala i nie gaśnie bo na tablicy jest wskaźnik temperatury.

Coś tutaj nie pasuje, u mnie też jest wskaźnik temp. ale także mam kontrolkę od układu chłodzenia. Może ktoś coś z tą kontrolką robił alebo niech inni posiadacze Zafir się wypowiedzą czy ta kontrolka występuje

 

Sprawdziłem jeszcze raz- do silnika wentylatora przy chłodnicy dochodzą tylko 2 przewody,więc o ile zasilanie 1 biegu jest poprzez opornik to musi być on umiieszczony gdzieś indziej.

Może także być sterowany napięciem: np. 1 bieg 8V 2 bieg 12V.

 

No i co się dzieje jak odepniesz czujnik z układu chłodzenia.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj będę kombinował dalej, wczoraj zauważyłem tylko przymocowaną z prawej strony na dole plastikowego kosza do którego jest zamocowany wentylator jakby wtyczkę z kilkoma przewodami być może tam w środku coś jest ale żeby tam się dostać trzeba odkręcić osłonę pod silnikiem bo z góry nic nie widać.

 

[ Dodano: Pią Sie 06, 2010 21:24 ]

Częściowo sprawę wyjaśniłem.

Opornica znajduje się pod spodem z prawej strony zamocowana do tej obudowy do której przykręcony jest wiatrak. Jest ona uszkodzona i przez to nie ma wolniejszego biegu wiatrak-( w środku jest przerwa). Ze schematu , który zdobyłem wynika że wiatrak powinien mieć w sumie 3 prędkości. W moim aucie jest 1 wspólny wentylator dla klimy i układu chłodzenia. Być może tam gdzie są wersje z 2 wiatrakami jest inaczej. Sprawdziłem przy włączonym silniku - przekaźnik podaje napięcie najpierw na wolniejszy bieg a jak się nagrzewa w dalszym ciągu to włącza się na maxa i huczy ten najwyższy. Ale nie wiem nadal kiedy włącza się ten 1 bieg bo u mnie nie działa. Jak ktoś ma silnik z 1 wentylatorem i manual. klimą może by sprawdził kiedy się włącza ten najwolniejszy może u mnie coś jeszcze padło?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności