Gość Blady214 Opublikowano 8 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2010 Witam, mam problem z moim Opelkiem. Ostatnio w trasie strzelił mi pasek rozrządu, początkowo wystraszyłem się, że wszystko szlag trafił, ale doczytałem, że mam głowicę bezkolizyjną OHC i nie ma problemu. Zholowalem auto pod dom i zacząłem myśleć co dalej. Kupiłem pasek, wziąłem do ręki książkę z serii "Sam naprawiam" i zacząłem działać. Doszedłem do momentu, gdzie muszę odkręcić koło pasowe wału korbowego, a mianowicie nie wiem jak je zablokować, gdyż jest to automat. Próbowałem ustawiać skrzynię w każdym z możliwych położeń i nic. Proszę Was o pomoc. Nie wiem, czy to coś zmieni, ale rok produkcji auta do 1996.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andrzej_m55 Opublikowano 8 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2010 Witam Kolego jaki model silnika. Powinno zablokować na "parking" Jak wymienić masz tu http://forum.opel24.com/wymiana-rozrzadu-ustawianie-rozrzadu-vt43675.htm   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Blady214 Opublikowano 8 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2010 Jaki model dokładnie nie wiem, jest to 8V 1.6 bez napinacza przy rozrządzie.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andrzej_m55 Opublikowano 8 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2010 Zobacz na zdjęciu u ciebie będzie pod świecą nr. silnika Pewnie będzie to C16NZ Ale sprawdź i powiedz Powiem ci jeszcze że jak założysz klucz na śrubę to przez szmatę uderzaj w klucz, powinno popuścić bez problemu To wydaje się głupie ale działa Zobacz jeszcze w dziale "napraw to sam" tam powinno też być coś jak wymienić pasek Jest tak gorąco że mi się już nie chce   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Blady214 Opublikowano 8 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2010 Jak wymienić ten pasek to ja wiem, tylko nie wiem jak zablokować koło pasowe wału korbowego, bo skrzynia w żadnym położeniu go nie blokuje, mogę cały czas swobodnie nim kręcić.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andrzej_m55 Opublikowano 8 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2010 To jeszcze taki sposób Jest śruba którą przykręcasz osłonę paska tam blokujesz nasadką jak na zdjęciu   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Blady214 Opublikowano 9 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2010 Zdjęcie które pokazałeś dotyczy koła wałka rozrządu, a mi chodzi o koło pasowe wału korbowego i właśnie nie wiem jak to koło zablokować, co zgodnie z książką muszę zrobić. Pytanie drugie, bo byłem przed chwilę jeszcze trochę się z tym pomęczyć, jak przełożyć pasek przy pompie, czy muszę pompę wyjąć całkowicie?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andrzej_m55 Opublikowano 9 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2010 mi chodzi o koło pasowe wału korbowego i właśnie nie wiem jak to koło zablokować,Zaprzyj o podłogę jakimś prętem czy łyżką montażową zobacz to rozwieje wszystkie twoje wątpliwości http://www.astra.auto.pl/content/view/290/48/   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Blady214 Opublikowano 9 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2010 Auto stoi u mechanika, poddałem się, mechanik powiedział, że jakiś wianek trzeba zdjąć i zablokować na skrzyni. Temat można zamknąć.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andrzej_m55 Opublikowano 9 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2010 Temat można zamknąć.Raczej nie. Dobrze by było jeśli po naprawie powiesz dokładnie co było zrobione Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.