Gość XenesthiS Opublikowano 14 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2010 Witam W mojej Zafirce od jakiegoś czasu podczas jazdy rośnie temperatura (nawet do 100*C jak trochę przycisnę), dziś podpinałem pod opeltech2 i było kilka błędów wszystkie skasowałem ale 2, które teoretycznie się skasowały, po ponownym odczytaniu pojawiały się. W ABcomie po wejściu w zakładkę modułu chłodzenia silnika na desce rozdzielczej pojawiała się kontrolka układu chłodzenia i właśnie te 2 błędy 21 i 31. (włączał się też wentylator) Po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu kontrolka się nie zapaliła, wentylator też nie ruszył PS wentylator włącza się przy ok 92*C wyłącza jak osiągnie ok 90*C Niżej kilka zdjęć z ABCOMA Czy intake temperature ma odpowiednią wartość? BTW kluczyk z samochodzikiem zapala mi się tylko na zimnym od świec Wstawiłem rodzaj silnika/ andrzej_m55   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/32121-b%C5%82%C4%85d-21-i-31-modu%C5%82-ch%C5%82odzenia-przegrzewanie-si%C4%99-silnika/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Omnibs Opublikowano 14 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2010 Tak trzymać prawdopodobnie usmażyłeś już uszczelkę pod głowicą! 100 C Przegrzanie diesla to często jego koniec...no przynajmniej takie są opinie mechaników. Prawdopodobnie padł Ci termostat i nie otwiera dużego obiegu...i silnik się gotuje. Sprawdź czy jak Ci się silnik porządnie rozgrzeje to ta gruba rura od termostatu jest tylko ciepła, jak jest to padł termostat. I nie jeździj w takim stanie bo za chwile napiszesz ... ratunku...muszę wymienić uszczelkę pod głowicą lub coś gorszego. P.S I zmień mechanika bo błędy są po to aby na ich podstawie naprawiać a później je kasować, a nie tylko kasować i liczyć na cud!!! Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/32121-b%C5%82%C4%85d-21-i-31-modu%C5%82-ch%C5%82odzenia-przegrzewanie-si%C4%99-silnika/#findComment-62468 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość XenesthiS Opublikowano 14 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2010 Termostat odpada, teraz jeżdżę bez wkładu ale i tak nie ma problemu z osiągnięciem 90*C (czasem wzrośnie do 95*C) Główne moje pytanie dotyczy właśnie tych dwóch błędów, których nie jestem w stanie rozszyfrować (szukałem trochę na forach ale nic nie znalazłem) być może one są przyczyną przegrzewania się. W tamtym roku przed zimą wymieniałem chłodnicę (ciekła - małe spotkanie z rowem) , a panowie w boschu wymienili mi pompę cieczy bo też ciekła. Właśnie z tym związane jest moje drugie pytanie: Z jaką siłą powinno "sikać" z przelewu z bloku silnika do zbiorniczka wyrównawczego, przy otwartym i przy zamkniętym termostacie, bo wydaję mi się, że przed wymianą jakoś pod większym ciśnieniem ten płyn z wężyka wypadał. (teraz przy zamkniętym na zimnym leci nawet mocno (taki strumień ok 2-3cm), przy otwartym ledwo ok 1cm, a teraz bez wkładu termostatu praktycznie nie leci nic Więc 31 wg translatora - rezystory zewnętrzne, obwód otwarty 21 silnik dmuchawy ciśnienia, zaburzenia lub ciśnienie awarii silnika dmuchawy Jakieś pomysły? EDIT2 21 Aktywny Dmuchający motor dmuchawy, nieprawidłowe działanie Chyba chodzi o wentylator klimatyzacji (ale ten włącza się normalnie) 31 Aktywny Za wysoka rezystancja obwodu zapłonnika poduszek.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/32121-b%C5%82%C4%85d-21-i-31-modu%C5%82-ch%C5%82odzenia-przegrzewanie-si%C4%99-silnika/#findComment-62459 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość huri_khan Opublikowano 15 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2010 http://forum.opel24.com/co-to-za-usterki-kod-312117-vt8378.htm#300051 Mam ten sam problem, wymieniłem wentylator od klimy ale dalej to samo. Jeżeli wyciągnę wtyczkę od czujnika temperatury cieczy chłodzącej lub od czujnika klimatyzacji to też po około 2 sek załącza się lampka układu chłodzenia i przedni wentylator się zatrzymuje (ten który) wymieniłem a drugi, który jest na chłodnicy wody zaczyna się kręcić na maxa. Jedyne co zostało to moduł chłodzenia, ale ten sprawdzałem i stan wizualny jest wzorowy zarówno od środa jak i wewnątrz, natomiast elektrycznie jest jestem w stanie tego sprawdzić.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/32121-b%C5%82%C4%85d-21-i-31-modu%C5%82-ch%C5%82odzenia-przegrzewanie-si%C4%99-silnika/#findComment-62370 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość XenesthiS Opublikowano 15 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2010 U mnie po podpięciu techa i sczytaniu błędów modułu chłodzenia zapala się sama kontrolka chłodzenia na desce. Po wyciągnięciu wtyczki od czujnika temperatury zapala się ta kontrolka i jeszcze auto z kluczem, wentylatory oba stopniowo przyspieszają (3 biegi?) Może faktycznie mam problem z najwyższym biegiem wentylatora klimy (na 2-gi na pewno się włącza bo słychać). Na razie to zostawię w spokoju bo przy tych upałach klima daje rade. Czas zająć się przegrzewaniem najpierw spróbuję wymienić pompę i przepłukać porządnie układ (może jakimś specyfikiem)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/32121-b%C5%82%C4%85d-21-i-31-modu%C5%82-ch%C5%82odzenia-przegrzewanie-si%C4%99-silnika/#findComment-62338 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.