Skocz do zawartości

Błąd 21 i 31 - moduł chłodzenia, Przegrzewanie się silnika


Gość XenesthiS

Rekomendowane odpowiedzi

Gość XenesthiS

Witam

W mojej Zafirce od jakiegoś czasu podczas jazdy rośnie temperatura (nawet do 100*C jak trochę przycisnę), dziś podpinałem pod opeltech2 i było kilka błędów wszystkie skasowałem ale 2, które teoretycznie się skasowały, po ponownym odczytaniu pojawiały się.

 

W ABcomie po wejściu w zakładkę modułu chłodzenia silnika na desce rozdzielczej pojawiała się kontrolka układu chłodzenia i właśnie te 2 błędy 21 i 31. (włączał się też wentylator)

 

Po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu kontrolka się nie zapaliła, wentylator też nie ruszył

 

PS wentylator włącza się przy ok 92*C wyłącza jak osiągnie ok 90*C

 

Niżej kilka zdjęć z ABCOMA

 

Dołączona grafika

Dołączona grafika

 

Czy intake temperature ma odpowiednią wartość?

Dołączona grafika

 

BTW kluczyk z samochodzikiem zapala mi się tylko na zimnym od świec :)

 

 

Wstawiłem rodzaj silnika/ andrzej_m55

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak trzymać prawdopodobnie usmażyłeś już uszczelkę pod głowicą:)! 100 C :beer::)

Przegrzanie diesla to często jego koniec...no przynajmniej takie są opinie mechaników.

 

Prawdopodobnie padł Ci termostat i nie otwiera dużego obiegu...i silnik się gotuje.

Sprawdź czy jak Ci się silnik porządnie rozgrzeje to ta gruba rura od termostatu jest tylko ciepła, jak jest to padł termostat.

 

I nie jeździj w takim stanie bo za chwile napiszesz ... ratunku...muszę wymienić uszczelkę pod głowicą lub coś gorszego.

 

P.S I zmień mechanika bo błędy są po to aby na ich podstawie naprawiać a później je kasować, a nie tylko kasować i liczyć na cud!!!

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość XenesthiS

Termostat odpada, teraz jeżdżę bez wkładu ale i tak nie ma problemu z osiągnięciem 90*C (czasem wzrośnie do 95*C)

 

Główne moje pytanie dotyczy właśnie tych dwóch błędów, których nie jestem w stanie rozszyfrować (szukałem trochę na forach ale nic nie znalazłem) być może one są przyczyną przegrzewania się.

 

W tamtym roku przed zimą wymieniałem chłodnicę (ciekła - małe spotkanie z rowem) , a panowie w boschu wymienili mi pompę cieczy bo też ciekła.

Właśnie z tym związane jest moje drugie pytanie:

 

Z jaką siłą powinno "sikać" z przelewu z bloku silnika do zbiorniczka wyrównawczego, przy otwartym i przy zamkniętym termostacie, bo wydaję mi się, że przed wymianą jakoś pod większym ciśnieniem ten płyn z wężyka wypadał. (teraz przy zamkniętym na zimnym leci nawet mocno (taki strumień ok 2-3cm), przy otwartym ledwo ok 1cm, a teraz bez wkładu termostatu praktycznie nie leci nic

 

 

 

Więc 31 wg translatora - rezystory zewnętrzne, obwód otwarty

21 silnik dmuchawy ciśnienia, zaburzenia lub ciśnienie awarii silnika dmuchawy

 

Jakieś pomysły?

 

EDIT2

21 Aktywny

Dmuchający motor dmuchawy, nieprawidłowe działanie

 

Chyba chodzi o wentylator klimatyzacji (ale ten włącza się normalnie)

 

31 Aktywny

Za wysoka rezystancja obwodu zapłonnika poduszek.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość huri_khan

http://forum.opel24.com/co-to-za-usterki-kod-312117-vt8378.htm#300051

 

Mam ten sam problem, wymieniłem wentylator od klimy ale dalej to samo.

Jeżeli wyciągnę wtyczkę od czujnika temperatury cieczy chłodzącej lub od czujnika klimatyzacji to też po około 2 sek załącza się lampka układu chłodzenia i przedni wentylator się zatrzymuje (ten który) wymieniłem a drugi, który jest na chłodnicy wody zaczyna się kręcić na maxa.

 

Jedyne co zostało to moduł chłodzenia, ale ten sprawdzałem i stan wizualny jest wzorowy zarówno od środa jak i wewnątrz, natomiast elektrycznie jest jestem w stanie tego sprawdzić.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość XenesthiS

U mnie po podpięciu techa i sczytaniu błędów modułu chłodzenia zapala się sama kontrolka chłodzenia na desce. Po wyciągnięciu wtyczki od czujnika temperatury zapala się ta kontrolka i jeszcze auto z kluczem, wentylatory oba stopniowo przyspieszają (3 biegi?) Może faktycznie mam problem z najwyższym biegiem wentylatora klimy (na 2-gi na pewno się włącza bo słychać). Na razie to zostawię w spokoju bo przy tych upałach klima daje rade.

 

Czas zająć się przegrzewaniem najpierw spróbuję wymienić pompę i przepłukać porządnie układ (może jakimś specyfikiem)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności