Gość XenesthiS Opublikowano 14 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2010 Witam W mojej Zafirce od jakiegoś czasu podczas jazdy rośnie temperatura (nawet do 100*C jak trochę przycisnę), dziś podpinałem pod opeltech2 i było kilka błędów wszystkie skasowałem ale 2, które teoretycznie się skasowały, po ponownym odczytaniu pojawiały się. W ABcomie po wejściu w zakładkę modułu chłodzenia silnika na desce rozdzielczej pojawiała się kontrolka układu chłodzenia i właśnie te 2 błędy 21 i 31. (włączał się też wentylator) Po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu kontrolka się nie zapaliła, wentylator też nie ruszył PS wentylator włącza się przy ok 92*C wyłącza jak osiągnie ok 90*C Niżej kilka zdjęć z ABCOMA Czy intake temperature ma odpowiednią wartość? BTW kluczyk z samochodzikiem zapala mi się tylko na zimnym od świec Wstawiłem rodzaj silnika/ andrzej_m55   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Omnibs Opublikowano 14 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2010 Tak trzymać prawdopodobnie usmażyłeś już uszczelkę pod głowicą! 100 C Przegrzanie diesla to często jego koniec...no przynajmniej takie są opinie mechaników. Prawdopodobnie padł Ci termostat i nie otwiera dużego obiegu...i silnik się gotuje. Sprawdź czy jak Ci się silnik porządnie rozgrzeje to ta gruba rura od termostatu jest tylko ciepła, jak jest to padł termostat. I nie jeździj w takim stanie bo za chwile napiszesz ... ratunku...muszę wymienić uszczelkę pod głowicą lub coś gorszego. P.S I zmień mechanika bo błędy są po to aby na ich podstawie naprawiać a później je kasować, a nie tylko kasować i liczyć na cud!!! Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość XenesthiS Opublikowano 14 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2010 Termostat odpada, teraz jeżdżę bez wkładu ale i tak nie ma problemu z osiągnięciem 90*C (czasem wzrośnie do 95*C) Główne moje pytanie dotyczy właśnie tych dwóch błędów, których nie jestem w stanie rozszyfrować (szukałem trochę na forach ale nic nie znalazłem) być może one są przyczyną przegrzewania się. W tamtym roku przed zimą wymieniałem chłodnicę (ciekła - małe spotkanie z rowem) , a panowie w boschu wymienili mi pompę cieczy bo też ciekła. Właśnie z tym związane jest moje drugie pytanie: Z jaką siłą powinno "sikać" z przelewu z bloku silnika do zbiorniczka wyrównawczego, przy otwartym i przy zamkniętym termostacie, bo wydaję mi się, że przed wymianą jakoś pod większym ciśnieniem ten płyn z wężyka wypadał. (teraz przy zamkniętym na zimnym leci nawet mocno (taki strumień ok 2-3cm), przy otwartym ledwo ok 1cm, a teraz bez wkładu termostatu praktycznie nie leci nic Więc 31 wg translatora - rezystory zewnętrzne, obwód otwarty 21 silnik dmuchawy ciśnienia, zaburzenia lub ciśnienie awarii silnika dmuchawy Jakieś pomysły? EDIT2 21 Aktywny Dmuchający motor dmuchawy, nieprawidłowe działanie Chyba chodzi o wentylator klimatyzacji (ale ten włącza się normalnie) 31 Aktywny Za wysoka rezystancja obwodu zapłonnika poduszek.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość huri_khan Opublikowano 15 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2010 http://forum.opel24.com/co-to-za-usterki-kod-312117-vt8378.htm#300051 Mam ten sam problem, wymieniłem wentylator od klimy ale dalej to samo. Jeżeli wyciągnę wtyczkę od czujnika temperatury cieczy chłodzącej lub od czujnika klimatyzacji to też po około 2 sek załącza się lampka układu chłodzenia i przedni wentylator się zatrzymuje (ten który) wymieniłem a drugi, który jest na chłodnicy wody zaczyna się kręcić na maxa. Jedyne co zostało to moduł chłodzenia, ale ten sprawdzałem i stan wizualny jest wzorowy zarówno od środa jak i wewnątrz, natomiast elektrycznie jest jestem w stanie tego sprawdzić.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość XenesthiS Opublikowano 15 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2010 U mnie po podpięciu techa i sczytaniu błędów modułu chłodzenia zapala się sama kontrolka chłodzenia na desce. Po wyciągnięciu wtyczki od czujnika temperatury zapala się ta kontrolka i jeszcze auto z kluczem, wentylatory oba stopniowo przyspieszają (3 biegi?) Może faktycznie mam problem z najwyższym biegiem wentylatora klimy (na 2-gi na pewno się włącza bo słychać). Na razie to zostawię w spokoju bo przy tych upałach klima daje rade. Czas zająć się przegrzewaniem najpierw spróbuję wymienić pompę i przepłukać porządnie układ (może jakimś specyfikiem)   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.