Skocz do zawartości

Pompa wtryskowa - fakty i mity


Gość Bifrost14

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Bifrost14

Witam. Obecnie jeszcze jestem posiadaczem bestii opisanej w profilu, jednak niebawem zamierzam przesiąść się do czegoś pokroju Vectry B - oczywiście z dieselkowym śilniczkiem. Z tego co mówili znajomi i co nieco też przeczytałem na forum, "częstą" (??) przypadłością są awarie pompy wtryskowej... Niby nic takiego - ale koszt naprawy oscyluje w tysiącach, co już nieco mnie przeraża... Czy rzeczywiście jest to taki nagminny problem i ogólna zasada, że przy powiedzmy około- 250 tys km pompa siada?:brawo: Owa przypadłości dotyka tylko silniki diesla w Vectrach czy tak samo jest w Astrach (G), Zafirach??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owa przypadłości dotyka tylko silniki

diesla w Vectrach czy tak samo jest w Astrach (G), Zafirach??

Może dotyczyć większości nowoczesnych diesli z CR, pompa wtryskowa jest bardzo precyzyjnym mechanizmem wymagającym dobrej jakości paliwa (pompy rotacyjne są smarowane paliwem). W naszych warunkach (jakość paliwa) łatwo zabić taką pompę dużo wcześniej niż po 250kkm. Zresztą nie jest to jakaś mityczna granica ale przy tym przebiegu w większości pomp rotacyjnych możemy spodziewać się problemów. Rzecz w tym, że w silnikach z CR są one (te problemy ) bardzo kosztowne. :brawo:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Bifrost14

Skoro tak, to czy jest jakiś sposób na to, żeby sprawdzić stan pompy jeszcze przed zakupem auta?? Diagnostyka czy coś w tym rodzaju??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zbyszek670

Może dotyczyć większości nowoczesnych diesli z CR, pompa wtryskowa jest bardzo precyzyjnym mechanizmem

Koledze chodziło o VB a te nie maja diesli z CR.Pzdr.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledze chodziło o VB a te nie maja diesli z CR.Pzdr.

Łożesz no fakt, skoro tak niech wchodzi spokojnie w klekota. :)

Choć to co napisałem nt. pomp rotacyjnych jest zgodne z prawdą. To nie to co rzędowe pompy w mercach czy innych porządnych furach. :drunk:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam mi pompa siadła przy 200 tyś i za regeneracje zapłaciłem 1500 zł :) a to i tak tanio , choć mechanik powiedział że tak jak kolega mówi siadają przy 250 tyś ale reguły nie ma

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siadają przy 250 tyś ale reguły nie ma

No nie ma reguły, niestety sama konstrukcja pompy rotacyjnej (można ją w dużym uproszczeniu porównać do silnika Wankla) nie pozwala osiągać przebiegów takich jak w pompach rzędowych (nawet do 1 miliona km) :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o diagnostykę to co z tego co się orientuję to jest loteria. Dobry fachowiec będzie w stanie stwierdzić dopiero jeśli pompa zacznie niedomagać (np. nieprawidłowy kąt wyprzedzenia wtrysku) albo po demontażu i rozebraniu co też się wiąże z kosztami. Te pompy mają swoje wady o czym można się przekonać na tym forum, ale wydaje mi się iż ilość opli w dieslu na naszych drogach świadczy o tym iż nie jest najgorszy szmelc (przynajmniej ja się tak pocieszam :))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności