Gość Opublikowano 19 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2010 Witam serdecznie, Poradzcie mi od czego mogą być niniejsze stuki. Jadąc po prostej hamując - mam regularne stuki, które przenoszą mi się na trzęsienie kierownicą. Na postoju jak szarpię koło na godzinie 2 - 3 to powyżej tego koła (mniej więcej) - wydobywają się stuki o odgłosie podobnym do tego z podczs jazdy. Coż to może być? Pozdrawiam i dzięki za wszelkie wskazówki.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Złoty Opublikowano 19 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2010 Może drążek lub przeguby.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość petit Opublikowano 20 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2010 Przeguby możesz sprawdzić skręcając koła maksymalnie w daną stronę i ruszając do przodu i do tyłu. Wypadałoby jeszcze sprawdzić gałki. Przydałaby się druga osoba, która by energicznie "machała" kierownicą w prawo i w lewo.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 20 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2010 Jakie gałki? Ruszając kołem do przodu i do tyłu? Czy jak? Sorki nierozumiem.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość petit Opublikowano 20 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2010 Gałki czyli końcówki drążków kierowniczych Jeśli chodzi o sprawdzenie przegubów to na skręconych kołach ruszasz autem przód-tył nasłuchując stuków. Jeśli chodzi o końcówki, to druga osoba robi energiczne ruchy kierownicą lewo-prawo (ale i tak trzeba jeszcze złapać odpowiednio drążek by zobaczyć czy są jakieś luzy) najlepiej jeśli by zobaczyła to osoba, która się na tym zna.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jedker Opublikowano 22 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2010 Witam, Chciałbym się podpiąć pod temat. W mojej Astrze słychać stuk podczas jazdy (rytmiczny zależny od prędkości) i w rytm tego jakby podbijało prawe koło. Do tego dochodzi jeszcze również rytmiczne drganie wskazówki prędkościomierza. Zauważyłem, że po szybszej jeździe (~140), a potem turlając się ~20 jakby mocniejsze było to wybicie, skojarzenie jakie mi się nasuwa to jakby koło z jednej strony było ścięte. I jeszcze przy kołach skręconych na maxa w lewo ruszając do przodu czy do tyłu słychać skrzypienie, jakby tarcie metal o metal? Przebieg samochodu to 64 tys. km, ze wspomaganiem, bez ABSu, przy czym przez ostatnie 4 lata (7 tys. km) użytkowany był wyłącznie w wakacje a resztę czasu stał w garażu. Co może jej dolegać? Z góry dziękuję za odpowiedzi i pomoc. jędker   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.