Gość Kover Opublikowano 20 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2010 Witam wszystkich forumowiczów. Na początek szacunek dla twórców, czytając forum wiele się dowiedziałem o corsach, w ogóle o samej mechanice pojazdów, dla informatyka to dużo. Obecnie męczą mnie takie 2 problemy z moim corsiątkiem: Problem nr 1 Podczas postoju na światłach lub podczas cofania czuć dosyć mocno drgania tłumika i słychać skrzypienie co nie jest przyjemne. Dwóch znajomych mechaników oglądało i powiedziało, że powinno być OK., ale wiecie jak to z nimi jest, nie chce im się drążyć tematu, jak nie ma z tego wymiernych korzyści. Na moje oko to ruch tłumika jest za „duży” , powinien być „sztywniej” osadzony (myślę o kupnie nowych gum). Słuchać jeszcze piski podczas ruszania tłumikiem (myślę o posmarowaniu). Pytania: Czy gumy muszą być do konkretnego modelu? Bo aktualnie nie widzę na allegro do corsy b (chciałem jeszcze kupić filtr kabinowy, najlepiej od jednego sprzedawcy, zaoszczędzę na przesyłce) Jaki środek użyć do skrzypiących części mocujących tłumik ? Problem nr 2 Od jakiegoś czasy czuje większy opór skręcając kierownicą (brak wspomagania), najbardziej odczuwalne jest to gdy stoję w miejscu, czasem słyszę nawet skrzypienie w kierownicy. Jeden z mechaników sprawdzał to i powiedział, że „coś tam słyszy w prawym kole”(ruszał kołem, sprawdzał kolumnę kierowniczą) i że jak będę na przeglądzie to mam powiedzieć, żeby na to zwrócili uwagę, może coś zdiagnozują. Nie wiem czy ma to związek z w/w problemami, ale odczuwam tez lekkie drgania kierownicy i drążka zmiany biegów.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/32275-drgaj%C4%85cy-t%C5%82umik-i-oporna-kierownica/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość silvo44 Opublikowano 20 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2010 Witam wszystkich forumowiczów. http://forum.opel24.com/witamy-vt23972.htm - czytałeś forum a czerwone nie rzuciło się w oczy czuć dosyć mocno drgania tłumika... co to znaczy obija się o podłogę ... wjedź na kanał - tam zlokalizujesz miejsce niepokojących Cię dźwięków ... Czy gumy muszą być do konkretnego modelu?... znajdź na alle tłumik do swojego auta i obejrzyj - wielu sprzedawców sprzedaje komplety z gumami ...środek użyć do skrzypiących części... nie wiadomo co skrzypi - możesz psiknąć (tylko gdzie??) wd-40 ...czuje większy opór skręcając... sprawdź czy masz płyn w układzie wspomagania ...Jeden z mechaników... zmień mechanika - ten ma pojęcie tylko jak wypić flaszkę - auto chyba pierwszy raz na oczy widział ...odczuwam tez lekkie drgania kierownicy... kiedy ... pozdro ...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/32275-drgaj%C4%85cy-t%C5%82umik-i-oporna-kierownica/#findComment-61210 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kover Opublikowano 20 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2010 * tłumik o podłogę nie uderza, po prostu czuć drgania i dobrze(a raczej niedobrze) go słychać w momencie tych drgań * z miejscem pisków sobie poradzę, tylko ten WD-40, chciałem kupić ostatnio w sklepie motoryzacyjnym, to mi sprzedawca odradził, powiedział, że nie jest taki dobry jak się wszystkim wydaje, lepiej użyć coś innego, dlatego pytam was * Napisałem w nawiasie, że nie mam wspomagania * drgania kierownicy odczuwam najbardziej podczas postoju, ale i podczas jazdy są czasem odczuwalne. * mechanicy, których znam stosują zasadę "wymienimy jak się zepsuje", dlatego też chciałem się poradzić na forum   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/32275-drgaj%C4%85cy-t%C5%82umik-i-oporna-kierownica/#findComment-61189 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość silvo44 Opublikowano 21 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2010 po prostu czuć drgania... a dawno wymieniane były tłumiki bo może końcowy jest już pusty w środku a środkowy pada ...tylko ten WD-40,... możesz kupić Wurth lub innej firmy preparat smarujący ...http://moto.allegro.pl/item1156804110_plynny_smar_wielofunkcyjny_multilube_wurth.html http://moto.allegro.pl/item1148659757_valvoline_penetrating_oil_srodek_do_polaczen.html nie mam wspomagania... ...drgania kierownicy odczuwam najbardziej podczas postoju... to może padła poduszka pod zespołem napędowym i drży cała buda ...."wymienimy jak się zepsuje",... żeby być takim ,,mechanikiem'' nie trzeba chodzić do żadnej szkoły - wyjąć stare/urwane i włożyć nowe to małpa potrafi ....hciałem się poradzić na forum... jedyne słuszne posunięcie - może ja nie jestem ekspertem, bo nie jestem, ale mogę podpowiedzieć gdzie i czego szukać a nie będę czekał aż się coś urwie ... pozdro ...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/32275-drgaj%C4%85cy-t%C5%82umik-i-oporna-kierownica/#findComment-60979 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kover Opublikowano 21 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2010 Tłumik ma 3 lata, w środkowym słychać już delikatnie luźną siatkę. Założę najpierw nowe gumy i psiknę preparatem, wtedy dam znać. Jeśli chodzi o drgania, to gdzie znajdę ową poduszkę, może jakąś fotkę macie pod ręką i jak sprawdzić czy faktycznie padła? mechaników właśnie takich znam, dlatego sam zabrałem się za moje corsiątko   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/32275-drgaj%C4%85cy-t%C5%82umik-i-oporna-kierownica/#findComment-60978 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość silvo44 Opublikowano 21 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2010 gdzie znajdę ową poduszkę... dobrze mieć kanał - silnik ,,stoi'' na łapach - między silnikiem a buda są silentbloki - metalowo/gumowe tłumiące drgania ... obejrzyj ich stan - na oko widac jesli jest zużyty ...http://allegro.pl/listing.php/search?sg=0&string=poduszka+silnika+corsa - tak wygląda ... pozdro ...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/32275-drgaj%C4%85cy-t%C5%82umik-i-oporna-kierownica/#findComment-60975 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość czaja_opc Opublikowano 21 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2010 kolego proponuje sprawdzić ci katalizator czy czasem nie jest oberwany w środku w ostateczności może być osłona zewnętrzną oberwana, jeśli jest katalizator do wymiany proponuje wycięcie i wstawienie w to momencie małego tłumika. Możesz jeszcze sprawdzić czy rura która dochodzi do ostatniego tłumika nie obija się o tylna belkę, jeśli obija się to trzeba nagiąć rurę. Ja miałem takie same objawy i dokładnie to zrobiłem.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/32275-drgaj%C4%85cy-t%C5%82umik-i-oporna-kierownica/#findComment-46130 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kover Opublikowano 21 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2010 Miałem wcześniej odpisać, ale sorry brak czasu, później wyleciało z głowy. Faktycznie ostatnia część tłumika tarła o uchwyty na które zakłada się gumy (widać taki dziwny zamiennik tłumika) Z tymi oporami w kierownicy to na razie nic nie wiadomo, na przeglądzie zajrzeli mi dokładniej i nic nie wymyślili. Może opony (3 sezony), poczekam na zimówki może odczuje różnicę i będzie wiadomo na 100%.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/32275-drgaj%C4%85cy-t%C5%82umik-i-oporna-kierownica/#findComment-46097 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.