Gość Kover Opublikowano 20 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2010 Witam wszystkich forumowiczów. Na początek szacunek dla twórców, czytając forum wiele się dowiedziałem o corsach, w ogóle o samej mechanice pojazdów, dla informatyka to dużo. Obecnie męczą mnie takie 2 problemy z moim corsiątkiem: Problem nr 1 Podczas postoju na światłach lub podczas cofania czuć dosyć mocno drgania tłumika i słychać skrzypienie co nie jest przyjemne. Dwóch znajomych mechaników oglądało i powiedziało, że powinno być OK., ale wiecie jak to z nimi jest, nie chce im się drążyć tematu, jak nie ma z tego wymiernych korzyści. Na moje oko to ruch tłumika jest za „duży” , powinien być „sztywniej” osadzony (myślę o kupnie nowych gum). Słuchać jeszcze piski podczas ruszania tłumikiem (myślę o posmarowaniu). Pytania: Czy gumy muszą być do konkretnego modelu? Bo aktualnie nie widzę na allegro do corsy b (chciałem jeszcze kupić filtr kabinowy, najlepiej od jednego sprzedawcy, zaoszczędzę na przesyłce) Jaki środek użyć do skrzypiących części mocujących tłumik ? Problem nr 2 Od jakiegoś czasy czuje większy opór skręcając kierownicą (brak wspomagania), najbardziej odczuwalne jest to gdy stoję w miejscu, czasem słyszę nawet skrzypienie w kierownicy. Jeden z mechaników sprawdzał to i powiedział, że „coś tam słyszy w prawym kole”(ruszał kołem, sprawdzał kolumnę kierowniczą) i że jak będę na przeglądzie to mam powiedzieć, żeby na to zwrócili uwagę, może coś zdiagnozują. Nie wiem czy ma to związek z w/w problemami, ale odczuwam tez lekkie drgania kierownicy i drążka zmiany biegów.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość silvo44 Opublikowano 20 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2010 Witam wszystkich forumowiczów. http://forum.opel24.com/witamy-vt23972.htm - czytałeś forum a czerwone nie rzuciło się w oczy czuć dosyć mocno drgania tłumika... co to znaczy obija się o podłogę ... wjedź na kanał - tam zlokalizujesz miejsce niepokojących Cię dźwięków ... Czy gumy muszą być do konkretnego modelu?... znajdź na alle tłumik do swojego auta i obejrzyj - wielu sprzedawców sprzedaje komplety z gumami ...środek użyć do skrzypiących części... nie wiadomo co skrzypi - możesz psiknąć (tylko gdzie??) wd-40 ...czuje większy opór skręcając... sprawdź czy masz płyn w układzie wspomagania ...Jeden z mechaników... zmień mechanika - ten ma pojęcie tylko jak wypić flaszkę - auto chyba pierwszy raz na oczy widział ...odczuwam tez lekkie drgania kierownicy... kiedy ... pozdro ...   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kover Opublikowano 20 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2010 * tłumik o podłogę nie uderza, po prostu czuć drgania i dobrze(a raczej niedobrze) go słychać w momencie tych drgań * z miejscem pisków sobie poradzę, tylko ten WD-40, chciałem kupić ostatnio w sklepie motoryzacyjnym, to mi sprzedawca odradził, powiedział, że nie jest taki dobry jak się wszystkim wydaje, lepiej użyć coś innego, dlatego pytam was * Napisałem w nawiasie, że nie mam wspomagania * drgania kierownicy odczuwam najbardziej podczas postoju, ale i podczas jazdy są czasem odczuwalne. * mechanicy, których znam stosują zasadę "wymienimy jak się zepsuje", dlatego też chciałem się poradzić na forum   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość silvo44 Opublikowano 21 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2010 po prostu czuć drgania... a dawno wymieniane były tłumiki bo może końcowy jest już pusty w środku a środkowy pada ...tylko ten WD-40,... możesz kupić Wurth lub innej firmy preparat smarujący ...http://moto.allegro.pl/item1156804110_plynny_smar_wielofunkcyjny_multilube_wurth.html http://moto.allegro.pl/item1148659757_valvoline_penetrating_oil_srodek_do_polaczen.html nie mam wspomagania... ...drgania kierownicy odczuwam najbardziej podczas postoju... to może padła poduszka pod zespołem napędowym i drży cała buda ...."wymienimy jak się zepsuje",... żeby być takim ,,mechanikiem'' nie trzeba chodzić do żadnej szkoły - wyjąć stare/urwane i włożyć nowe to małpa potrafi ....hciałem się poradzić na forum... jedyne słuszne posunięcie - może ja nie jestem ekspertem, bo nie jestem, ale mogę podpowiedzieć gdzie i czego szukać a nie będę czekał aż się coś urwie ... pozdro ...   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kover Opublikowano 21 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2010 Tłumik ma 3 lata, w środkowym słychać już delikatnie luźną siatkę. Założę najpierw nowe gumy i psiknę preparatem, wtedy dam znać. Jeśli chodzi o drgania, to gdzie znajdę ową poduszkę, może jakąś fotkę macie pod ręką i jak sprawdzić czy faktycznie padła? mechaników właśnie takich znam, dlatego sam zabrałem się za moje corsiątko   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość silvo44 Opublikowano 21 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2010 gdzie znajdę ową poduszkę... dobrze mieć kanał - silnik ,,stoi'' na łapach - między silnikiem a buda są silentbloki - metalowo/gumowe tłumiące drgania ... obejrzyj ich stan - na oko widac jesli jest zużyty ...http://allegro.pl/listing.php/search?sg=0&string=poduszka+silnika+corsa - tak wygląda ... pozdro ...   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość czaja_opc Opublikowano 21 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2010 kolego proponuje sprawdzić ci katalizator czy czasem nie jest oberwany w środku w ostateczności może być osłona zewnętrzną oberwana, jeśli jest katalizator do wymiany proponuje wycięcie i wstawienie w to momencie małego tłumika. Możesz jeszcze sprawdzić czy rura która dochodzi do ostatniego tłumika nie obija się o tylna belkę, jeśli obija się to trzeba nagiąć rurę. Ja miałem takie same objawy i dokładnie to zrobiłem.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kover Opublikowano 21 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2010 Miałem wcześniej odpisać, ale sorry brak czasu, później wyleciało z głowy. Faktycznie ostatnia część tłumika tarła o uchwyty na które zakłada się gumy (widać taki dziwny zamiennik tłumika) Z tymi oporami w kierownicy to na razie nic nie wiadomo, na przeglądzie zajrzeli mi dokładniej i nic nie wymyślili. Może opony (3 sezony), poczekam na zimówki może odczuje różnicę i będzie wiadomo na 100%.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.