Skocz do zawartości

Regulacja hamulca ręcznego


Rekomendowane odpowiedzi

Gość mazek1990

Mam Astre F 93 rok,hamulce tył to bębny,hamulec ręczny troche trzyma jak zaciągne go pod ostatnia zapadke czyli mówiąc pod pache,wiem że to stary samochód i nie będzie trzymał ręczny jak u mojego ojca w passacie ale czy ktoś ma wyrazne foty jak to wyregulować lub co należalo by wymienić

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Piotrusss1970

Aby wyregulować hamulec ręczny musisz wejść pod samochód, najlepiej do kanału i na końcu linki jest nakrętka którą musisz bardziej dokręcić. linka wygląda tak, http://allegro.pl/item1149021740_linka_hamulca_recznego_opel_astra_f_od_ss.html więc regulacja jest nie przy kołach lecz przy dźwigni, ale jak zajrzysz pod spód to sam będziesz wiedział dokładnie jak to zrobić.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

że to stary samochód i nie będzie trzymał ręczny jak u mojego ojca w passacie

A dlaczego nie?? ja właśnie zakończyłem pracę nad tylnymi hamulcami, ręczy rewelacja!! Nie dość, że blokuje koła w czasie jazdy bez problemu to jeszcze mogę w pełni elastycznie ustawiać jego siłę hamowania na sporym zakresie pracy lewarka, a wcześniej lewarek dźwigał się nieznacznie i trzymał tak, że pod większą górkę nie dało się utrzymać samochodu bez pomocy nożnego hamulca. Wymieniłem linkę, bo stara już nie była za bardzo ruchliwa, szczęki, cieknący cylinderek (tylko linka była nowa, reszta przerzucona z innej Astry), wyczyściłem wszystko, ustawiłem samoregulatory i efekt w pełni zadowalający:)

Pierwsza sprawa to tak jak piszę Piotrusss1970, wchodzisz pod samochód i na wysokości środkowego tłumika masz regulację. U mnie tam była nakrętka 13, a dokładniej dwie, jedna do kontrowania. Dociągasz i zobaczysz jaki będzie efekt. O ile dobrze pamiętam ręczny ustawia się tak, aby na trzecim ząbku w momencie jak samochód jest podniesiony było ciężko obrócić koło ręcznie. Oczywiście należy sprawdzić też, czy po opuszczeniu lewarka od ręcznego koło nie obraca bez oporów. Jeżeli taka regulacja nie przyniesie zadowalających Cię efektów to należy sięgnąć już głębiej w bębny, jak będziesz zainteresowany dalszą zabawą to pisz, jeszcze nie tak dawno nic na ten temat nie wiedziałem, teraz mogę coś doradzić.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ja proponuje zrobic to co ja a mianowicie sciagasz bebny napewno maja ranty to szlifierka je przelecisz zjedziesz ten rant i nastepnie regulujesz szczeki i reczny igla

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do demontażu i szlifowania rantów to mam watpliwości czy to poprawi jakość hamulca natomiast jesli juz o tym mówimy to trzeba pamietać ze im większy ten rant tym bebny bardziej zużyte więc może czas pomysleć o nowych , zeszlofowanie rantów pomoże jedynie w pózniejszym ściąganiu bebnówbo pamietajmy - im rant wyższy tym bebny ciężej zciagnąc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie,maciekc, ma rację,zeszlifowanie rantu nie wpłynie na poprawę działania hamulca,jedynie na bezproblemowe ściągnięcie bębnów w przyszłości.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności