Skocz do zawartości

Huczące koło + luzy na kierownicy Vectra B 2.0 DTI


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Kamil1987

Witam

 

Tydzień temu nabyłem Vectrę B 2.0 DTI, 2001r. COMFORT po FL, kilka dni temu zaobserwowałem że przy prędkości 80 - 110 dość znacznie huczy prawe (raczej) przednie koło, myślałem że to opona ale po zmianie w sobotę z zimówek na letnie (używki) jest to samo tak więc pozostaje łożysko ? A raczej w wersji po FL wymiana całej piasty z łożyskiem ? Samochód był lekko z przodu puknięty, pewnie po naprawie nie był na zbierzności, czy zbieżność może być przyczyną tego huczenia czy zacząć od wymiany łożyska/ piasty ?

 

Z możliwych powodów do głowy mi przychodzi:

1. Wymiana łożyska / piasty

2. Może przypadkowo letnia oponka jest problemem i akurat trafiła na to samo koło które mi wcześniej huczało lecz to mało prawdopodobne

3. Felga krzywa ? wizualnie problemów nie widać i w wulkanizacji też nic nie mówili.

Stawiam na to pierwsze.

 

Dużo jest zabawy z wymianą piasty (o ile w mojej vectrze jest piasta zintegrowana z łożyskiem) ? Da radę to zrobić w warunkach "domowych" tj lewarek / kanał + pomoc znajomego mechanika, czy jakieś specyficzne narzędzia warsztatowe będą niezbędne ? Głównie mam na myśli zorganizowanie klucza z możliwością ustawienia określonej siły dokręcenia śruby.

 

 

Problem 2, luzy na kierownicy

Jeśli tego się nie zobaczy od dołu to pewnie niewiele można powiedzieć ale przytoczcie proszę kilka możliwych przyczyn, niewiele się na tym znam ale jedyne co mi przychodzi do głowy to wymiana drążków kierowniczych. Da się drążki wymienić przy lewarku/kanale wymienić czy tylko podnośnik ?

 

Problem 3, przy ostrym hamowaniu z prędkości 50km/h obraca auto w lewo mimo że kierownicę staram się trzymać prosto, na logikę laika mam wrażenie jak by jeden z tylnych hamulcy mocniej łapał od drugiego, klocki na przodzie wymieniałem w sobotę bo prawie ich nie było, zaś z tyłu jest trochę lepiej (bynajmniej na prawym tyle, lewego nie sprawdzałem).

 

Problem 4, przy wyłączaniu silnika zatrzęsie autem, mechanik powiedział że jak nie stuka nic przy ruszaniu czy hamowaniu to nie ma się czym przejmować.

 

Problem 5, świeci się cały czas piktogram ABS, i oczywiście ABS nie działa, sprzedający twierdził że raz się świeci a raz nie i że pewnie trzeba jakiś błąd usunąć. Co o tym sądzicie ?

 

Pytanie 6, czy powinno być podświetlanie przycisku klimatyzacji oraz obiegu wewnętrznego powietrza, mam tylko podświetlanie podgrzewania tylnej szyby (foto). W wolnej chwili będę próbował się dobrać do tego.

Dołączona grafika

Dołączona grafika

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da się drążki wymienić przy lewarku/kanale wymienić czy tylko podnośnik ?

 

Da się wymienić bez podnoszenia i bez kanału.

Wystarczy skręcić odpowiednio koło.

Po wymianie jedź do stacji kontroli pojazdów, trzeba ustawić zbieżność, sam tego nie zrobisz.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Kamil1987

Co powiecie o luzach na kierownicy, zacząć od wymiany końcówek drążków czy można w jakiś sposób to sprawdzić co dokładnie jest przyczyną ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności