Skocz do zawartości

Bezradny opel astra 2.0 dtl


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów:) Domyslam sie ze zaraz zostane skarcony za to ze

"ten temat juz byl", ale jednak jest co innego (przerzucilem b. duzo tematow na forum)

Posiadam od ponad roku astre 2.0dtl 188tys. przebiegu (real-komp serv przed kupnem) i niestety mam problem z tym autkiem:(

A wiec: Podczas jazdy na kazdym biegu do ok. 2tys obr zapal mi sie kontrolka check engine jak depne to kontrolka gasnie jednak wtedy auto kompletnie nie ma mocy po zgaszeniu kontrolki auto dostaje lekkie przyspieszenie ale i tak to nie jest to i auto praktycznie reaguje dopiero po jakims czasie na wcisniety pedal gazu. Zauwazylem takze ze duzo wiecej pali.

Bylem na komputerze i diagnoza P0400 -bład w układzie spalania

Domowymi sposobami sprawdzilem :

- EGR - wyczyszczone

- Pompa vacu- dobra

- 3 elektrozawory (tu mam male pytanie czy elektrozawory beda cieple po przejechaniu kilkunastu km?)

- Przewody podcisnieniowe- wymienione

- Przepływomierz- dobry

No i niestety jak jest tak było czy moze ktos spotkał sie z tego typu przypadkiem?

 

[ Dodano: Wto Lip 27, 2010 20:13 ]

a zapomniałbym świeca tez sprawdzone(wymieniona) astra II 1999r

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/32466-bezradny-opel-astra-20-dtl/
Udostępnij na innych stronach

świeca tez sprawdzone(wymieniona)

a masz tylko 1 swiece? :)

a powaznie, nie zawsze EGR dziala po czyszczeniu - jakbys mial na podmiane sprawny byloby super zeby sprawdzic...

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/32466-bezradny-opel-astra-20-dtl/#findComment-59388
Udostępnij na innych stronach

świeca tez sprawdzone(wymieniona)

a masz tylko 1 swiece? :)
Nie wiadomo :) Ale tylko 1 byla spalona

A z co do EGR to wlasnie tez mysle o tym bo spaliny nie smierdza juz "gazem" tak jak kiedys, ale to by tak bylo ze mocy nie ma nawet jak check sie nie pali

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/32466-bezradny-opel-astra-20-dtl/#findComment-59380
Udostępnij na innych stronach

Gość Mariusz_760301

P0400 to EGR jeśli nadal występuje to może coś z wężykami albo elektrozaworem

Zacząć należy od pomiaru podciśnienia - czyli sprawdzenia stanu pompy próżniowej. Ma być od - 0,6 do - 0,9 bar - czym niżej tym lepiej.

Następnie wężyki (są tak prowadzone, że często się przecierają) wrażliwe miejsca to:

- przy elektrozaworze turbiny,

- przy zasilaniu serwa pompy hamulcowej,

Później sprawdzamy elektrozaworki sterujące klapami zawirowań, zaworem EGRa i turbiną

 

Jak to już wszystko mamy sprawdzone to bierzemy się za zawór EGR

 

Po raz setny :) błąd 440 nie oznacza awarię zaworu EGR ale awarię w układzie sterowania zaworem EGR - jest bardziej ogólny niż większości się wydaje.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/32466-bezradny-opel-astra-20-dtl/#findComment-59324
Udostępnij na innych stronach

Przejrzy to http://forum.opel24.com/problem-z-elektrozaworami-rozwiazany-diesel-vt8639.htm i sprawdź czy masz dobrze podłączone elektrozawory.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/32466-bezradny-opel-astra-20-dtl/#findComment-59125
Udostępnij na innych stronach

Czesc. Miałem podobny problem.Okazało się że padł elektrozawór ten przy grodzi.Dwa pozostałe przy akumulatorze były dobre. Wymieniłem koszt 150zł i śmiga jak cholera.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/32466-bezradny-opel-astra-20-dtl/#findComment-58882
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

ja mialm podobnie walczyłem ok 2 miesięcy z zaworkami i nic dopiero pomogło zatkanie od vacum wyjścia do elektrozaworów i podłączyłem trójnik gdzie idzie do serwa hamulca i jest ok. kontrolka mi dalej świeci ale to już problem z pompą wtryskową( regulacja kąta wtrysku) ale sprubój pod serwo podciśnienie podłączyć

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/32466-bezradny-opel-astra-20-dtl/#findComment-55095
Udostępnij na innych stronach

a mialm podobnie walczyłem ok 2 miesięcy z zaworkami i nic dopiero pomogło zatkanie od vacum wyjścia do elektrozaworów i podłączyłem trójnik gdzie

idzie do serwa hamulca i jest ok.

Czyli vaku pompa do wymiany, a ten sposób nazwałbym chałupnictwem a nie naprawą.
Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/32466-bezradny-opel-astra-20-dtl/#findComment-55039
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności