Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

padło mi sprzęgło elektromagnetyczne sprężarki klimatyzacji!!! koszt w oplu to 470 zł i trza czekać. Uzywki puszczają tylko całe sprężarki za 700 zł! znacie kogoś kto ma tą część na zbyciu? czy Waszym zdaniem lepiej nie szukac tylko pakowac sie w oryginal w oplu?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/3260-sprz%C4%99g%C5%82o-elektromagnetyczne-spr%C4%99%C5%BCarki-klimatyzacji/
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Witam wlasnie sam uporalem sie z tym problemem.Po pierwsz powiedz po czym wnosisz ze padl ci elektromagnes?Obstawiam ze werdykt brzmi -cewka.Teraz powiedz mi czy ja dobrze sprawdziles?Sprobuj dostac sie do samego uzwojenia, tam jest zalana dioda prostownicza, byc moze to na niej jest przerwa.Koszt niewielki w naprawie.Jezeli zeczywiscie przerwa jest gdzies w uzwojeniu to nie kupuj nowej cewki.Ja swoja dalem do zakladu gdzie przewijaja silniki.Oni wypalili ja by dostac sie do uzwojenia, przeliczyli,nawineli i skasowali odemnie 60zl :wink: Cewka jest sprawna.Pozdrawiam

PS.Pamietaj o wmontowaniu - wlutowaniu spowrotem diody zastepczej :roll:

 

cesarz,nie maja nigdzie takiej części w znanych mi hurtowniach,kazdy odsyłał mnie do serwisu klimy i twierdził,że tam taniej niz w oplu.

 

Gość Anonymous

Witam

 

Jestem prawdopodobnie w takiej samej sytuacji, napięcie do sprężarki dochodzi ale milczy...

Nie zdążyłem jej jeszcze jednak wyjąć.

 

W swoich poszukiwaniach znalazłem taka firme:

 

http://www.climateam.com.pl/index.php/cPath/58/sort/2a/page/2

 

mają full części do sprężarek: całe łożyska, elekromagnesy, koła pasowe itp..

Nie wiem po ile bo jeszcze nie dzwoniłem.

Jak by sie komuś udało dostać u nich czy gdziekolwiek tą cewke to poprosze o info..

 

 

pozdr.

 

Damian

 

Gość Anonymous

Ważne koledzy jaki producent spręzarki i jaki model i nr. U mnie sprzegło było OK ale spręzarka nie spręza. W moim Opelku jest spręzarka Harrisona np

 

Gość Anonymous

Kurcze, nie rozumiem was?PO co szukacie nowych - drogich cewek skoro mozna zregenerowac stara.Napisalem o tym wyzej. FIrma climateam zaspiewala mi za regenerowana cewke do 180zl a mnie regeneracja wyniosla 60zl.Wnioski sa proste.Pozdrawiam

 

Gość Anonymous

Witam

 

W temacie regeneracji.. pewnie firmy robią to samo, ale przy odrobinie wprawy można to zrobić samemu kosztem 0PLN, no może 0,50PLN.

 

Jak już uda się nam wyjąć sprężarkę (spuszczając oczywiście wcześniej czynnik), zdemontować sprzęgło i wyjąć cewkę zabieramy sie za odkopanie miejsca w którym ukryty jest bezpiecznik termiczny (widoczny na fotce1 - po zastąpieniu zworą) myślę, że jest to 80% uszkodzenia tych cewek. Z drugiej strony (foto2) (pod kawałkiem podkładki) zalana jest dioda, która zabezpiecza instalację przed powrotem prądu po wyłączeniu elektromagnesu. Ją też wymieniłem - w zasadzie może to być dowolna dioda prostownicza, ja znalazłem w szufladzie z tego co pamiętam 1N4007. Po wymianie w wydłubanych miejscach przyda się trochę silikonu co by wilgoć nie wchodziła.

 

Oczywiście mogą być rożne przypadki, jak ktoś ma zwarcie na cewce mierząc w obie strony to może wystarczyć wymiana diody, jeżeli jest przerwa poszedł bezpiecznik.

 

Aha, trzeba pamiętać aby diodę wstawić w kierunku zaporowym (paskiem do plusa)

 

 

Mojej cewce ww zabiegi pomogły - sprężarka działa elegancko, muszę chyba jeszcze zawalczyć z czujnikiem wysokiego ciśnienia ale to już inny temat..

 

pozdr. i powodzenia..

 

Damian

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Gość Anonymous

Nie pomyslalem w ten sposób o regeneracji cewki a to takie proste przecież. A propo wysokiego cisnienia kolego w czym masz problem bo i ja chyba cos mam nie tak jak odpowiesz to napisze dokładnie o co chodzi

 

Gość Anonymous

Nie pomyslalem w ten sposób o regeneracji cewki a to takie proste przecież. A propo wysokiego cisnienia kolego w czym masz problem bo i ja chyba cos mam nie tak jak odpowiesz to napisze dokładnie o co chodzi

Witam, właśnie byłem w zaprzyjaźnionej stacji obsługi. Po raz kolejny spuściliśmy wszystko, napełniliśmy jeszcze raz i sytuacja wygląda tak:

 

Włączę klimę, wszystko chodzi, lekko rośnie wysokie ciśnienie, niskie spada, wentylator klimy chodzi, sprężarka się kręci czyli wszystko prawidłowo (chłodek wieje) do momentu kiedy wkręcę silnik na lekkie obroty (wystarczy powyżej 1500). W tym momencie rośnie mi ciśnienie po stronie NISKIEGO (do około 5bar) i klima przestaje działać mimo, że sprężarka pracuje. Zatrzymuje się też chyba wentylator klimy.

Wystarczy, że ją wyłączę na minute dwie, i potem znowu chodzi.. do czasu podniesienia obrotów.

 

Po stronie wysokiego mam około 10bar może trochę więcej, ale mało się zmienia.

 

Generalnie mogę jej używać tylko jak stoję :D (trudno jechać poniżej 1500 obr/min)

 

Zauważyłem też, że chłodnica klimy nie nagrzewa się równomiernie.. jest cieplejsza bliżej wentylatora...

 

jakieś pomysły ?

 

pozdr.

 

Damian

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności