Skocz do zawartości

sprzęgło elektromagnetyczne sprężarki klimatyzacji


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam was

Ten sam problem mam z klima w mojej ,,asterce'' spreżarka nie pobierała prądu,tak elektryk stwierdził to samo ja pozneij jak sprawdziłem na zwarce, była przerwa. Zadzwoniłem do serwisiu iii 450 zł cewka z robocizna 900 zł wiec zrezygnowałem. Zabrałem sie za to sam : ) Pojechalem spuscic gaz i nastepnie wymonowałem spreżarke, wymontowanie proste ale mialem duzy problem z odkreceniem sruby od koła pasowaego bo jest na imbusa nie wiem czy dobrze pisze ale bylo bardzo ciezko. Pozniej tylko dwa pierscienie iiii mam tą cewke : ) dobrałem sie to tego bezpiecznika który był pod plastikowa przykrywką która po prostu oderwałem. Okazało sie ze cewka dobra bezpiecznik padniety(termiczny), niestety nie dokupiłem takiego samego ale dokupiłem troche mocniejszy tzn 4A zamiast 1A ale z mnieszja temep. 115 C zamast 182C.Zalałem silikonem odporynym na wysoką temp. Po zamonowaniu i napelnieniu klimy chodzilo to moze z 30 min w trasie iiiiiiiii znowu padła. Jutro bede sie do tego dobierał ale juz nie bede spuszczał gazu tylko jakos na przewodach ja wygne i zrobie to od dołu, tylko nie wiem czy kupic cała nową cewke bo sa na allego za 200 zł czy moze spiąc na stałe tzn bez bezpiecznika co mi wydaje sie bardzo ryzykowne zeby nie sfajczyc czegos innego. Ciekawi mnie dlaczego sie uwalil znowu ten bezpiecznik, sprawdze jeszcze jakie napiecie dochodzi do sprezarki bo moze jakims cudem jest wieksze i dlatego uwala bezpiecznik, juz sam nie wiem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Witam, ja zrobilem zwore i wszystko działa dobrze, jak sie przegrzeje to najwyżej spali się cewka - nic więcej, mówi sie trudno :)

 

pozdr.

Damian

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Wiesz co pewnie masz racje Damian z ta ,,zworka'' i chyba tak zrobie na stałe, ale mnie jeszcze jeden fakt martwi. Dzsiaj spraedziłem jakie napiecie dochodzi do sprezarki na zapalonym silniku i miernik mi pokazal 14.5V a na cewce pisze jak byk 12v nie wiem czy to nie jest powdem uwalania tego bezpiecznika czy moze moj miernik z allegro tak cygani ale to malo mozliwe bo jak podlacze go do aku. to pokazuje 12.3 v prawidlowo.

Na allegro jest cewka za 149 zł i nie wiem czy ja nie kupic, wyglada na zamiennik...

 

http://www.allegro.pl/item215616128_elektromagnes_cewka_opel_astra_g_benzyna_nowa_.html

 

[ Dodano: Wto Lip 17, 2007 16:14 ]

aha i jeszcze jedno mam pytanie, strasznie ciezko sie wymienia ta cewke z pod auta ???niby te przwody sa elastyczne ale nie wiem ile cm da sie opuscic ta sprezarke zeby to zdemontowac.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

14.5V to jeszcze moze byc od biedy, zobacz tylko czy nie rosnie jak wkrecasz na obroty, mozesz miec regulator napiecia do wymiany..

 

Nie wiem czy uda sie wymienic bez odlaczania przewodow, moze byc ciezko... ja bym zrobil zwore i zobaczyl jak dlugo pociagnie, moze wystarczy...

 

pozdr.

Damian

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Cewka z allegro wyglada jak po regeneracji.Ja swoja tak zrobilem.Przed kupnem jej lepiej upewnic sie z jakiego modelu jest sprezarki. W astrach byly montowane 3 rodzaje sprezarek.

Co zas sie tyczy zworki to nie jest to dobrym pomyslem.W trakcie zalaczania i wylaczania elektromagnesu powstaje niezla szpila i moze uszkodzic w nalepszym przypadku tylko cewke.Pozdrawiam.Dioda nie jest tam ot tak sobie i byc powinna.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

No dokładnie wyglada jak po regeneracji... no ale ma byc nowa tak gosciu pisze. Moze inaczej wyglada bo to zamiennik. Jesli chodzi o napiecie to jeszcze raz sprawdze bo cos mi wydaje sie ze to moze byc przyczyna tego wszystkiego. Po dodaniu gazu na 2 tys jest 14.5 tak samo ale od 3 tys nic mi nie wyswietla miernik a jest ustawiony na duzy zakres. Zobacze jeszcze, dzieki z gory za pomoc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

....

Co zas sie tyczy zworki to nie jest to dobrym pomyslem.W trakcie zalaczania i wylaczania elektromagnesu powstaje niezla szpila i moze uszkodzic w nalepszym przypadku tylko cewke.Pozdrawiam.Dioda nie jest tam ot tak sobie i byc powinna.

Witam, nie pisalem o diodzie (ktora rowniez wymienilem), ale o bezpieczniku termiczym po przeciwnej stronie, to on jest czesciej pada..

 

Zworka zamiast diody (ktora jest wlaczona rownolegle) szybko by wyparowala :wesoly: (albo bezpiecznik)

 

Co padlo mozna to sprawdzic: jak cewka ma zwarcie w obie strony to dioda, jak przerwe pewnie ten bezpiecznik..

 

pozdro.

Damian

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

wstawiłeś bezpiecznik 115'C jeżeli tempetatura cieczy chłodzącej dochodzi do ponad 90'C i do tega ciepło samej sprężarki to jak myślisz dlaczego nie wytrzymał :roll: bo osiągnął temperaturę 115'C. Nie bez powodu był wstawiony 182'C. A co do napięcia , dla nauki zmierz napięcia na żarówkach przy pracującym silniku to może zrozumiesz dlaczego na cewce jest 14.5 V

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności