Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Od jakiś dwóch miesięcy jestem posiadaczem Astry F. Dwa tygodnie temu zauważyłem pewną niesprawność w układzie "nawiewu" wewnątrz auta. Mianowicie po odpaleniu auta i rozgrzewaniu się silnika mimo ustawionego pokrętła "temperatury" w pozycji "MAX" z kratek leci zimne powietrze tak jakby przez nagrzewnice nie przepływała ciecz.. "Usterka" ta wystąpiła dzisiaj ponownie (w sumie już drugi raz w ciągu dwóch tygodni). Przejechałem rano około 30Km i do samego końca podróży w aucie nie było obecności ciepłego powietrza.. Odziwo po skończeniu pracy wracam do domu i się okazuje, że auto ponownie działa "poprawnie", ale też nie końca, teraz sytuacja niemalże odwrotna, mimo że ustawimy pokrętło "temperatury" w pozycje "MIN", da się wyczuć powietrze cieplejsze od zimnego że się tak wyrażę. Niedogodność pozycji "MIN" myślę że astra miała od samego zakupu, ale myślałem że "ten typ tak ma", może i ma ale nie było okazji i czasu sprawdzić tego w innym aucie. Dodam jeszcze, że auto posiada klimatyzację, która jest sprawna, ale przez to że w pozycji MIN pokrętła "temperatury" ja odczuwam że wydobywa się trochę ciepłego powietrza, nie spełnia ona swojej roli w 100%.

 

Pomijając te dwa przypadki niesprawności braku grzania, to auto na co dzień w pozycji "MAX" pokrętła temperatury grzeje niczym piec :piwo:. Ostatnie zdanie na koniec to takie, że po przejechaniu tych 30KM jakie robię do pracy, jadać całą drogę z pokrętłem temp. ustawionym na "MIN" wyłączonym wentylatorem nawiewu, po zatrzymaniu się i wyjęciu radia które przez cała drogę było także wyłączone jest bardzo ciepłe żeby nie powiedzieć gorące..

 

Proszę o opinie co sprawdzić, zbliża się upragniony urlop także będzie czas aby poświecić trochę czasu dla auta :D

 

Pozdrawiam

 

temat przesunąłem/zbyszek670

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W astrze układ ogrzewania jest skonstruowany w ten sposób że płyn cały czas przepływa przez nagrzewnicę. Nawiew ciepłego powietrza uzyskuje się jedynie poprzez otwieranie i zamykanie przepływu ogrzewanego i nieogrzewanego. Ponieważ klapki które odpowiadają za przepływ powietrza nie są szczelne a elementy sąsiadujące z nagrzewnicą nagrzewają się od niej to nawet przy ustawieniu zimnego nawiewu powietrze będzie trochę cieplejsze niż to płynące z zewnątrz. Dodatkowo dyskomfort potęguje nagrzewająca się konsola środkowa (jeżeli dotkniesz plastiku w okolicy pokręteł sterowania temp. to poczujesz ciepło pochodzące od nagrzewnicy) stąd też nagrzewanie się radia.

 

 

Minusy tego rozwiązania juz poznałeś :D plus jest taki że nagrzewnica się rzadziej psuje .

Istnieje możliwość że w Twoim przypadku dodatkowo któraś klapka od ciepłego powietrza sie nie domyka (zatarte cięgno etc.) ale objawy podobne do Twoich występują we wszytkich astrach F które znam. U mnie trochę pomaga zamknięcie środkowego nawiewu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za dość wyczerpującą odpowiedz. Czyli jeśli dwa razy zdarzyło się, że z nawiewów nie leciało ciepłe powietrze to przez nagrzewnice zapewne ciecz nie przepływała. Albo się zapowietrzyła lub coś innego.. Mam jeszcze takie pytanie jeśli w tym modelu astry F ciecz ciągle przepływa przez nagrzewnice to do czego służy zawór nagrzewnicy który zidentyfikowałem pod maską, podaje link do sklepu z tą częścią którą mam na myśli, dodam ze w opisie w sklepie znajduje się opis "ASTRA F od rocznika 1997":

 

Zawór Nagrzewnicy

 

Autko właśnie posiadam z roku 97', pytanie czy we wcześniejszych rocznikach nie był ten zawór montowany ?. Zawór ten znajduje się na wężu który właśnie biegnie do nagrzewnicy i wydawało mi się, że on właśnie odcina/reguluje przepływ cieczy przez nagrzewnice, ale to są tylko moje przemyślenia..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Musiałbyś się jakoś zorientować czy on jest powiązany z pokrętłami regulacji temperatury. Powiem Ci że jeszcze czegoś takiego w astrze nie widziałem. Jeżeli by sie okazało że masz u siebie zawór nagrzewnicy odcinający obieg płynu to, rzecz jasna, logiczne jest upatrywanie przyczyny problemu w jego awarii.

U mnie (mimo tego że mam klime) tego zaworu nie ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.