Gość rafael_marquez Opublikowano 19 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2010 Nie znalazłem podobnych objawów na forum, więc pozwoliłem sobie na rozpoczęcie nowego tematu. Jakiś miesiąc temu (może trochę więcej) miałem wyciek oleju spod dekla. Mój mechanik stwierdził, że "dokręci" parę śrubek, wyczyści silnik i będziemy obserwować co dalej. Po odebraniu samochodu nie załączała się turbina - w ogóle! Auto słabe. Jak go zwróciłem to stwierdził, że padł czujnik od turbiny i wymienił. Minął miesiąc a samochód zaczął zachowywać się jak automat - naciskam na gaz, turbina się załącza (bo słyszę), samochód dostaje kopa ...ale z małymi przerwami - co sprawia wrażenie podobne jak przy zmianie biegu w samochodach ze skrzynią automatyczną. Samochodem nie szarpie ale są chwilowe braki w dostawie mocy. Czy ktoś miał podobne objawy? Co może być przyczyną? Jeszcze jedna obserwacja: jak ruszam, wrzucam jedynkę, puszczając sprzęgło dodaje gazu i czekam około 3-4 sekundy żeby obroty doszły do 2 tysięcy - wcześniej łapał obroty duuużo szybciej.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/32989-17-55kw-16v-y17dt-astra-g-17dti-chodzi-jak-automat/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość spewak Opublikowano 19 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2010 odczytaj błędy najpierw, jak turbo się nie włącza to jakieś powinny być...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/32989-17-55kw-16v-y17dt-astra-g-17dti-chodzi-jak-automat/#findComment-54264 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rafael_marquez Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Błędów nie ma. Turbo się włącza i cały czas pracuje - słyszę gwizd. Problem w tym, że moc dochodzi z przerwami i z małym opóźnieniem.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/32989-17-55kw-16v-y17dt-astra-g-17dti-chodzi-jak-automat/#findComment-54095 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rostex Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Skoro turbo pracuje efektywnie z odczuwalnymi przerwami to masz trzy rzeczy do sprawdzenia: 1. Czujnik ciśnienia doładowania 2. Elektrozawór sterujący Wastegate 3. Wastegate przy turbinie lub jego regulacja   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/32989-17-55kw-16v-y17dt-astra-g-17dti-chodzi-jak-automat/#findComment-54094 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mpajak Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Dodam od siebie jeszcze-sterownik pompy.Nie bac sie ,wymontowanie zajmuje 5 minut,zawieżć do kogoś kto sie zna na tym i niech sprawdzi.Pzdr   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/32989-17-55kw-16v-y17dt-astra-g-17dti-chodzi-jak-automat/#findComment-54008 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rafael_marquez Opublikowano 9 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2010 Wczoraj wieczorem odebrałem samochód od fachowca (mogę go tak spokojnie nazwać). Przyczyną dolegliwości mojej Astry był "przewód sterujący turbosprężarką" - nie jestem dobry w te klocki i tego nie ukrywam, być może ktoś z forum będzie umiał nazwać fachowo tą część. W każdym razie przewód został wymieniony i samochód odzyskał moc   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/32989-17-55kw-16v-y17dt-astra-g-17dti-chodzi-jak-automat/#findComment-49244 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.