Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam na forum :(

Zaczne od początku.

Astra f kupiona od handlarza (no cóż, więcej tego błędu nie popełnie...). Wypicowana była jak talala. Po tygodniu używania auta zauważyłem niebieski dym. Po około 2 miesiącach (nie pamiętam ile dokładnie minęło już) samochód oddałem do remontu do znajomego mechanika. Orzekł że do wymiany są pierścienie oraz uszczelniacze i tak zrobił.

Po remoncie w ciągu pierwszych 1000 km samochód nie był gazowany i oszczędzany. Na początku było ok, oleju nie ubywało dużo i ogólnie było do przeżycia. Niestety później (~1500km po remoncie) zaczęły się problemy. Znowu olej zaczął mi uciekać że klękajcie narody. Litr oleju musiałem dolewać nawet częściej niż 300km. Samochód kopcił oczywiście.

 

Mechanik postanowił mi przejrzeć silnik w ramach "gwarancji", sprężanie około 14 atmosfer, więc pierścienie do wymiany. Rozłożył silnik, zobaczył że uszczelniacze są za luźne (nie pamiętam już dokładnie co mówił, ale coś takiego że się zsuwają za lekko). Uszczelniacze, które były to były siwe. Zostały wymienione na zielone.

Od początku (mało jeździłem samochodem) trochę kopcił ale olej jakoś mocno nie uciekał, lecz do czasu. Przejechałem 700km i z silnika uciekło mi 2 litry oleju ! Kopci jak cholera, przy redukcji(hamowaniu silnikiem), po zmianie biegu i lekkiego przyspieszania puszcza dymka aż miło. Niby po remoncie może się to docierać więcej niż 1000km ale uważam że i tak jest już coś nie tak.

 

Olej zalany to pół syntetyk GM, na liczniku nakreślone 202k km. Nie wiem ile razy przekręcony i który to silnik w budzie.... Z "ciekawostek" to termostat jest walnięty bo jedynie w korkach osiąga 90 stopni. Silnik siłę ma, zbiera się nieco lepiej jak zdrowy 1.4 (75km) w almerze.

 

Zmierzając do sedna sprawy.

Co mam zrobić z tym silnikiem ? Mechanik powiedział że raczej zostaje wymiana silnika, jednak chciałbym się upewnić że to jedyne wyjście z sytuacji. Włożyłem juz nieco kasy w ten i nie chciałbym jej umoczyć jak jest jakaś iskierka nadziei dla tego silnika.

 

Z góry dzięki za pomoc :(

 

Pominąłem fakt,że jak kupiłem samochód to był zalany olejem mineralnym a ja tydzień po kupnie zalałem go pół syntetykiem za naradą kolegi mechanika....

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/33036-po-remoncie-pije-olej/
Udostępnij na innych stronach

(oznaczenie silnika wpisz do profilu)

Po tygodniu używania auta zauważyłem niebieski dym

a w ciągu tego pierwszego tygodnia zmieniałeś olej? Jaki kolor miał olej po kupnie? -może handlarz wlał "doktora".

kupiłem samochód to był zalany olejem mineralnym a ja tydzień po kupnie zalałem go pół syntetykiem

to błąd jeżeli przez długi czas silnik miał lany mineralny.

Mechanik powiedział że raczej zostaje wymiana silnika, jednak chciałbym się upewnić że to jedyne wyjście z sytuacji. Włożyłem juz nieco kasy...

no właśnie, przelicz to sobie, bo kupisz silnik używkę już za 400

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/33036-po-remoncie-pije-olej/#findComment-53755
Udostępnij na innych stronach

Po tygodniu używania auta zauważyłem niebieski dym

samochód oddałem do remontu do znajomego mechanika. Orzekł że do wymiany są pierścienie oraz uszczelniacze i tak zrobił.

Znowu olej zaczął mi uciekać że klękajcie narody. Litr oleju musiałem dolewać nawet częściej niż 300km

Mechanik postanowił mi przejrzeć silnik w ramach "gwarancji", sprężanie około 14 atmosfer, więc pierścienie do wymiany. Rozłożył silnik, zobaczył że uszczelniacze są za luźne

eyah, ja tu czegoś nie rozumiem,albo ten mechanik to jakiś kowal a Ty dajesz mu się robić w .......albo nie potrafię przeczytać tego posta ze zrozumieniem. :wink:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/33036-po-remoncie-pije-olej/#findComment-53604
Udostępnij na innych stronach

Na pewno namieszałem w tym co napisałem :wink:

Co do tego co zacytowałeś to tydzień po kupnie zauważyłem że z rury wydobywa się niebieski dym (na 99% był już od wyjazdu z komisu ale wcześniej nie zwróciłem na to uwagi, dopiero znajomy powiedział mi że samochód dymi)

Jak uzbierałem kase to oddałem do remontu do znajomego mechanika (osoba ta zajmuje się naprawde długo naprawami samochodów i znam ją nie od roku żeby mnie robił w konia. Nie twierdzę oczywiście że wszystko zrobił z samochodem tak jak być powinno...). Wymienił pierścienie i uszczelniacze. Po remoncie tak jak napisałem do około 1000km było ok, brał minimalnie olej. Niedługo później problem powrócił i silnik znów zaczął brać dużo oleju. I był to pierwszy remont jaki byl robiony na silniku.

Powiedziałem mechanikowi o tym że znowu bierze olej i przejrzał mi silnik znów żeby zobaczyć co mu dolega. Pierścienie były ok ale z uszczelniaczami było coś nie tak. Były jakieś luźne według niego. Jak spojrzałem na nie to jakoś najlepiej nie wyglądały. Wymienił je na swój koszt. Zmienił je a olej jak brał tak bierze.

Mechanik już sam nie wie co mu dolega i powiedział że zostaje wymiana silnika.

Generalnie to mechanik nie rąbie mnie raczej ale nie dam ręki uciąć że do końca wie co robi 8)

Nie chciałem krytykowania mojego poczyniania z samochodem tylko co można (jeśli można) zrobić z silnikiem i upewnić się że swap to jedyne wyjście. :)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/33036-po-remoncie-pije-olej/#findComment-53559
Udostępnij na innych stronach

Kolego zanim wymienisz silnik na inny zrób tak:

Wymień olej wraz z filtrem oleju na jakiś używany - tylko nie na GM.

Osobiście naciałem się na olej tej firmy - zaczął brać olej masakrycznie dużo - dokładnie jak twoj.

Koszt filtra oleju 10zł zużyty olej dostaniesz za free - jak chcesz mam tego pełno.

U mnie po zmianie oleju na używany Mobila przestał kopcić - moc wzrosła.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/33036-po-remoncie-pije-olej/#findComment-53515
Udostępnij na innych stronach

Kolego zanim wymienisz silnik na inny zrób tak:

Wymień olej wraz z filtrem oleju na jakiś używany - tylko nie na GM.

Osobiście naciałem się na olej tej firmy - zaczął brać olej masakrycznie dużo - dokładnie jak twoj.

Koszt filtra oleju 10zł zużyty olej dostaniesz za free - jak chcesz mam tego pełno.

U mnie po zmianie oleju na używany Mobila przestał kopcić - moc wzrosła.

 

Jeszcze jakieś ciekawe patenty ma kolega opracowane 8):):wink:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/33036-po-remoncie-pije-olej/#findComment-53500
Udostępnij na innych stronach

pasmog, Ty chyba coś pokręciłeś

Wymień olej wraz z filtrem oleju na jakiś używany

On nic nie pokręcił, zalewa swój motor przepracowanym olejem, tylko po co filtr wymienia :)8) O różnych głupotach już słyszałem, ale ta to jedna z większych :wink:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/33036-po-remoncie-pije-olej/#findComment-53489
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności