Skocz do zawartości

Szarpie na IV i V biegu na obrotach około 2 tys.


Gość hakirim

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam Kadzia sedana 1.4S 75KM z LPG, ostatnio zauważyłem, że gdy jadę na 4 i piątym biegu (najbardziej odczuwalne) kadzio leciutko szaarpie 2tys w górę i słabo wkręca się na obroty, na niższch biega tego nie czuć i niby wszystko jest ok. Myślałem, że to filtr gazu jest zapchany, ale żeby to sprawdzić przełączyłem na benzynę i jest to samo. Mam wrażenie, że ma to związek z tym, że dwa dni temu dolałem 2l oleju (było na dniee) Lotos City GAS a zalewany był zwykły City i po tym manewrze zaczęły się dziać dziwne rzeczy (falowanie obrotów na gazie w dużym zakresie, i jakby trochę ciężej go zapalić

) może to mieć jakiś związek? W czym może być problem? Proszę o pomoc bo jestem zielony, przeszperałem wiele tematów ale nie znalazłem zbyt zbliżonych do mojego problemu.Pozdrawiam wszystkich.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

że ma to związek z tym, że dwa dni temu dolałem 2l oleju (było na dniee)

Jak czytam coś takiego, to mi się scyzoryk w kieszeni otwiera :wink:

Sprawdź podciśnienia, świece (kiedy były wymieniane), kable WN.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak czytam coś takiego, to mi się scyzoryk w kieszeni otwiera :wink:

Sprawdź podciśnienia, świece (kiedy były wymieniane), kable WN.

Mi też, nie wiedziałęm, że bierze tyle oleju albo też troszkę się zagapiłem przyznam, bo nie dawno go kupiłęm i jeszcze go nie znam. 8)

Dziś jeździłem i znowu mi szarpie, na 1 i 2 nie czuć a na 3 już trochę a potem na 4 i 5 czuć takie bardzo lekke ale wyraźne szarpanieprzy około 2,5 tys obrotów a potem na wyższych już jakby się uspokaja ale słabo się wkręca.

Przeczytałem wiele tematów i właśnie nie wiem jak sprawdzić wymienione rzecz tj. kablr WN podciśnienie i świece? Może jakaś mała podpowiedź jestem trochę zielony, proszę o pomoc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hakirim,

 

Świece - wykręcić obejrzeć jaki kolor, powinny być suche i brązowe, a najlepiej kupić nowe, kable WN najlepiej po ciemku na pracującym silniku (czy iskry po nich nie latają) podciśnienia to te wężyki, jaki Ty masz dokładnie silnik, bo 1,4S w treści posta podajesz a w temacie 14NV. Ale domyślam się że na gaźniku Pierburg 2E3, może trzeba wyregulować pompkę przyspieszającą, albo właśnie "podciśnienie" do niej jest nieszczelne. :wink:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam już nie wiem jaki silnik. 8) Na klapie jest napisane 1.4S i wyczytałem w internecie, że to wersja, która ma 75km, a jeżeli o wygląd silnika (tyle mogę podpowiedzieć, bo sam nie wiele się znam na tych wersjach) to na bloku silnika jest napisane OHC i ma taki duży okrągły filtr powietrza no i takie długie gumowe nakładki na świece.

Właśnie myślałem a by zacząć od sprawdzenie takich podstawowych spraw jak świece, kable WN, ale nie wiedziałem jak teraz już trochę podpowiedziałeś to coś popróbuję, dzięki. :wink:

A żeby zobaczyć to iskrę to nic nie zdejmować nic nie kombinować tylko odpalić i obserwować w ciemności?

Przeczytałem gdzieś tutaj też o zczytywaniu błędów i zamierzam spróbować bo ile pamiętam znajdował się komputer przy bezpiecznikach ale dopiero tutaj wyczytałem czy to to (może się mylę.)

Chciałem zaznaczyć też, że te szarpnięcia czuć bardziej kiedy docisnę mocniej gaz a kiedy delikatnie to mniejsze.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hakirim,

 

Pisałem już, że najprawdopodobniej masz silnik z gaźnikiem, Pierburg 2E3 i regulacji może wymagać pompka przyspieszająca lub tzw. średni bieg jałowy. :wink: Daj na PW adres mailowy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie. Wieczorem zauważyłem ciągłą iskrę na styku świecy z kablem, czy to oznacza, że kable są do wymiany? Dziś przeczyściłem świece było na nich bardzo dużo nagaru i w ogóle brudu, różnica w pracy na wolnych obrotach to około 10% jednak to chyba nie to, nie miałem się okazji przejechać aby sprawdzić.

Jeszcze jedno czego chciałbym się poradzić, otóż następujące objawy zaczęły się pojawiać kiedy zalałem tego oleju, przez niedopatrzenie nalałem go zbyt dużo (około 2mm nad kreską max), aktualnie jest już stan ponieważ bierze olej :-) ojciec powiedział, że olej mógł się dostać do jakichś tam kanałów i są zaolejone i to też może być przyczyna, czy jest możliwe, że zalanie tego oleju wpłynęło na w/w objawy? Proszę o odpowiedź, z góry dzięki. :piwo:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności