Gość hakirim Opublikowano 22 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2010 Witam, mam Kadzia sedana 1.4S 75KM z LPG, ostatnio zauważyłem, że gdy jadę na 4 i piątym biegu (najbardziej odczuwalne) kadzio leciutko szaarpie 2tys w górę i słabo wkręca się na obroty, na niższch biega tego nie czuć i niby wszystko jest ok. Myślałem, że to filtr gazu jest zapchany, ale żeby to sprawdzić przełączyłem na benzynę i jest to samo. Mam wrażenie, że ma to związek z tym, że dwa dni temu dolałem 2l oleju (było na dniee) Lotos City GAS a zalewany był zwykły City i po tym manewrze zaczęły się dziać dziwne rzeczy (falowanie obrotów na gazie w dużym zakresie, i jakby trochę ciężej go zapalić ) może to mieć jakiś związek? W czym może być problem? Proszę o pomoc bo jestem zielony, przeszperałem wiele tematów ale nie znalazłem zbyt zbliżonych do mojego problemu.Pozdrawiam wszystkich.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/33060-szarpie-na-iv-i-v-biegu-na-obrotach-oko%C5%82o-2-tys/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jachu Opublikowano 22 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2010 że ma to związek z tym, że dwa dni temu dolałem 2l oleju (było na dniee) Jak czytam coś takiego, to mi się scyzoryk w kieszeni otwiera Sprawdź podciśnienia, świece (kiedy były wymieniane), kable WN.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/33060-szarpie-na-iv-i-v-biegu-na-obrotach-oko%C5%82o-2-tys/#findComment-53616 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hakirim Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Jak czytam coś takiego, to mi się scyzoryk w kieszeni otwiera Sprawdź podciśnienia, świece (kiedy były wymieniane), kable WN. Mi też, nie wiedziałęm, że bierze tyle oleju albo też troszkę się zagapiłem przyznam, bo nie dawno go kupiłęm i jeszcze go nie znam. Dziś jeździłem i znowu mi szarpie, na 1 i 2 nie czuć a na 3 już trochę a potem na 4 i 5 czuć takie bardzo lekke ale wyraźne szarpanieprzy około 2,5 tys obrotów a potem na wyższych już jakby się uspokaja ale słabo się wkręca. Przeczytałem wiele tematów i właśnie nie wiem jak sprawdzić wymienione rzecz tj. kablr WN podciśnienie i świece? Może jakaś mała podpowiedź jestem trochę zielony, proszę o pomoc.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/33060-szarpie-na-iv-i-v-biegu-na-obrotach-oko%C5%82o-2-tys/#findComment-53517 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jachu Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2010 hakirim, Świece - wykręcić obejrzeć jaki kolor, powinny być suche i brązowe, a najlepiej kupić nowe, kable WN najlepiej po ciemku na pracującym silniku (czy iskry po nich nie latają) podciśnienia to te wężyki, jaki Ty masz dokładnie silnik, bo 1,4S w treści posta podajesz a w temacie 14NV. Ale domyślam się że na gaźniku Pierburg 2E3, może trzeba wyregulować pompkę przyspieszającą, albo właśnie "podciśnienie" do niej jest nieszczelne.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/33060-szarpie-na-iv-i-v-biegu-na-obrotach-oko%C5%82o-2-tys/#findComment-53498 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hakirim Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Sam już nie wiem jaki silnik. Na klapie jest napisane 1.4S i wyczytałem w internecie, że to wersja, która ma 75km, a jeżeli o wygląd silnika (tyle mogę podpowiedzieć, bo sam nie wiele się znam na tych wersjach) to na bloku silnika jest napisane OHC i ma taki duży okrągły filtr powietrza no i takie długie gumowe nakładki na świece. Właśnie myślałem a by zacząć od sprawdzenie takich podstawowych spraw jak świece, kable WN, ale nie wiedziałem jak teraz już trochę podpowiedziałeś to coś popróbuję, dzięki. A żeby zobaczyć to iskrę to nic nie zdejmować nic nie kombinować tylko odpalić i obserwować w ciemności? Przeczytałem gdzieś tutaj też o zczytywaniu błędów i zamierzam spróbować bo ile pamiętam znajdował się komputer przy bezpiecznikach ale dopiero tutaj wyczytałem czy to to (może się mylę.) Chciałem zaznaczyć też, że te szarpnięcia czuć bardziej kiedy docisnę mocniej gaz a kiedy delikatnie to mniejsze.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/33060-szarpie-na-iv-i-v-biegu-na-obrotach-oko%C5%82o-2-tys/#findComment-53382 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jachu Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2010 hakirim, Pisałem już, że najprawdopodobniej masz silnik z gaźnikiem, Pierburg 2E3 i regulacji może wymagać pompka przyspieszająca lub tzw. średni bieg jałowy. Daj na PW adres mailowy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/33060-szarpie-na-iv-i-v-biegu-na-obrotach-oko%C5%82o-2-tys/#findComment-53363 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hakirim Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Witam ponownie. Wieczorem zauważyłem ciągłą iskrę na styku świecy z kablem, czy to oznacza, że kable są do wymiany? Dziś przeczyściłem świece było na nich bardzo dużo nagaru i w ogóle brudu, różnica w pracy na wolnych obrotach to około 10% jednak to chyba nie to, nie miałem się okazji przejechać aby sprawdzić. Jeszcze jedno czego chciałbym się poradzić, otóż następujące objawy zaczęły się pojawiać kiedy zalałem tego oleju, przez niedopatrzenie nalałem go zbyt dużo (około 2mm nad kreską max), aktualnie jest już stan ponieważ bierze olej :-) ojciec powiedział, że olej mógł się dostać do jakichś tam kanałów i są zaolejone i to też może być przyczyna, czy jest możliwe, że zalanie tego oleju wpłynęło na w/w objawy? Proszę o odpowiedź, z góry dzięki.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/33060-szarpie-na-iv-i-v-biegu-na-obrotach-oko%C5%82o-2-tys/#findComment-52413 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość robi680 Opublikowano 9 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2010 kable i swiece to podstawa potem można szukac dalej jezeli to nie pomorze, a zlaszcza przed zima   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/33060-szarpie-na-iv-i-v-biegu-na-obrotach-oko%C5%82o-2-tys/#findComment-33244 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Harnaś Opublikowano 22 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2010 wymień aparat zaplonowy filtr na gaźniku mi szarpał Benzynka bo miał za krótką pomke paliwową i jjak było mniej paliwa odrazu szarpał   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/33060-szarpie-na-iv-i-v-biegu-na-obrotach-oko%C5%82o-2-tys/#findComment-29452 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.