Skocz do zawartości

[1.6 55kW 8V X16SZR] prawidłowe ciśnienie na cylindrach


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, chciałem się dowiedzieć ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na cylindrach.

Dzisiaj miałem pomiar w swoim silniku, wyniosło ono kolejno na poszczególnych cylindrach:

1. 11,7

2. 12

3. 12,5

4. 12

 

Czy to prawidłowe ciśnienie? Dodam ze auto ma juz 10 lat. Jeśli chodzi o jednostki, nie jestem pewien, chyba bary :idea: o tym jus spec od pomiaru nie mówił.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/33156-16-55kw-8v-x16szr-prawid%C5%82owe-ci%C5%9Bnienie-na-cylindrach/
Udostępnij na innych stronach

Gość andrzej_m55

Według książki powinno być 9,6

 

Pojemność silnika: 16-1,6 dm3.

Stopień sprężania: G - poniżej 8,5;

L - 8,5...9,0; N - 9,0.-9,5; S - 9,5...10,0;

X-10,0...11,5; Y - powyżej 11,5.

 

 

Pojemność silnika: 16-1,6 dm3.

Stopień sprężania: G - poniżej 8,5;

L - 8,5...9,0; N - 9,0.-9,5; S - 9,5...10,0;

X-10,0...11,5; Y - powyżej 11,5.

 

Nie znam sie, kompletnie mi nic nie mówi to co napisałeś :idea:

Moge poprosić wersje uproszczoną (dobrze mam czy źle ) :?:

 

Gość andrzej_m55

To jest ciśnienie w cylindrach na poszczególne silniki

Teraz przeglądałem inną książkę i tam jest podane do twojego silnika 12

A w tej co poprzednio patrzyłem powinno być 9,6

Więc może poczekaj niech ktoś kto przy tym robi się wypowie

 

Gość zbyszek670

[1.6 55kW 8V X16SZR] prawidłowe ciśnienie na cylindrach  

 

A w tej co poprzednio patrzyłem powinno być 9,6

Jak patrzyłem to ten silnik powinien mieć 9,6.

 

W starym silniku miałem cisnienie po 9,5-10 i silnik był padaka (porysowane gładzie na cylindrach,kopcił i brał olej)w tym mam po 13 i śmiga.A to co podają w tabelach to przeważnie jest stopień sprężania który dla x16szr wynosi 9,6 i jest stałym parametrem.

Znalazłem coś co może przybliży nam różnice w pojęciach,ciśnienie sprężania i stopień sprężania:

"Stopień sprężania jest niemianowaną liczbą, która wskazuje, ile razy objętość nad tłokiem, gdy jest on w dolnym położeniu, jest większa od objętości komory spalania.

Ciśnienie sprężania jest wielkością diagnostyczną uzyskiwaną drogą pomiaru ciśnienia, jakie panuje w komorze spalania podczas obracania wału korbowego silnikiem.

 

Stopień sprężania jest więc parametrem konstrukcyjnym silnika, ciśnienie sprężania natomiast mierzy się najczęściej w celu określenia stanu technicznego silnika, np.: zużycia zespołu tłok-cylinder".

Więc speedwolf, wygląda na to że ciśnienie masz ok.dla tego silnika norma to 12-14

 

Troche wczoraj pcozytałem i juz wiem.

 

Różnica między wielkościami: minimalna osiągnięta na którymś z cylindrów (w moim przypadku 11,7bar) w porównaniu do wielkości maksymalnej osiągniętej na innym tłoku (czyli u mnie 12,5 bar) nie powinna przekraczać 10% (u mnie to 6,4% więc silnik w normie), jeśli przekracz 15% to padaka, powinno sie w nim pogmerać :-), tak przynajmniej mówi teoria.

Róznica w jednostkach 1 bar= 0,1 MPa lub jak kto woli 1Mpa=10 Bar.

Jak wyjaśnił kolega Daro, mówimy tu o ciśnieniu sprężenia nie stopniu sprężenia, a przynajmniej mi o to chodziło :piwo:. Dla silnika x16szr powinno być 12 bar (1,2Mpa).

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności