Gość krywo Opublikowano 7 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2010 Witam, Astra H 1,9 120km Kilka miesięcy temu padł mi alternator, w czasie gdy alternator był dobry kontrolowałem napięcie ładowania na aku (Varta 60Ah) wynosiło 14-14,5 V (na Światłach i radiu). Oddałem alternator do naprawy ( podobno padł jakiś moduł) po zamontowaniu elementu sprawdziłem napięcie i wynosiło 13,5 w porywach do 13,9V. Dziś wymieniłem aku (bo Varta juz przepracowała swoje (170tys4lata) ) nowy aku jest Centra 60Ah i napięcie jest to samo czyli 13,5V Moje pytanie jest takie: czy te napięcie ładowanie nie jest za niskie??? (czytałem ze dobrze jest koło 14V) Czy jest jakaś możliwość podkręcenia napięcia na regulatorze albo coś...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/33423-%C5%82adowanie/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 7 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2010 prawidlowe bez obciazenia powinno byc od 13.9 do 14.4 sprawdzic kleme przy aku moze ona siadla u mnie tak bylo pomiar zrobic kilka cm od klemy i przy niej jak sie grzeje i parzy to na 99% ona   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/33423-%C5%82adowanie/#findComment-49670 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krywo Opublikowano 7 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2010 Klemy są dobre nie grzeją sie   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/33423-%C5%82adowanie/#findComment-49667 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Sansei Opublikowano 18 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2011 A jakie powinno być ładowanie z obciążeniem np klima na maxa, światła, na jakich obrotach sprawdzać - jakaś konkretna ich wartość? 2tyś czy ile. Chciałbym wiedzieć czy mój alternator dobrze ładuje ile powinno być w inncyhc warunkach, czy to prawda, ze zawsze powinno być koło 14V? Czy jak jest 12,5-13V z klimą i światłami na 2tyś obrotów to już źle? A i jeszcze jedno czy poziom naładowania akumulatora nie ma wpływu na odczyt? Bo wszystko fajnie jak jest świeżo naładowany, a co jak już prawie rozładowany czy w połowie naładowany, czy to ma jakiś wpływ? Z góry dzięki za odp.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/33423-%C5%82adowanie/#findComment-381330 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krrafi Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Od jakiegoś czasu obserwuję prąd ładowania podczas jazdy samochodem i mam kilka wątpliwości. Moja Astra H jest z 2005 r (Z17DTL), po rannym odpaleniu pokazuje 14,1V-14,2V – takie ładowanie jest przez ok. 10min, kiedy temperatura silnika jest już normalna to ładowanie mam na poziomie 13,9V. W jednym i drugim przypadku jedyny odbiornik prądu to włączone światła. Ale problem zaczyna się, kiedy jestem w dłuższej trasie, ostatnio robiłem trasę 900km, prędkość pow. 120 km/h na autostradzie,temp.silnika 92 st. i ładowanie 13,6 V (włączona była również klima). Widać zależność temperatury: gdy silnik jest mocno nagrzany ładowanie jest niższe. Temat jest istotny, gdyż po tej dłuższej jeździe (jest już ciepło, klima włączona) akumulator mam lekko rozładowany. Pasek wieloklinowy jest w porządku,został sprawdzony,prawidłowo jest napięty - czy to wina alternatora? Co z tym fantem zrobić?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/33423-%C5%82adowanie/#findComment-381866 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2011 po rannym odpaleniu pokazuje 14,1V-14,2V – takie ładowanie jest przez ok. 10min, kiedy temperatura silnika jest już normalna to ładowanie mam na poziomie 13,9V. klima wlaczona? Temat jest istotny, gdyż po tej dłuższej jeździe (jest już ciepło, klima włączona) akumulator mam lekko rozładowany czemu masz rozladowany?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/33423-%C5%82adowanie/#findComment-381889 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krrafi Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Rano jak pokazuje 14,1 V to klima nie jest włączona - włączony jest tylko silnik i światła. Gdy auto jest rozgrzane, zwykła jazda miejska, włączone światła - pokazuje 13,9V - jak włączę klimę to pokazuje 13,8-13,9V. Ale jak lecę w trasie,auto bardzo rozgrzane, klima włączona - to pokazuje 13,6V. Zrobiłem w sumie w weekend trasę 1600 km - właśnie w takich warunkach. Przed trasą w stanie spoczynku po nocy akumulator miał 12,5V a teraz po tej trasie w stanie spoczynku ma 12,2V - czyli się rozładował.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/33423-%C5%82adowanie/#findComment-381921 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2011 a moglbys uzupelnic profil? ciezko sie rozmawia z niewidkiem a swiece zarowe? zapomniales, te grzeje jeszcze kawalek... lepiej powiedz po jakim czasie silnik osiaga 60 st celc. sprawdz kontakty... poza tym ile lat ma akku? i zaobserwuj jak sie ma napiecie do pracy wiatraka   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/33423-%C5%82adowanie/#findComment-381990 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krrafi Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Akumulator Centra Futura 72AH/720 A prąd rozruchu - akumulator roczny, ale krótkimi trasami zimą troszkę go załatwiłem. Raz był doładowany. Wg kodu VIN alternator mam 110 A, moja Asterka jest w wersji COSMO, troszkę naładowana elektroniką. Może w tym wypadku akumulator jest za duży i alternator nie daje rady?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/33423-%C5%82adowanie/#findComment-382006 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andy17d Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Od jakiegoś czasu obserwuję prąd ładowania podczas jazdy samochodem i mam kilka wątpliwości. Moja Astra H jest z 2005 r (Z17DTL), po rannym odpaleniu pokazuje 14,1V-14,2V – takie ładowanie jest przez ok. 10min, kiedy temperatura silnika jest już normalna to ładowanie mam na poziomie 13,9V. W jednym i drugim przypadku jedyny odbiornik prądu to włączone światła. Ale problem zaczyna się, kiedy jestem w dłuższej trasie, ostatnio robiłem trasę 900km, prędkość pow. 120 km/h na autostradzie,temp.silnika 92 st. i ładowanie 13,6 V (włączona była również klima). Widać zależność temperatury: gdy silnik jest mocno nagrzany ładowanie jest niższe. Nie wiem, czy to normalne ale ja mam dokładnie tak samo. Mamy ten sam silnik. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/33423-%C5%82adowanie/#findComment-382025 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.