Gość wiciu Opublikowano 8 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2010 Witam Mam pytanie od jakiegoś czasu podczas ruszania czuć delikatne szarpanie autem, mi to wygląda na zużyte tłumiki drgań na sprzęgle, dzwoniłem po sklepach i znalazłem sprzęgło Sachs za 310zł (tarcza i docisk) ale bez łożyska które jest razem z wysprzęglikiem i kosztuje aż 800zł.Mam zatem pytanie czy jeśli zużyte są tylko tłumiki drgań to mogę wymienić tylko tarcze i dociski? I jeszcze jedno podstawowe pytanie jaki jest koszt wymiany sprzęgła prosze o pomoc bo nigdy nie wymieniałem i nie chce się dać naciągnąć. Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kaktus Opublikowano 8 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2010 Ja wymieniałem dwa dni temu sprzęgło i kosztowało mnie to ok 200zł robocizna tzn tarcza + docisk valeo 350zł, poduszka jedna przy skrzyni 100zł, razem mechanik wziął 650zł ale mam silnik 1.6 8V. A gdzie się znajdują te tłumiki drgań??   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Czejen Opublikowano 8 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2010 są na tarczy http://widmoxxx.neostrada.pl/sprzeglo.jpg   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość daro Opublikowano 9 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2010 Mam pytanie od jakiegoś czasu podczas ruszania czuć delikatne szarpanie autem,mi to wygląda na zużyte tłumiki drgań na sprzęgleOby to było to i nie będziesz wymieniał tych części na daremno,ja mam podobne objawy a tarcza i docisk w idealnym stanie,poduchy silnika też są ok a przy ruszani poszarpuje.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość 74a3w Opublikowano 25 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2011 Nie tworzę nowego wątku. Czasami lekko szarpie przy ruszaniu, "mechanik" # orzekł że sprzęgło. Znajomy również to potwierdził, biegi wchodzą normalnie nie ma problemów z przyśpieszaniem. Jeszcze nie przeszkadza w mieście. # - polecony "mechanik" przeprowadził remont silnika i przy okazji zrobił sprzęgło mówił że można wymienić. Minęło ~22tyś, robił niedawno amortyzatory i coś jeszcze, zauważył że sprzęgło zużyte a przecież sam je wcześniej wymieniał. Mechanik miał robić dobrze, lepsze części bez rachunku. Czytałem że takie sytuacje się się zdarzają jak coś się opuści w czasie wymiany sprzęgła. Choć może założył nkk? Obecnie inny polecany mechanik przedstawiłby wszystkie rachunki za użyte części. W pierwszej propozycji komplet ~ 350 zł Nk/(meila?) + robocizna. Przeszukując sieć wśród używanych Sachs, Luk, Nk, Valeo. Najczęściej polecany jest Sachs. Do tego dobre łożysko SKF lub Koyo, i wymiana wysprzęglika centralnego z kompletu. I przewija się jeszcze wymiana jakiegoś oleju skrzyni? Odszukałem: 3000 990 018 Sachs cena katalogowa ~1100 zł Bez wysprzęglika ~ 400 zł (allegro 3000 839 101 regenerowane o czym sprzedający nie informuje) 620 3090 33 Zestaw sprzęgła LuK RepSet Pro ~ 780 zł 620 3090 09 ~300 regeneracja ? VALEO VAL826301 ~ 660zł Regenerowany komplet wytrzyma proporcjonalnie mniej niż nowy? Wysprzęglik też należy wymieniać ?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andrzej_m55 Opublikowano 26 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2011 Witam. Jeśli szarpie to sprawdź czy nie ubywa płynu. Czy nie jest mokro przy pompie lub na łączeniu skrzynia-silnik.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sloniol Opublikowano 26 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2011 Objawy popsutego sprzęgła ciężko wskakują biegi przede wszystkim jedynka i wsteczny a po drugie sprzęgło się ślizga czyli ciężko jest ruszyć z miejsc albo energicznie przyspieszyć bo obroty idą strasznie do góry a samochód rozpędza się jakby chciał a nie mógł. Ap ropo tego sprzęgła to wymienia się tarcze i docisk a łożysko jest to element który praktycznie nigdy się nie psuje (mam kumpla w serwisie i u siebie robiłem sprzęgło w takim samym silniku jak ty)   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość 74a3w Opublikowano 26 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2011 Dziękuje za rady. andrzej_m55 Przekaże mechanikowi jak będzie robił. sloniol Praktycznie żadne objawy wymienione przez ciebie nie występują.(tylko szarpie czasami na jedynce) Biegi wchodzą łagodnie, nie ma problemów z przyśpieszaniem, obroty wzrastają zgodnie z nabieraniem prędkości. Nie ma dziury pow 3 tysięcy obrotów. Może to wczesne stadium zużycia. Ale na święta wyjazd 2 x 300km i gdy trafi się korek na trasie lepiej aby sprzęgło było dobre. Konsultowałem ze znajomym, że jak wymieniać to już lepiej komplet.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andrzej_m55 Opublikowano 26 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2011 a łożysko jest to element który praktycznie nigdy się nie psuje Nie dawno to właśnie wymieniałem. Nie można było wrzucić biegu. Było mokro na łączeniu skrzynia-silnik   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sloniol Opublikowano 26 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2011 Powiem ci tak nie wiem jak to się sprawuje w Kadecie ja w Astrze słyszałem właśnie od kumpla że to jest bezsensowne wrzucanie się w koszty. No właśnie zepsucie takiego łożyska jest to wyjątek jeden na 100 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.