Skocz do zawartości

astra G 1.6 16V wymiana sprzęgła


Gość wiciu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam pytanie od jakiegoś czasu podczas ruszania czuć delikatne szarpanie autem, mi to wygląda na zużyte tłumiki drgań na sprzęgle, dzwoniłem po sklepach i znalazłem sprzęgło Sachs za 310zł (tarcza i docisk) ale bez łożyska które jest razem z wysprzęglikiem i kosztuje aż 800zł.Mam zatem pytanie czy jeśli zużyte są tylko tłumiki drgań to mogę wymienić tylko tarcze i dociski? I jeszcze jedno podstawowe pytanie jaki jest koszt wymiany sprzęgła prosze o pomoc bo nigdy nie wymieniałem i nie chce się dać naciągnąć.

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniałem dwa dni temu sprzęgło i kosztowało mnie to ok 200zł robocizna tzn tarcza + docisk valeo 350zł, poduszka jedna przy skrzyni 100zł, razem mechanik wziął 650zł ale mam silnik 1.6 8V. A gdzie się znajdują te tłumiki drgań??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie od jakiegoś czasu podczas ruszania czuć delikatne szarpanie autem,mi to wygląda na zużyte tłumiki drgań na sprzęgle

Oby to było to i nie będziesz wymieniał tych części na daremno,ja mam podobne objawy a tarcza i docisk w idealnym stanie,poduchy silnika też są ok a przy ruszani poszarpuje.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Nie tworzę nowego wątku.

Czasami lekko szarpie przy ruszaniu, "mechanik" # orzekł że sprzęgło. Znajomy również to potwierdził, biegi wchodzą normalnie nie ma problemów z przyśpieszaniem. Jeszcze nie przeszkadza w mieście.

 

# - polecony "mechanik" przeprowadził remont silnika i przy okazji zrobił sprzęgło mówił że można wymienić. Minęło ~22tyś, robił niedawno amortyzatory i coś jeszcze, zauważył że sprzęgło zużyte a przecież sam je wcześniej wymieniał. :cenzura::szok:

Mechanik miał robić dobrze, lepsze części bez rachunku. ;] Czytałem że takie sytuacje się się zdarzają jak coś się opuści w czasie wymiany sprzęgła. Choć może założył nkk?

Obecnie inny polecany mechanik przedstawiłby wszystkie rachunki za użyte części. W pierwszej propozycji komplet ~ 350 zł Nk/(meila?) + robocizna.

Przeszukując sieć wśród używanych Sachs, Luk, Nk, Valeo. Najczęściej polecany jest Sachs. Do tego dobre łożysko SKF lub Koyo, i wymiana wysprzęglika centralnego z kompletu. I przewija się jeszcze wymiana jakiegoś oleju skrzyni?

Odszukałem:

3000 990 018 Sachs cena katalogowa ~1100 zł

Bez wysprzęglika ~ 400 zł (allegro 3000 839 101 regenerowane o czym sprzedający nie informuje)

620 3090 33 Zestaw sprzęgła LuK RepSet Pro ~ 780 zł

620 3090 09 ~300 regeneracja ?

VALEO VAL826301 ~ 660zł

 

Regenerowany komplet wytrzyma proporcjonalnie mniej niż nowy? Wysprzęglik też należy wymieniać ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość andrzej_m55

Witam.

Jeśli szarpie to sprawdź czy nie ubywa płynu.

Czy nie jest mokro przy pompie lub na łączeniu skrzynia-silnik.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Objawy popsutego sprzęgła ciężko wskakują biegi przede wszystkim jedynka i wsteczny a po drugie sprzęgło się ślizga czyli ciężko jest ruszyć z miejsc albo energicznie przyspieszyć bo obroty idą strasznie do góry a samochód rozpędza się jakby chciał a nie mógł. Ap ropo tego sprzęgła to wymienia się tarcze i docisk a łożysko jest to element który praktycznie nigdy się nie psuje (mam kumpla w serwisie i u siebie robiłem sprzęgło w takim samym silniku jak ty)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za rady.

 

andrzej_m55

Przekaże mechanikowi jak będzie robił.

 

 

sloniol

Praktycznie żadne objawy wymienione przez ciebie nie występują.(tylko szarpie czasami na jedynce) Biegi wchodzą łagodnie, nie ma problemów z przyśpieszaniem, obroty wzrastają zgodnie z nabieraniem prędkości. Nie ma dziury pow 3 tysięcy obrotów. Może to wczesne stadium zużycia. Ale na święta wyjazd 2 x 300km i gdy trafi się korek na trasie lepiej aby sprzęgło było dobre.

 

 

Konsultowałem ze znajomym, że jak wymieniać to już lepiej komplet.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość andrzej_m55

a łożysko jest to element który praktycznie nigdy się nie psuje

Nie dawno to właśnie wymieniałem. Nie można było wrzucić biegu. Było mokro na łączeniu skrzynia-silnik

post-108-0-25784000-1301153660_thumb.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem ci tak nie wiem jak to się sprawuje w Kadecie ja w Astrze słyszałem właśnie od kumpla że to jest bezsensowne wrzucanie się w koszty. No właśnie zepsucie takiego łożyska jest to wyjątek jeden na 100 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności