Skocz do zawartości

Problem z zapaleniem, Palec Rozdzielacza się nie kręci :/


Rekomendowane odpowiedzi

Tylko zwróć uwagę, żeby 1. tłok był u góry:D

Wałek ma tylko jedno ustawienie ale wał już dwa, na jednym symbolu mogą być albo zewnętrzne albo środkowe tłoki u góry:D

 

Akurat też o tym myślałem ale gdzieś na forum wyczytałem że to nie ma znaczenia i nie wiem czy dobrze, ale rozrząd wymieniłem dziś rano, tylko nie miałem lampy żeby zapłon ustawić bo niestety kopułka była ruszana i samochodzik troszkę kulawo chodził :help: taki troszke brak mocy.

 

I wracając do tego zapłonu, załatwiłem strobo co prawda proste bez podpięcia do aku, ma tylko dwa przewody i jeden się zakłada na świece a drugi wtyka w kabel zapłonowy i zaczełem ustawiać na kole rozrządu, powiedźcie czy dobrze to zrobiłem

 

Namalowałem białą farbą kreske na znaku na kole by była widoczna w strobo i zwarłem te styki A i B odpaliłem autko i ustawiłem tak że kreska jest idealnie na znak w obudowie rozrządu na to wcięcie u góry.

 

I tak ustawiony zapłon tzn że jest te prawidłowe 10 stopni ? czy zero stopni ? Ale zauważyłem poprawę przy dodawaniu gazu tzn nie ma żadnej dziury podczas nagłego wciśnięcia gazu, niestety nie miałem okazji się przejechać.

 

Ma znaczenie, gdybyś źle ustawił wał to głowica do roboty:D

Wydaje mi się, że jest to 0st.

Ustaw wg. znaków na wale, jeśli nadal będzie chodził kulawo, to może to wina zerwanego paska, może zawory dostały w d..?

 

Wałek ma tylko jedno ustawienie ale wał już dwa, na jednym symbolu mogą być albo zewnętrzne albo środkowe tłoki u góry:D

Pkt niezbędnych do ustawienia rozrządu określających pozycję na kole zębatym wału jest jeden

 

Dwa obroty wału to jeden obrót wałka

dwa obroty wału to 1 cykl pracy

te dwa obrotu są takie same

tłoki podczas tych dwóch obrotów są w tych samych miejscach za każdym obrotem

 

Wystarczy ustawić na pkt i tyle

 

Silnik jest zaliczany do bezkolizyjnych

 

Pkt niezbędnych do ustawienia rozrządu określających pozycję na kole zębatym wału jest jeden

Wystarczy ustawić na pkt i tyle

 

Tak tylko problem jest taki że tą moją "zabawkową" lampą stroboskopową nie dostane do koła zębatego :lol: za krótkie przewody :help: Dlatego potrzebuje ustawić na kole od wałka rozrządu... tylko nie wiem czy znak na kole od rozrządu ma się pokryć z górnym znakiem na obudowie czy mam jakoś odmierzyć by był ten znak na kole rozrządu te 10 stopni wcześniej od znaku na górnej obudowie rozrządu.

 

Ale wydaję mi się że znak na kole rozrządu musi być wcześniej bo jednak po ustawieniu strikte na znaki samochód mi strasznie kulał i pierdział ;) i na oko troszkę przyśpieszyłem aparatem by dało się jeździć.

 

Ustaw w środkowe położenie

ew. na jakieś stare znaki

a jeśli zajdzie konieczność ręcznie dostroisz.

 

W sumie jeśli już ustawiłeś, motor na power-a i nie ma jakichś niedomagań

w stylu walenia w kolektor czy wydech

to tragedii raczej już nie będzie.

 

Gość andrzej_m55

Cubuś, Zostałeś rozgrzeszony więc stawiasz piwo jako pokutę tu

http://forum.opel24.com/jest-tu-ktos-vt21337,13806.htm#432811

 

Wreszcie samochodzik doszedł do kondycji lepszej niż był od kąt go mam :D Wymieniłem dziś tłumiki dzięki czemu mogłem posłuchać pracy silnika i ustawiłem na czuja by się silnik dobrze wkręcał, ładnie pracował na niskich i wysokich obrotach, potem przejażdżka i jest po prostu rewelacyjnie :beer: Dziękuję wszystkim za chęć pomocy :beer: Jak by ktoś w przyszłości potrzebował dowiedzieć się jak jest na stroboskopie ustawione koło od rozrządu to pisać to zrobię fotkę lub odmierzę ile dokładnie pojawia się iskra przed znakiem na obudowie rozrządu :) Chodź lepiej chyba ustawić metodą prób i błędów :) Apropo zwierania styków A i B w gniazdku diagnostycznym to wcześniej cały czas zwierałem, a teraz po po prostu lekko popuściłem śrubkę od aparatu, odpaliłem bryczkę, wziąłem śrubokręt(by nie zostać kopniętym) i nim lekko pobijałem by się aparat minimalnie przestawiał i próba gazu obrotów aż doszedłem do zadowalającej pracy silnika. Według mnie większą różnice w ustawieniu można było odczuć bez zwierania styków A i B.

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności