Gość piurko2 Opublikowano 12 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2010 Witam wszystkich i proszę o pomoc. Mój problem to sintra 2.2 diesel 125 KM 99r przebieg 130 tys km. Opiszę jakie są objawy: Zimne auto odpala na dotyk nawet po tygodniu, po odpaleniu chwilę pracuje bez zarzutu i zaczyna " terkotać "jakby nie silnik pracował na 3 cylindrach. Wystarczy dodać "gazu" i silnik pracuje równo obroty ok 1200 - 1500 i tak do osiągnięci temperatury silnika ok 80 stopni . Wolne obroty mam ustawione na ok 900 bo na niższych terkotał. Im cieplejszy silnik , tym praca jest równiejsza - silnik co jakiś czas zaterkocze- ale pogarsza się rozruch. Moc chyba jest normalne , trudno mi to ocenić. Przy temp 80 stopni i wyżej trudno jest odpalić na dotyk, mam wrażenie jakby się zapowietrzał , kręcę przez chwilę rozrusznikiem a silnik łapie i nie może załapać , ale zapali. Odpalam tak ; jeden , dwa obroty i odpuszczm , drugi lub trzeci raz zazwyczj odpala. Jak odpali pracuje równo i sporadycznie zaterkocze , po włączeniu klimy i jak było gorąco kiedy załączał się 2gi bieg wentylatora czyli pod obciążeniem silnika , terkotał cały czas. Nie ma żadnych błędów . Jak to się stało. W skrócie , zatarła się pompa wtryskowa ,regeneracja - reklamacja ze dwa razy , nierówna praca - podejrzenie padło na wtryski, wymiana nie pomogła. Przy kolejnej przesyłce wcieło moją pompę . Mechanik kupił pompę na allegro - złom. Po raz drugi na własny koszt robiłem regenerację na własny koszt, tym razem u Wachowiaka Krotoszyn. Pompa włożona , terkotanie. Wszystko wskazywało na wtryski kolejna podmiana - to samo ( nadmienię , że cała historia ciągnie się od ponad dwóch lat stąd wymiana wtryskiwaczy ). Kolejne podejrzenie padło na pompę , zły program w sterowniku. Telefon do Wachowiaka , kazali przysłać pompę lub przyjechać , pojechałem ponad 400km w jedną stronę , diagnoza w drugim cylindrze o 40% niższe sprężanie niż w pozostałych. Mój mechanik - drugi - zwalił głowicę , dół ok . W głowicy cztery zawory wydechowe ugięte. Głowica zrobiona , wczoraj wszystko poskładane - terkocze Pomóżcie jeśli potraficie , moje pomysły to jeszcze komputer-sterownik walnięty , zły program w pompie- niewłaściwa pompa ...... Zmieniłem tytuł na czytelny/ andrzej_m55   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/33529-z%C5%82a-praca-silnika-jak-jest-zimny-sintra-22-diesel/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 12 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2010 terkocze a może tak ma być, silniki diesla zazwyczaj terkoczą.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/33529-z%C5%82a-praca-silnika-jak-jest-zimny-sintra-22-diesel/#findComment-48385 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość piurko2 Opublikowano 12 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2010 terkocze a może tak ma być, silniki diesla zazwyczaj terkoczą. Uważasz , że wydałem 5 kawałków przez dwa lata niepotrzebnie , bo silniki diesla zazwyczaj terkoczą ? Muszę to przemyśleć , dzięki za podpowiedź.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/33529-z%C5%82a-praca-silnika-jak-jest-zimny-sintra-22-diesel/#findComment-48358 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 12 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2010 Wcale tak nie uważam. Ale diesel zawsze kojarzy mi się z takim dźwiękiem. Sam jeżdżę benzyniakiem więc trudno mi powiedzieć.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/33529-z%C5%82a-praca-silnika-jak-jest-zimny-sintra-22-diesel/#findComment-48355 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość piurko2 Opublikowano 12 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2010 Tak jak pisałem w pierwszym poście , silnik pracuje nie równo, utyka jakby chodził na trzech cylindrach i to jest tylko na wolnych obrotach. Gdzieś słyszałem, że inna sintra długo stała na warsztacie i były podobne objawy ale nie można było odpalić ciepłej. Podobno coś się dzieje ze sterownikiem. Będę czipował auto z jak najmniejszym przyrostem mocy aby sprawdzić czy jest to wina kompa.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/33529-z%C5%82a-praca-silnika-jak-jest-zimny-sintra-22-diesel/#findComment-48350 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 12 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2010 Wracając do pierwszego postu to najpierw opisujesz objawy, a potem to co było robione. Czy te problemy masz (poza terkotaniem) aktualnie. Czy znikły po wydaniu tych 5 kawałków?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/33529-z%C5%82a-praca-silnika-jak-jest-zimny-sintra-22-diesel/#findComment-48349 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość piurko2 Opublikowano 12 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2010 Auto przywiozłem z Niemiec od kolegi z walniętą pompą. Naprawiłem sterownik pompy i było ok . Pojeździłem miesiąc i zatarła się mechanicznie , poszła do regeneracji gdzieś , ale nie wiem gdzie. Po naprawie pochodziła trochę i znowu się zatarła - tak twierdzi gość który to naprawiał. I jeszcze raz się zatarła , ale nie pamiętam czy wtedy utykała chyba nie. Po kilku miesiącach postoju i podobno walki o gwarancję pompy dostałem drugą pompę i tu na pewno było już utykanie - terkotanie. Podejrzenie że któryś wtrysk się wiesza więc wymiana wtrysków ale od 2.0 bo nie można było znaleźć od 2.2 - pompiarze mówią , że to są te same końcówki. Nic nie pomogło, dalej wg poprzedniego opisu ...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/33529-z%C5%82a-praca-silnika-jak-jest-zimny-sintra-22-diesel/#findComment-48348 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 12 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2010 Może u Ciebie jest podobnie i warto to sprawdzić? http://forum.vectra-unlimited.pl/showthread.php?t=42607&highlight=kat+wtrysku   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/33529-z%C5%82a-praca-silnika-jak-jest-zimny-sintra-22-diesel/#findComment-48347 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość piurko2 Opublikowano 15 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2010 U mnie niema dymienia , wszystkie ustawienia były kilkakrotnie sprawdzane . Gdyby nie powyższy problem , powiedziałbym ideał ....   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/33529-z%C5%82a-praca-silnika-jak-jest-zimny-sintra-22-diesel/#findComment-47871 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość piurko2 Opublikowano 15 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2010 Panowie , troszku się zmieniło z tego co opisywałem wcześniej. Dopiero dziś widziałem i słyszałem swój samochód po naprawie głowicy , co się zmieniło: zimny zapala na dotyk , ciepły ciężko pali gorzej niż było , stracił moc i po podłączeniu pod kompa jest " błąd prędkości" - co to może oznaczać ? Chwilami jest nierówna praca , znikło moje "terkotanie" jest delikatne utykanie . Co wy na to ? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/33529-z%C5%82a-praca-silnika-jak-jest-zimny-sintra-22-diesel/#findComment-47642 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.