Gość piurko2 Opublikowano 12 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2010 Witam wszystkich i proszę o pomoc. Mój problem to sintra 2.2 diesel 125 KM 99r przebieg 130 tys km. Opiszę jakie są objawy: Zimne auto odpala na dotyk nawet po tygodniu, po odpaleniu chwilę pracuje bez zarzutu i zaczyna " terkotać "jakby nie silnik pracował na 3 cylindrach. Wystarczy dodać "gazu" i silnik pracuje równo obroty ok 1200 - 1500 i tak do osiągnięci temperatury silnika ok 80 stopni . Wolne obroty mam ustawione na ok 900 bo na niższych terkotał. Im cieplejszy silnik , tym praca jest równiejsza - silnik co jakiś czas zaterkocze- ale pogarsza się rozruch. Moc chyba jest normalne , trudno mi to ocenić. Przy temp 80 stopni i wyżej trudno jest odpalić na dotyk, mam wrażenie jakby się zapowietrzał , kręcę przez chwilę rozrusznikiem a silnik łapie i nie może załapać , ale zapali. Odpalam tak ; jeden , dwa obroty i odpuszczm , drugi lub trzeci raz zazwyczj odpala. Jak odpali pracuje równo i sporadycznie zaterkocze , po włączeniu klimy i jak było gorąco kiedy załączał się 2gi bieg wentylatora czyli pod obciążeniem silnika , terkotał cały czas. Nie ma żadnych błędów . Jak to się stało. W skrócie , zatarła się pompa wtryskowa ,regeneracja - reklamacja ze dwa razy , nierówna praca - podejrzenie padło na wtryski, wymiana nie pomogła. Przy kolejnej przesyłce wcieło moją pompę . Mechanik kupił pompę na allegro - złom. Po raz drugi na własny koszt robiłem regenerację na własny koszt, tym razem u Wachowiaka Krotoszyn. Pompa włożona , terkotanie. Wszystko wskazywało na wtryski kolejna podmiana - to samo ( nadmienię , że cała historia ciągnie się od ponad dwóch lat stąd wymiana wtryskiwaczy ). Kolejne podejrzenie padło na pompę , zły program w sterowniku. Telefon do Wachowiaka , kazali przysłać pompę lub przyjechać , pojechałem ponad 400km w jedną stronę , diagnoza w drugim cylindrze o 40% niższe sprężanie niż w pozostałych. Mój mechanik - drugi - zwalił głowicę , dół ok . W głowicy cztery zawory wydechowe ugięte. Głowica zrobiona , wczoraj wszystko poskładane - terkocze Pomóżcie jeśli potraficie , moje pomysły to jeszcze komputer-sterownik walnięty , zły program w pompie- niewłaściwa pompa ...... Zmieniłem tytuł na czytelny/ andrzej_m55   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 12 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2010 terkocze a może tak ma być, silniki diesla zazwyczaj terkoczą.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość piurko2 Opublikowano 12 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2010 terkocze a może tak ma być, silniki diesla zazwyczaj terkoczą. Uważasz , że wydałem 5 kawałków przez dwa lata niepotrzebnie , bo silniki diesla zazwyczaj terkoczą ? Muszę to przemyśleć , dzięki za podpowiedź.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 12 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2010 Wcale tak nie uważam. Ale diesel zawsze kojarzy mi się z takim dźwiękiem. Sam jeżdżę benzyniakiem więc trudno mi powiedzieć.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość piurko2 Opublikowano 12 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2010 Tak jak pisałem w pierwszym poście , silnik pracuje nie równo, utyka jakby chodził na trzech cylindrach i to jest tylko na wolnych obrotach. Gdzieś słyszałem, że inna sintra długo stała na warsztacie i były podobne objawy ale nie można było odpalić ciepłej. Podobno coś się dzieje ze sterownikiem. Będę czipował auto z jak najmniejszym przyrostem mocy aby sprawdzić czy jest to wina kompa.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 12 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2010 Wracając do pierwszego postu to najpierw opisujesz objawy, a potem to co było robione. Czy te problemy masz (poza terkotaniem) aktualnie. Czy znikły po wydaniu tych 5 kawałków?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość piurko2 Opublikowano 12 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2010 Auto przywiozłem z Niemiec od kolegi z walniętą pompą. Naprawiłem sterownik pompy i było ok . Pojeździłem miesiąc i zatarła się mechanicznie , poszła do regeneracji gdzieś , ale nie wiem gdzie. Po naprawie pochodziła trochę i znowu się zatarła - tak twierdzi gość który to naprawiał. I jeszcze raz się zatarła , ale nie pamiętam czy wtedy utykała chyba nie. Po kilku miesiącach postoju i podobno walki o gwarancję pompy dostałem drugą pompę i tu na pewno było już utykanie - terkotanie. Podejrzenie że któryś wtrysk się wiesza więc wymiana wtrysków ale od 2.0 bo nie można było znaleźć od 2.2 - pompiarze mówią , że to są te same końcówki. Nic nie pomogło, dalej wg poprzedniego opisu ...   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 12 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2010 Może u Ciebie jest podobnie i warto to sprawdzić? http://forum.vectra-unlimited.pl/showthread.php?t=42607&highlight=kat+wtrysku   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość piurko2 Opublikowano 15 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2010 U mnie niema dymienia , wszystkie ustawienia były kilkakrotnie sprawdzane . Gdyby nie powyższy problem , powiedziałbym ideał ....   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość piurko2 Opublikowano 15 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2010 Panowie , troszku się zmieniło z tego co opisywałem wcześniej. Dopiero dziś widziałem i słyszałem swój samochód po naprawie głowicy , co się zmieniło: zimny zapala na dotyk , ciepły ciężko pali gorzej niż było , stracił moc i po podłączeniu pod kompa jest " błąd prędkości" - co to może oznaczać ? Chwilami jest nierówna praca , znikło moje "terkotanie" jest delikatne utykanie . Co wy na to ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.