Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.W ten sposób to bateryjkę od zegarka możesz sobie sprawdzić. Aku sprawdza się pod obciążeniem. Są do tego specjalne przyrządy z oporami. Bez obciążenia napięcie będzie trzymał,a włączysz np. światla i napięcie będzie malało

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/33681-padni%C4%99ty-akumulator-po-jednej-nocy/page/2/#findComment-46274
Udostępnij na innych stronach

kolega wyżej pisał ci jak sprawdzić aku. prosto mówiąc.

 

miernik ustaw na pomiar amperów dla prądu stałego na mierniku oznaczone jako A z taka kreska(dobre ustawienie miernika i odpowiednie podłączenie do niego kabli to podstawa)

 

masz 2 kable z miernika.

 

zakładasz aku do auta i dokonujesz pomiaru na + przewodzie

klemę ujemna masz założona i dokręcona do ujemnego bieguna aku

 

zaś klema dodatnia odpięta i czerwony przewód z miernika zapinasz na końcówkę kabla(kleme) a drugi przewód do bieguna + aku ( do tego bolca) :beer:

i wtedy mierzysz wartość natężenia (A)

ten wynik podajesz na forum a koledzy mówią co dalej :beer:

 

[shadow=green]Podczas pomiaru na kablu dodatnim (+) uważaj aby nie dotknąć końcówka tego kabla żadnego metalowego elementu silnika lub karoserii[/shadow]

 

możesz tez dokonać pomiaru na kablu -

wtedy czerwony kabel z multimetra przykładasz do klemy a czarny do bieguna -

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/33681-padni%C4%99ty-akumulator-po-jednej-nocy/page/2/#findComment-46244
Udostępnij na innych stronach

nie no, Panowie,

jesli napiecie na akku obciazonym jest 0V a nie obciazonym 5V (a powinno byc ok 12V) to cos nie teges z akku

inna sprawa ze powinno sie sprawdzic akku poprawnie, tak jak koledzy powyzej napisali. dodatkowo dodam ze jesli pod obciazeniem akku ma duzy spadek napiecia (w tym wypadku to 0V, ale akku prawd. padniety) to swiadczy o zbyt duzym pradzie uplywu... w skrocie gdzies jest zwarcie...

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/33681-padni%C4%99ty-akumulator-po-jednej-nocy/page/2/#findComment-46228
Udostępnij na innych stronach

Podczas pomiaru na kablu dodatnim (+) uważaj aby nie dotknąć końcówka tego kabla żadnego metalowego elementu silnika lub karoserii

Dlatego też należy to robić inaczej; klemy plusowej nie ruszamy, odpinamy minusową do ujemnego bolca/słupka akumulatora podłączamy plus z amperomierza a minus do masy i po sprawie :beer:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/33681-padni%C4%99ty-akumulator-po-jednej-nocy/page/2/#findComment-46166
Udostępnij na innych stronach

Gość Krzysiek6623

No więc tak, naładowałem akumulator samochód normalnie zapalił i jeździł, nie mogłem na początku zmierzyć prądu upływu ze względu na uszkodzony miernik, ale następnego dnia innym zmierzyłem i prąd wynosił 31mA, czyli chyba w normie. Później badałem aku u gościa który je sprzedaje i mierzył tam coś pod obciążeniem i powiedział że aku jest w porządku. W tej chwili samochód pali po kilku dniach stania. I co wy na to?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/33681-padni%C4%99ty-akumulator-po-jednej-nocy/page/2/#findComment-44411
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności