Skocz do zawartości

Omega B 2,5 TD Chłodzenie - chyba problem


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam :D

Mam pytanko do uzytkowników tego modelu jakie temperatury osiąga ich silnik przy jeżdzie. Kupiłem dopiero to auto i jak nim jeżdzie widzę jak szybko rosnie temperatura i spada np 85 stopni potem jak jej troche wstawie tzn pojade przez chwile 170 temp dochodzi do 100 stopni zwolnie nagle spada. Takie różniec wystepują nawet w ciągu 5-10 minut jazdy. Prosze o swoje spostrzeżenia rady itp. Pozzdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Chyba jednak jest to normalne. Co prawda nie wiem jak to jest w dislach ale wydaje sie być ok. 85-95 stopni to normalna temperatura pracy silnika a że rośnie do 100 jak ją przegonisz to musi coś podskoczyć. Spada potem tak szybko bo wentylator sie włancza. To są tylko moje spostrzeżenia, najlepiej niech sie wypowie ktoś z TDS-m.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Gość Anonymous

ja mam tak samo identycznie jak jezdze normalnie znaczy sie 90-120 jest ok 92-95 stopni ale jak troszke jej przygazuje toznaczy do 160 to w 2-3 min potrafi do 100 stopni doiść jak zwolnie do 90 to znowu ladnie spoada do 95stopni niewiem czy to jest ok czy nie moze ktoś co cokolwiek wie o tym sie wypowie bo ten temat mnie terz dreczy pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Gość Anonymous

slyszalem od mechanika ktory siedzi w bmw juz ze 20 lat, i powiedzial mi ze to wada tych silnikow, ponoc nie wyrabia chlodnica, nie wiem jakie moga byc skutki przegrzania ale jak sie cos dowiem od niego to napisze pozdro shaman

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

może być tak ze małe kanaliki w bloku zastały zatkane przes jakiś preparat do uszczelniania chłodnicy .Ja tak mam. Po wymianie chłodnicy zblokowaniu wisko wymianie pompy wody i termostatu oraz tei małej pompki po lewo do przeganiania wody co po wyłączeniu silnika wentylatory chodzą nic sie nie zmieniło po prześwietleniu silnika (u mnie w zakładzie)(rentgen) właśnie to wyszło można to naprawić jak sie już uszczelka pod głowicą zrypie . A do tej pory polecam jeździć wolniej .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

To co opisujecie jest jak najbardziej normalnym zachowaniem tych silników u mnie jest 95-97 stopni jak piekło na dworze to 100. Zauważyłem ze omcia kombi bo taka mam najlepiej jeździć 90-120 km/h wtedy świetnie trzyma temperaturę(95 stopni) no jak pogonie to odrazu mam 100 albo jakaś większa górką.Bylem u kilku mechaników i mowili ze wszystko jest ok i nie mam sie czym martwic jak nie wchodzi na czerwone pole w czasie jazdy i postoju to wszystko gra

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

u mnie jest inny problem powiewaz przy jezdzie do 100 km temperatura jest w normie czyli 95 stopni, ale jak juz widzi gorke czy troche wieksze obroty dostanie to wskazowka idzie na czerwone pole. Wentylatory na max i nic. Trzeba zwolnic noge z gazu. Czy to moze byc wina termostatu?? Waz co idzie do zbiorniczka zdaje sie byc cieplejszy od tego co biegnie do chlodnicy. Prosze o rade.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

95 - 100stC to dla mnie stanowcza przesada. Przy tych silnikach standardowa temperatura to 90-92stC. Jeżeli podczas spokojnej jazdy masz wyższą, powiedzmy 93-95stC sprawdź sprzęgło wiskotyczne (pop. wiskoza). Miałem kiedyś podobnie - pomogła wymiana na nowe. Koszt bodajże coś około 300 czy 350zł. Niestety, w ciepłe dni nawet wentylator na wiskozie może nie domagać, dlatego warto sprawdzić czy pracują - po porządnym nagrzaniu - elektryczne wentylatory pomocnicze - u mnie są akurat dwa. Jeżeli nie działają wcale to nie oznacza że się spaliły - mogły też paść same przekaźniki.

Auto mam już tyle lat, że w większości przypadków wiem co go boli.

Nawet w najbardziej upalne dni i ostre poczynanie na autostradzie - czasem 160-180km/h nigdy jeszcze nie miałem więcej jak 93-95stC.

Podstawa na początek wymienić termostat - ja to zrobiłem zaraz po kupnie - za duże ryzyko przegrzania głowicy w tych motorach. Lepiej dmuchać na zimne.

Co do wisko - bo tanie nie jest - można łatwo je wybadać. Jeżeli po zgaszeniu dobrze dogrzanego silnika wentylator będzie się jeszcze kręcić (chwilkę/kilka sekund) - jest o wymiany - sprzęgło nie trzyma.

Gdybym u siebie zobaczył 100st na wskaźniku, a płyn zaczął by bulgotać, zacząłbym się naprawdę bardzo niepokoić (ex. uszczelka pod głowicą, zapchane kanały, itp) - koszty naprawy raczej bardzo duże).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności