Skocz do zawartości

Kod 31 Omega 2.5 v6


Gość radekk3

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jak w tytule i profilu omega 94r 2.5v6 LPG 4gas, sedan dla ścisłości .Kupiłem nie dawno pierwsza omega dopiero poznaję jak ten samochód ma pracować .No ale coś jest nie tak po pierwsze dużo pali nie mam szczęścia do tego:P ale od razu mówię wina nie leży we mnie służbowe samochody spalają mi w normie :( .Po mieście ostatnio spalił mi 22 l w dodatku komputer nie okłamuje zaniża średnią o jakieś 3L .

Głównie problem w tym ,że:

 

Zaraz po pierwszym odpaleniu na zimnym silniku gaśnie za drugim razem już łapie i trochę falują obroty od razu idą w górę do 3-4 tys po chwili spadają.

Druga bardziej męcząca sprawa czy ciepły czy zimny nie ma różnicy najgorzej przy ruszaniu ze skrzyżowania do 2 tys obr po prostu muł, dławi się w ogóle nie chce ruszyć a jak mu przejdzie i przebije się przez 2 tys nie raz nawet 1800obr to aż rusza z piskiem i moc ma już normalną czyli jazda po mieście tragedia nie raz się zdarzy że chodzi normalnie ale nie ma na to reguły .

Ostatnio po przejściu z 1 biegu na drugi strasznie szarpał .na razie mu przeszło .

To co udało mi się doszukać

 

Dla układów Motronic firmy Bosch część kodów jest wspólna, a część różna dla różnych wersji wtrysku.

Kody wspólne dla układów MOTRONIC M1.5.2 i M2.5

 

31 Czujnik indukcyjny - brak sygnału o prędkości obrotowej (tylko przy włączonym zapłonie)'

 

czy w dobrej tabeli szukam ??

jeśli tak co ten kod oznacza i czy to może być przyczyną takich objawów

 

Dzieje się to na benzynie i na gazie .

 

Filtr powietrza i gazu fazy lotnej i ciekłej wymienione . jest po regeneracji wtryskiwaczy gazu i ustawieniu u gazownika.

 

Z góry dzięki za pomoc :(

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy wyłączonym silniku kod 31 to norma, w końcu silnik nie pracuje to i impulsów z wału korbowego brak. W Twoim przypadku zajął bym się silniczkiem krokowym i przepustnicą, tam pewnie jest masa syfu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli trzeba będzie to przeczyścići zobaczymy czy pomoże , a jeszcze jeden problem cały czas pokazuje mi komunikat abblend rucklich czy jakoś tak to jest chyba od świateł ale wszytskie żarówki świecą o co mu chodzi?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posprawdzaj styki, możliwe że są zaśniedziałe. Oświetlenie tablicy też działa? Co z postojówkami? Jakieś diodowe patenty masz pozakładane, ewentualnie ksenony?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem go już z lampami soczewkowymi ale żarówki tam chyba zwykłe są no ksenony to na pewno nie są :maruda: Oświetlenie tablicy działa zmieniłem żarówkę bo była spalona .Podświetlanie zegarów nie działała lewa strona od obrotomierza ale kupiłem takie same żarówki jak były i teraz świeci jest jedna spalona przy pokrętle od nawiewu od strony kierowcy ale nie mogę się tam dostać bo 3 pokrętła schodzą ładnie a te od siły nadmuchu za ch** zdjąć nie mogę chyba ktoś przykleił.I tak zostało po za tym żadnych ledów nic wszystko farbyczne

 

A i jeszcze pytanko ile powinie mieć obrotów na postoju na ciepłym i zimnym silniku ??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sobotę biorę się za czyszczenie tak jak mi radziłeś ale do tej pory zauważyłem :

 

1.po mieście spalił mi 22L :beer::D:D komputer pokazał 16l mała różnica :D

2. jak szybciej ruszyłem z krzyżówki zaczął mi wyć sygnał od braku gazu dopiero musiałem przełączyć na benzynę i z powrotem na gaz, gazu mam jeszcze 1/2 butli butli .

3. No i wystarczy że na drugim biegu delikatnie dotkne pedał gazu od razu pokazuje spalanie tymczasowe 29/32L a nawet nie wcisnę do połowy 39.5L

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy wyłączonym silniku kod 31 to norma, w końcu silnik nie pracuje to i impulsów z wału korbowego brak. W Twoim przypadku zajął bym się silniczkiem krokowym i przepustnicą, tam pewnie jest masa syfu.

 

 

no wielkie dzięki za podpowiedź walczyłem z nim całą sobotę wyczyściłem krokowy i przepustnice przedmuchane wężyki miałem się dostać do odmy ale szczerze mówiąc nie podołałem zadaniu po prostu się tam nie dostałem doszedłem po przewodzie ale tam nie ma miejsca palca włożyć a co mówić rękę .

No ale wyczyściłem wszystko do czego się tylko dogrzebałem po drodze przy okazji zlikwidowałem wyciek płynu chłodniczego .

efekt? samochód otrzymał nowe życie zbiera się pięknie od najniższych obrotów zero mulenia szarpania kultura pracy na komputerze spadło spalanie o 3L zobaczymy jak w rzeczywistości jeszcze raz Wielkie dzięki GrzECHU :help:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności