Gość pinio-78 Opublikowano 6 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2010 Jako że coraz częściej przy okazji niektórych tematów dochodzi do porównań silnikow diesla "nazwijmy je oplpwskich" 1,3 1,7 1,9 2,0 z innymi konkórentami może by tak założyć temat i napisać co nieco o nich i ich odpowiednikach z innych marek. Ale żeby nie doprowadzić do bezsensownej dywagacji o silnikach z "tamtej epoki " czyli tych starych konstrukcji porónujmy siniki conajmniej spełnaijące normę spalin euro 3 i zobaczymy wtedy jak to jest naprawde. Każdy z silnikow montowanych w oplu ma jakiegoś powiedzmy odpowiednika w innej marce, tylko przyjmijmy kryterium euro 3, oraz zblizonej pojemności i mocy. Co Wy o tym myślicie? No to jakie ierwsze na tapetę?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/34180-por%C3%B3wnanie-silnik%C3%B3w-diesla-na-rynku/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 6 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2010 1.9CDTI i 2.0 TDCi (ford) oba CR bolaczki jak we wszystkich turbodieslach (dwumasa, sprzeglo, dpf) + - u opla w 16V klapy wirowe - u forda wtryskiwacze + pompa paliwa +czujnik obrotow walka rozrzadu, co prawda poprawili to ponoc po liftingu 2003 roku ale wciaz cos jest na rzeczy - u forda z poczatkow produkcji byly silniki bez dpfa (w wiekszosci) w pozniejszych latach wprowadzono dpf porownywac mozna silniki 115KM forda z 120KM opla badz 136KM forda z 150KM opla osiagi podobne, spalanie podobne.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/34180-por%C3%B3wnanie-silnik%C3%B3w-diesla-na-rynku/#findComment-42120 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pinio-78 Opublikowano 6 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2010 A w praktyce ciekawe który z nich 1,9 opla czy ten 2,0 forda jest mniej problemowy? Z tego co kojarzę ten 1,9 to pochodna tej słynnej konstrukcji fita?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/34180-por%C3%B3wnanie-silnik%C3%B3w-diesla-na-rynku/#findComment-42117 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 6 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2010 Z tego co kojarzę ten 1,9 to pochodna tej słynnej konstrukcji fita?tak, poczytaj na forum - duzo tego jest... o wszystkich silnikach u opla... A w praktyce ciekawe który z nich 1,9 opla czy ten 2,0 forda jest mniej problemowy?jak dbasz o auto i regularnie serwisujesz to obaaczkolwiek sklaniam sie zeby stwierdzic ze w przypadku forda jest wieksze prawdopodobienstwo (w stosunku do opla) awarii   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/34180-por%C3%B3wnanie-silnik%C3%B3w-diesla-na-rynku/#findComment-42088 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pinio-78 Opublikowano 6 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2010 Czyli jednak?. Piszmy dalej, im więcej sensownych wypowiedzi tym lepiej.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/34180-por%C3%B3wnanie-silnik%C3%B3w-diesla-na-rynku/#findComment-42087 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 6 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2010 Piszmy dalej, im więcej sensownych wypowiedzi tym lepiej.a moze sam bys zrobil jakies zestawienie bazujac na postach na forum?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/34180-por%C3%B3wnanie-silnik%C3%B3w-diesla-na-rynku/#findComment-42086 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pinio-78 Opublikowano 6 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2010 1,3 cdti i 1,5 dci Jeden i drugi samochód maja od nowości moi znajomi (nie forum). Przebiegi podobne 1,5 dci moc coś kolo 90 km ładnie chodzi, ale już padł wtryskiwacz (nie tani) i co jakiś czas coś tam czyszczą w tym ukladzie zasilania paliwem i poduszki silnika niby nie widać zmian na starej ale trzeba wymianić. 1,3 cdti nawet śmiga, poza jakąś akcją serwisową (uszczelka głowicy), coś tam z uszczelnieniami wtryskiwacza było i raz wylądował w serwisie na wymianę jakiejś taniej uszczelki bo ciekł płyn. Z obserwacji widzę że coś za często w tym dci szwankuje zasilanie silnika (drogie w naprawach) i dymi bardziej.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/34180-por%C3%B3wnanie-silnik%C3%B3w-diesla-na-rynku/#findComment-42079 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bogo Opublikowano 6 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2010 1,5 dciAle ten silnik nie występuje w samochodach Opla.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/34180-por%C3%B3wnanie-silnik%C3%B3w-diesla-na-rynku/#findComment-41960 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pinio-78 Opublikowano 6 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2010 1,5 dci to silnik reno.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/34180-por%C3%B3wnanie-silnik%C3%B3w-diesla-na-rynku/#findComment-41946 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bogo Opublikowano 7 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2010 nie doczytałem do końca że chodzi o porównanie wszystkich silników diesla, a nie tylko Opla. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/34180-por%C3%B3wnanie-silnik%C3%B3w-diesla-na-rynku/#findComment-41874 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.