Skocz do zawartości

Popychacze a olej


Gość SENSATION

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Po zakupie samochodu przyszedł czas na wymianę oleju, jednak nie było żadnej informacji jaki olej był wlewany. Poradzono mi żeby wlać 15W40, to wlałem Shell 15W40 i myślę, że od tego momentu zaczęły mi stukać popychacze. Po zapaleniu silnika jak chwilę pochodzi to zaczyna się odzywać popychacz, przy wyższych obrotach jest spokój. Jak się rozgrzeje jest to samo.Czytałem jakiś artykuł, że to może być zły olej np: za gęsty. Jakiś - podobno mądry gość, stwierdził, że przy wymianie oleju można zastosować MotorClean z LiquiMoly który czyści silnik i wlać zamiast 15W40 to pełny syntetyk 5W40. Co myślicie o zmianie oleju na coś innego, co polecacie?

 

A to artykuł tego gościa http://p12.neostrada.pl/oleje.pdf

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje zdanie jest takie, że jeśli nawet nie wiem jakim olejem był zalany silnik w pierwszej kolejności zalewamy olej lepkości zalecanej przez producenta!

A jak "coś" jest nie tak to dopiero kombinujemy, a najlepiej po prostu naprawiamy silnik.

 

Bogo, żaden współczesny olej mineralny nie "popsuje" silnika Corsy w 5, 10,15tys,czy 30tys (o ile był wymieniany) ani nie zostawi nagaru który trzeba by było płukać tymi "wynalazkami"

 

Ogólnie w PL za dużą wagę przywiązuje się do napisów syntetyk, półsyntetyk, mineralny

A np. w USA ludzie śmigają na olejach 5W-20/ 5W-30 mineralnych i nikt nie tworzy tam takich mitów, że jeśli silnik zalany jest "syntetykiem" to musi być w super stanie, a jeśli "minerał" to znaczy, że złom z "gęstym" olejem.

Zresztą i tak większość tych "syntetyków" ze średniej półki cenowej sprzedawanych w Polsce to są oleje HC - wysoko przetworzona (hydrokrak) baza mineralna, którą wg prawa można nazywać olejem syntetycznym.

Podobnie z nazwą "półsyntetyk...." bardzo poprawia ona humor właścicielowi, ale właściwości smarne naprawdę minimalnie różnią się od 100% "minerału", no ale z reguły lepkość zimową ma mniejszą.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz taki fajny silnik a katujesz go mineralem , nieladnie , zalej go 10w40 GM (mozna kupic 5l za 60 zl) niz masz go katowac mineralnym olejem.

 

mineral tylko do mega zuzytych silnikow ;)!;)!!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności