Skocz do zawartości

[1.6 55kW 8V c...nz] Wolne obroty silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam problem z moją Astrą. Samochód na biegu jałowym wchodzi na bardzo wysokie obroty (2-3 tysiące). Silnik krokowy został wyczyszczony specjalnym preparatem do krokowców oraz przedmuchany, uszczelka pod przepustnica jest cała, przepustnica domyka. Odłączenie kabli z EGR nie zmienia obrotów. Dziwnym objawem jest to, że silnik mając te ok. 2500 obrótów, w jednej chwili zmniejsza obroty do 500, tak że mało nie gaśnie (i chodzi tak jakiś czas). Następnie znów podwyższa obroty i wyje. Gdy zatkam rure od filtra powietrza to czasami wogóle na to nie reaguje (dalej wysokie obroty), a czasem zaczyna gasnąć. Odłączenie dwóch wężyków (bodajże podciśnienia) idących do przepustnicy minimalnie zmniejsza obroty. Dodam, że przy jeździe na 3 biegu 40km/h, nie musze wogóle dodykac pedału gazu, gdyż samochód sam jedzie i nie zwalnia. Czasami także zapala sie check.

Co robić?

Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/34272-16-55kw-8v-cnz-wolne-obroty-silnika/
Udostępnij na innych stronach

21 Czujnik położenia przepustnicy - zbyt wysokie napięcie

25 Wtryskiwacz - zbyt niskie napięcie

35 Silnik krokowy - niewłaściwa liczba kroków (został wyczyszczony jakieś 10 odpaleń auta temu)

47 Zawór recyrkulacji spalin

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/34272-16-55kw-8v-cnz-wolne-obroty-silnika/#findComment-41112
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem czyścić i zaślepiać egr, ale to nie to. Do przepustnicy od strony szyby idą dwa przewody, jeden z filtra powietrza, a drugi nie wiem od czego (zasysa nim powietrze). Gdy odłączę jeden z nich, to silnik zaczyna normalnie pracować. Czy ten od filtra powietrza powinien wchodzić do lewego otworu patrząc od przodu samochodu?

 

 

Dodaje jeszcze zdjecia:

Gdy odłącze przewód nr 1, to auto chodzi normalnie. Czy musi być on podłączony?

Gdy zamienie miejscami przewody 1 i 2 to też jest ok.

Przewód 2 i 3 to ten sam. Nie wiem do czego one służą tak jak przewód nr 4.

Check już nie świeci.

 

Dołączona grafika

Dołączona grafika

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/34272-16-55kw-8v-cnz-wolne-obroty-silnika/#findComment-41064
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności