Skocz do zawartości
Krzysiek_86

kadett 1.7D problem z odpaleniem

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

posiadam Kadetta od jakiegoś już dłuższego czasu. Jednak teraz od około 2miesiecy mam problemy z odpaleniem go na zimno(myślałem, że to problem z akumulatorem jednak ten jest sprawny). Gdy jest zagrzany zapala bez problemu. Natomiast na zimnym po nocy ciężko zapala. Kręcenie rozrusznika trwa nieraz kilkanaście dobrych sekund. Po zapaleniu nagle gaśnie i znów procedurę kręcenia rozrusznikiem (długo) trzeba powtórzyć. Wtedy już najczęściej pali. Świece żarowe są sprawne i filtr paliwa z powietrza wymieniony. Auto przejechało 240tys km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie odpowietrzony jest dziś sprawdzałem ile czasu świece żarowe się grzeją i wychodzi, że około 25-30s tyle czasu jest na nich napięcie. W książce obsługi wyczytałem, że to powinno trwać około 7sekund. Może to wina sterownika świec żarowych. Gdzie można coś takiego dostać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mi kiedys padl przekaznik do swiec i wcale niegrzało swiec, napewno dostaniesz cos takiego w auto shopie z czesciami, a jesli nie zamowia ci na nastepny dzien.

 

Moj przekaznik wg mechanika kosztowal 80zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dziś sprawdzałem ile czasu świece żarowe się grzeją i wychodzi, że około 25-30s tyle czasu jest na nich napięcie. W książce obsługi wyczytałem, że to powinno trwać około 7sekund

Napięcie na świecach będzie akurat tyle ile piszesz a to co w książce pisze to tyle czasu świeci się kontrolka świec. Po nagrzaniu się świec powinne być wyraźnie słyszalne pyknięcie przekaźnika. Dopiero wtedy świece są w pełni zagrzane. Twoje objawy wskazują na to że uszkodzone są świece żarowe albo paliwo cofa się do zbiornika. Moja rada to wykręcać każdą świece z osobna i sprawdzać na krótko. Miałem identyczny problem tyle że w 1.6d a to prawie to samo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Świece żarowe są sprawne

jak to sprawdzałeś ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Byłem u mechanika i każdą z osobna wykręcał i sprawdzał na krótko działają oraz mają odpowiednią rezystancje na omomierzu. Przekaźnik też słychać jak zakończy proces grzania. Problem jest w tym, że auto kręci ochoczo po nagrzaniu pełnym świec. Może na zimnym nie pali na strzała ale nie trwa to w nieskończoność. Na ciepłym pali praktycznie na dotyk.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no to pozostaje chyba tylko paliwo.. albo słabe sprężanie...spróbuj załozyć zawór zwrotny na wężu zasilającym i może pomoże:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może paliwo się cofa. Z pompy od czasu do czasu coś tam pokapie. Nie wiem właśnie co z tym zrobić. Chciałem pojeździć jeszcze tak przez zimę, ale przy takim męczeniu akumulatora to będę go ładował co 2-4 tygodnie. Mechanik polecił mi na zimę dolać benzyny do ropy lub zainstalować eter na start do kolektora ssącego. Silnik nie wydaje się być zużyty nie dymi przy normalnej jeździe. Auto mam już jakieś 15lat w rodzinie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a nie poci się przy zaworze odcinającym paliwo ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poci się jedynie od czasu do czasu gdzieś ze środka pompy. Tak innych wycieków nie ma.

Wydaje mi się że to będzie główna przyczyna twoich problemów choć jeszcze na twoim miejscu sprawdziłbym wtryskiwacze. Musisz podjechać do pompiarza i uszczelniać pompe i przy okazji sprwadzić wtryski i kompresje. Poustawia wszystko jak należy i będzie duża różnica. Sam przez to przechodziłem dwa razy i za każdym razem było ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko czy taka wizyta nie skończy się wydaniem równowartości wartości auta?

Zobaczę na dniach znajdę chwile wolnego i podjadę do pompiarza. Auto nie bierze specjalnie dużo paliwa po mieście w 7litrach się zamknie. Nagłego wzrostu spalania nie było i ciągle jest takie same, więc raczej wątpię by były to wtryskiwacze. Silnik też się nie poci chłodziwa nie ubywa. Jedynie czasem z ładowaniem akumulatora jest różnie. Generalnie około 13,8V na światłach. Czasem jak w nocy się jedzie to można zobaczyć lekki brak ładowania przez chwile i tyle. Akumulator jest nowy sprawny nie ma zwarć na celach, a paska lepiej się nie da dociągnąć. Chyba najtaniej będzie na zimę dolać benzyny i zainstalować podajnik eteru n mrozy i tak przejeździć do wiosny a potem go na żyletki oddać tylko że za 300zl t szkoda zachodu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie wyjęcie pompy i jej uszczelnienie kosztuje około 350zl ale w tej cenie masz sprawdzenie na stole probierczym, ustawienie dawki i początku wtrysku. Skoro autem chcesz tylko zimę przekulać to już twoja decyzja co z tym zrobisz ale pojedź do pompiarza i dowiedz się o cene.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zalałem go po korek i teraz pali na strzała. Chyba to jednak cofające się paliwo, albo duże temeratury w listopadzie dziś było 17 we Wrocku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość brownik

A kable sprawdzałeś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.