Skocz do zawartości

Problem z podgrzewaniem świec.


Gość KrzysztofA

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem z moją Vectrą, a mianowicie nie podgrzewa świec żarowych. Niedawno wymieniłem czujnik temperatury płynu chłodniczego, bo mój mechanik powiedział, że to najczęściej pada w modelu. Ale po wymianie problem nadal pozostał. Gdy ściągnę kostkę z czujnika zapala sie kontrolka od podgrzewania świec i samochód na zimnym silniku lekko pali. Może któryś z forumowiczów miał podobny problem? I może mi jakoś pomóc? I czy można jeździć samochodem na zdjętej kostce i czy niczemu to nie zagraża? z góry dziękuję.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak właśnie o kostke z tego czujnika mi chodzi bo po jej zdjeciu świece się podgrzewają ale świeci się kontrolka od silnika i nie wiem czy tak mozna odpalać samochód i jeździć?!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo po jej zdjeciu świece się podgrzewają ale świeci się kontrolka od silnika

Tak ma być, czyli układ podgrzewania masz sprawny. Przy zdjęciu wtyczki ecu widzi -40*C i podgrzewa świecę, a po chwili włączają się wentylatory. Po podłączeniu wszystko wraca do normy tylko pozostaje zapisany błąd czujnika a temperatury. Pamiętaj iż przy temperaturze powyżej 4*C świece nie grzeją. W praktyce zobaczysz je ok 0*C - więc w czym problem?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak ale w tym roku nocą temperakura już spadała poniżej zera i nawet gdy było -3,5 stopnia kontrolka od świec się nie zapaliła a według tego co mówisz powinna się zaświecić. Według mnie nadal jest coś nie tak tylko niewiem co??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie problem polega na tym, że po zdjęciu kostki z czujnika płynu chłodniczego swiece się podgrzewają a gdyby to był moduł swiec zarowych to po podłączeniu do kompa powinien wyskoczyć błąd modułu a taki się nie pojawia. Więc niby wszysko dobrze a jednak nie działa.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zobacz inaczej ściągnij wtyczkę z czujnika i w to miejsce wstaw opornik np.5kom jeżeli świece zaczną grzać to masz znowu walnięty czujnik zmierz oporność na czujniku tu masz jaka powinna być przy danej temp.

Charakterystyka czujnika temperatury cieczy (nr kat. 13 38 467):

0*C --> 5-6,5 kOhm

5*C --> 4-5 kOhm

10*C -> 3,25-4,5 kOhm

15*C -> 2,75-3,5 kOhm

20*C -> 2,25-3 kOhm

25*C -> 2-2,5 kOhm

30*C -> 1,5-2 kOhm

35*C -> 1,25-1,75 kOhm

40*C -> 0,9-1,25 kOhm

45*C -> 0,8-1,1 kOhm

50*C -> 700-950 Ohm

55*C -> 600-800 Ohm

60*C -> 525-675 Ohm

65*C -> 450-575 Ohm

70*C -> 400-500 Ohm

75*C -> 325-425 Ohm

80*C -> 275-375 Ohm

85*C -> 250-325 Ohm

90*C -> 200-300 Ohm

95*C -> 175-250 Ohm

100*C > 150-225 Ohm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności