Skocz do zawartości

Wibracje kabiny


Gość Darek1

Rekomendowane odpowiedzi

witam, mam ogromny problem. W mojej Merivie (1,4 benzyna) przy prędkości 60-90 km/h pojawia się dosyć silna wibracja kabiny. Występuje ona tylko wtedy gdy wciskam pedał gazu - przyspieszam. Po odpuszczeniu pedału i wrzuceniu na luz samochód jedzie z tą samą prędkością i przestaje wibrować. Mam 2 diagnozy od 2 różnych mechaników:

diagnoza 1. Poduszki silnika - 4 sztuki do wymiany

diagnoza 2. przegub wewnętrzny lewy do wymiany (a najlepiej cała półoś) na początek.

Prosiłbym o podpowiedź jak wyeliminować błędną diagnozę (chyba że należy wymienić to wszystko?) .

 

Pomóżcie proszę bo koszty mnie przerażają.

 

 

 

usunąłem capslock w tytul/Kacper

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

diagnoza 2. przegub wewnętrzny lewy do wymiany (a najlepiej cała półoś) na początek.

na to bym stawiał...miałem tak w clio.....i też tylko objaw występował przy przypieszaniu

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro nie tłucze na postoju to posłuchaj rady gardi1. Nawet jak jedna poduszka walnie to będzie słychać stuki. A skoro "mechanik" nr 1 radził wymienić wszystkie to tym bardziej nie jest pewien czy to one są przyczyną.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet jak jedna poduszka walnie to będzie słychać stuki. A skoro "mechanik" nr 1 radził wymienić wszystkie to tym bardziej nie jest pewien czy to one są przyczyną.

dokładnie tak, nie ma praktycznie fizycznej możliwości rozwalenia wszystkich poduszek na raz..... no chyba że zaatakowałeś silnikiem jakiś pień.

 

Stojąc na luzie - przygazowałem bardzo mocno, nie stwierdziłem ani trzęsienia budą ani mocnego trzęsienia silnikiem - prawie wogóle.

dlatego, że auto nie jest w ruchu i nie ma przeniesienia napędu

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za sugestie. Zastanawia mnie tylko to, że po przekroczeniu 100km/h przestaje wibrować.

Czy półoś można regenerować? Słyszałem że są warsztaty zjmujące się regeneracją półosi (tych które dają się zregenerować). Macie jakieś doświadczenie? Kupno nowej do koszt prawie 1000 zł, używana z Allegro może się okazać w gorszym stanie niż moja.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawia mnie tylko to, że po przekroczeniu 100km/h przestaje wibrować.

1) silnik nie ma juz takiej mocy i przeniesienia momentu obrotowego lub....

2) ośka "układa" sie z częsciami współpracującymi

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wjedź na kanał badaj przeguby wewnętrzne i ich luzy.

Wystarczy poruszać półosią i będziesz widział/słyszał co się tam dzieje.

 

jeśli wyjdzie powyższe to

co do samej wymiany i zakupu - weryfikację przeprowadzisz w ten sam sposób,

a przed założeniem zaaplikujesz do przegubu dawkę świeżego smaru.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich, już po problemie.

Dziękuję za pomoc i trafne diagnozy - wymieniłem przegub wewnętrzny lewej półosi plus osłony przegubów plus nowy smar po obu stronach. POMOGŁO!

Wibracji brak.

Koszt - 250 zł przegub z przesyłką, 160 zł robocizna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności