Gość Anonymous Opublikowano 26 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2010 Wymieniałem 3 lata temu przykleiłem na silikon samochodowy. I do dziś fruwa i spokój. Jak kojarzę to tam są 2 gumowe oringi. Musisz wymontować akumulator i dojście bardzo dobre. Odkręcasz torxem. Pomagałem sobie lusterkiem. Pozdro Tu nie chodzi o 2 okrągłe oringi tylko o uszczelke w kształcie prostokąta w której znajdują sie otwory (przez nie przepływa płyn chłodniczy i chłodzi olej) i która znajduje sie w chłodnicy oleju   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3477-ch%C5%82odniczka-oleju-astra-17-dti/page/3/#findComment-89422 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ladar Opublikowano 4 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2011 Podepnę się do tematu, gdyż mam problem z chłodniczką oleju. Po zgłębieniu tematu spotkałem się z opiniami, że wymiana chłodniczki oleju nie rozwiąże problemu występowania oleju w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodzącego, pomimo to zdecydowałem się na wymianę jej. Chłodnicę kupiłem fabrycznie nową, wymieniłem u mechanika (koszt około 850zł). Obecnie przejechałem na niej około 1500km i w dalszym ciągu pojawia mi się maź. Płukałem układ już 2 razy i systematycznie po przejechanych około 100km wyciągam takie oto coś: Zdjęcie nie oddaje stanu zastanego, gdyż z przyzwyczajenia przetarłem ścianki zbiorniczka - "normalnie" jest tak, że nalot szczelnie wypełnia ścianki w sposób jak na części niewyczyszczonej. BTW. płyn chłodzący nie jest aż taki tragiczny, to efekt słabego naświetlenia zdjęcia i jakości komórkowej - nie jest z nim najgorzej, widać dno . Jak wyżej, drugi narożnik zbiorniczka. "Wyłowiona maź" - a może nie jest to olej tylko coś innego? Przed wymianą, pojawiało się to w podobnych ilościach. Mam więc pytanie, do osób którym pomogła wymiana chłodniczki, po ilu tysiącach przejechanych kilometrach, mogli stwierdzić że idzie ku lepszemu - bo dla mnie nie ma za dużej różnicy. Czy mieliście takie coś przed i po wymianie? Nie mam pomysłu co dalej zrobić, bo z wstępnych telefonach do mechaników dowiedziałem się, że koszt wymiany kompletnej uszczelki pod głowica wraz z oringami to inwestycja rzędu 2500zł..   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3477-ch%C5%82odniczka-oleju-astra-17-dti/page/3/#findComment-394943 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marceli szpak Opublikowano 5 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2011 przechodziłem przez "TO". Zdejmij głowicę, wymień tuleje wtrysków, wymień oringi i będzie po temacie. robocizna 800-1000, materiały: tulejki 320, oringi, uszczelki góra-komplet 130, upg-180, olej 130, płyn-40. Jak widzisz trochę to kosztuje. tylko nie zapomnij o wymianie tulei, bo wpakujesz się w kolejne koszta i powtórkę tematu.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3477-ch%C5%82odniczka-oleju-astra-17-dti/page/3/#findComment-395065 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ladar Opublikowano 5 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2012 Wracam do tematu. Wymieniłem chłodniczkę oleju - czego nie warto chyba robić przy takich objawach co opisywałem. Przejechałem zimę w miarę spokojnym przybywaniem oleju do zbiorniczka wyrównawczego, gdyż po jej wymianie nie poprawiło się nic znacząco i olej pojawiał się w dalszym ciągu. Podczas ostatnich upałów byłem w trasie ok 600km i ku mojemu przerażeniu w zbiorniczku znajdowała się znaczna ilość oleju - do tej pory zawsze było go mniej. Auto zaczyna brać mi olej i płyn chłodniczy, ale jak na razie nie są to duże ilości. Od wymiany chłodniczki oleju mija dokładnie rok i 14 000 km. Będę musiał chyba wymienić uszczelkę pod głowicą. Czy możecie potwierdzić, że wymiana uszczelki dała oczekiwane efekty, gdyż nie chcę kolejny raz wywalić kasy w błoto?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3477-ch%C5%82odniczka-oleju-astra-17-dti/page/3/#findComment-440267 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marceli szpak Opublikowano 6 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2012 To nie UPG, tylko oringi na tulejach wtryskiwaczy. Kopci trochę na biało-niebiesko? Znajdź DOBREGO mechanika, albo lepiej nabywcę na to auto. Zabawa w naprawę trochę kosztuje i niekoniecznie będzie skuteczna w 100%   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3477-ch%C5%82odniczka-oleju-astra-17-dti/page/3/#findComment-440460 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Fircyk81 Opublikowano 6 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2012 prędzej obsady wtrysków niż upg, dobrze posprawdzaj   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3477-ch%C5%82odniczka-oleju-astra-17-dti/page/3/#findComment-440472 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marceli szpak Opublikowano 6 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2012 niby jak ma sprawdzić?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3477-ch%C5%82odniczka-oleju-astra-17-dti/page/3/#findComment-440480 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Fircyk81 Opublikowano 7 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2012 Jak wyeliminować UPG pisano na forum kilka razy,poszukaj   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3477-ch%C5%82odniczka-oleju-astra-17-dti/page/3/#findComment-440534 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ladar Opublikowano 7 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2012 A ile może kosztować sama wymiana obsady wtrysków / oringów wtryskiwaczy? Na "biało-niebiesko" jeszcze nie kopci, spalanie jak na razie w normie. Na nowy samochód na razie mnie nie stać, a kupować kolejne 10 letnie auto to też wydaje mi się nierozsądne, bo pewnie pojawia się podobne problemy. Tak wygląda mój zbiorniczek wyrównawczy: A wyłowić z niego mozna takie oto coś (w znaczących ilościach): Korek od wlewu oleju czysty:   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3477-ch%C5%82odniczka-oleju-astra-17-dti/page/3/#findComment-440587 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ladar Opublikowano 8 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2012 (edytowane) Dziś usłyszałem o teorii, że jedną z przyczyn nasilających przedostawanie oleju do płynu chłodniczego może być stosowanie przez mnie płynu chłodniczego Petrygo Q. Czym mieliście zalane układy chłodzenia, płynem Petrygo/Borygo/koncentratem, albo czym powinien być zalany ten silnik? Teorie tą wysnuł mechanik u którego dziś byłem. Powiedział, że płyn ten przy dłuższych trasach i temperaturach zewnętrznych może w jakiś - dla mnie tajemniczy sposób - powodować przedostawanie się oleju. Prawie mnie przekonał, bo rzeczywiście podczas zimy, i niższych temperatur oleju było w zbiorniczku mniej. Wspominał też, że mogę mieć coś nie tak z korkiem zbiorniczka wyrównawczego. Co o tym myślicie? Edytowane 8 Maja 2012 przez ladar Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3477-ch%C5%82odniczka-oleju-astra-17-dti/page/3/#findComment-440739 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.