Skocz do zawartości

Opel Vectra B 2.0 DTI - Nie odpala po wymianie filtra paliwa


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam problem jak w temacie, po dzisiejszej wymianie filtru paliwa, oleju wraz z filtrem, akumulatora samochód odpalił na dosłownie kilka sekund, zaczęło nim telepać i go szybko wyłączyłem po czym ponownie nie mogę go już odpalić. Filtru paliwa niestety nie zalałem w pełni paliwem ale mimo kilkukrotnego kręcenia na dnie zbiorniczka nadal było paliwo, tak więc zalałem później filtr paliwa aż się przelewało, podokręcałem wszystko i niestety dalej samochód nie odpala. Układ paliwowy mógł się zapowietrzyć mimo tego że paliwo jest widoczne na dnie zbiorniczka w którym znajduje się filtr ? Co dalej sprawdzić ? Podłączałem również poprzedni akumulator ale efekt jest taki sam.

 

Kamil

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/34990-opel-vectra-b-20-dti-nie-odpala-po-wymianie-filtra-paliwa/
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

W instrukcji sam naprawiam jest korek widoczny na górnej pokrywie obudowy filtra paliwa zaś u siebie tego na górnej części nie widzę:

Dołączona grafika

 

Chyba że korkiem jest śruba dokręcająca górną część obudowy filtra. Ale na dole filtra jest coś w rodzaju śruby:

http://img02.allegroimg.pl/photos/oryginal/12/89/71/60/1289716051

może właśnie to mam poluzować ?

Przed chwilą zabrałem się za to i jak dotąd wykonywałem:

1. Odkręcenie górnej śruby trzymającą górę filtra z dołem

2. Kilkusekundowa praca rozrusznika ale ani paliwo nie wydostaje się przez tą śrubę ani nie ubywa z filtru paliwa.

 

Pytanie czy dużo paliwa musi być w baku ? Miałem rezerwę ale dolałem jeszcze 8l z kanistra i wg wskaźnika paliwa mam ok 14l w zbiorniku w jednym z tematów ktoś sugerował aby w zbiorniku była zapełniona minimum połowa pojemności zbiornika.

 

Co mówi instrukcja "Sam naprawiam" z której korzystam:

W pierwszej fazie:

1. poluzować korek o 2 obroty

2. Kręcić rozrusznikiem aż zacznie wypływać paliwo bez pęcherzy powietrza - tylko ile powinienem kręcić - kilka sekund czy do kilkunastu ?

 

Akumulator jest nowy, kręci ładnie i żwawo ale kontrolka chemiczna która sygnalizuje stan naładowania nie świeci, w starym też nie świeciła a odpalało bez problemu do wczoraj włącznie. Spróbuję jeszcze odpalić na akku ze służboweco samochodu lecz to bym raczej wykluczył.

 

Strzykawka

- Na forum przeczytałem iż można odpowietrzyć przewody dużą strzykawką, jaka wasza opinia ?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/34990-opel-vectra-b-20-dti-nie-odpala-po-wymianie-filtra-paliwa/#findComment-34274
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności