Skocz do zawartości

Piski i zgrzyty w zawieszeniu - pomocy :)


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Mam problem z moją Astrą. Otóż podczas ruszania gdzieś z okolicy przedniego lewego koła słychać popiskiwania. Gdy dodaje ostrzej gazu i auto trochę się "bujnie" w przód popiskiwanie przechodzi w chwilowe skrzypienie, tak jakby się coś uginało skrzypiąc i hałas znika. Gdy puszczam gaz, żeby wrzucić dwójkę auto lekko "buja" w tył i znowu następuje skrzypnięcie. Sprzęgło, dwójka, gaz - kolejne skrzypnięcie i dalej jakoś to idzie. Przy większych prędkościach gwałtowne wciśnięcie gazu powoduje tylko delikatne piski.

Raz dla sprawdzenia zrobiłem taką małą kołyskę przód-tył na jedynce w tunelu - skrzypiało jakby koła miały zaraz odpaść ???

Absolutnie nie ma żadnych odgłosów podczas równej jazdy (nawet na ostrych zakrętach), nic nie słychać także podczas hamowania (nawet gwałtownego). Podczas postoju można wskoczyć na maskę i też nic nie piszczy... Może ktoś postawi jakąś diagnozę, bo jak pojadę z tym na warsztat to mi pewnie polecą wymienić całe zawieszenie :mrgreen:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

hmmm mnie to wygląda na zerwane zawieszenie skrzyni lub kołyski silnika ( tej ramy pod silnikiem gdzie mocowane są wahacze...lub też kończy się tarcza sprzęgła)

 

a jeszcze po pacz czy coś tam nie zgniło

 

 

???

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość adrianopelek

Może ktoś postawi jakąś diagnozę, bo jak pojadę z tym na warsztat to mi pewnie polecą wymienić całe zawieszenie ???

ja bym stawiał na sworzeń wahacza .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Może ktoś postawi jakąś diagnozę, bo jak pojadę z tym na warsztat to mi pewnie polecą wymienić całe zawieszenie ???

ja bym stawiał na sworzeń wahacza .

Również stawiam na sworzeń wahacza - potwornie skrzypi i trzeszczy szczególnie przy wolnej jeździe na nierównościach a na trasie jest cicho. Koszt wymiany raczej nieduży - do vectry A płaciłem rok temu 45zł za jakiś zamiennik. Koszt robocizny uzależniony będzie od tego czy miałeś już wymieniane sworznie - jest to związane z tym, że oryginlanie sworznie są zamocowane w wahaczu na 3 nitach które się ścina a żeby je ściąć mechanicy wyciagają wahacz. Potem w miejsce nitów idą śruby które są w zestawie ze sworzniem i jesli miałeś już wymieniane to wykręca się je i wymienia sworzeń bez wyjmowania wahacza.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Hmm, ale gdyby to był sworzeń to chyba piszczałoby też przy jeździe ze stałą prędkością po dziurach - a nie piszczy. Chyba też powinno piszczeć przy hamowaniu ??

Piszczy tylko przy przenoszeniu dużego obciążenia z przodu na tył i odwrotnie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności