Gość siso Opublikowano 1 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2010 Witam ponownie, Uszczelka pod głowicą wymieniona, razem z planowaniem i szczelnością głowicy, oraz wymiana uszczelniaczy...koszt 1015 zł...(mechanik stwierdził że pod 4 cylindrem coś tam było nie tak) Płynu jak na razie nie ubywa, Jak go oddawałem do warsztatu to pojawił się(lub dopiero zauważyłem) kolejny problem, problem z ogrzewaniem. Autko nie grzało na niskich obrotach (np. na postoju), w czasie jazdy jak się silnik rozgrzał (tak do 88 stopni - nigdy ni złapał 90) to ogrzewanie działało w miarę dobrze - (grzało ale bez szału). Zauważyłem że gumowa rura za termostatem, ta u góry co idzie do chłodnicy rano przed uruchomieniem jest wklęsła! - czy to normalne? Pytam ponieważ, autko odebrałem, pojeździłem z 20 km od razu - rozgrzałem silnik(temp. na zewnątrz -10 stopni), grzał ok, nawet na światłach. Jednak po dojechaniu na parking pod blokiem i się zatrzymaniu, po około 15-20 sek z nawiewów leciało zimne powietrze!!! - czyli problem nie zniknął? Może przy tak niskich temperaturach tak być powinno? Do tego przy porannym uruchomieniu (bez problemu odpalił przy temp. - 12 stopni) zauważyłem tą gumową rurę wklęsłą! Normalne? Poczytałem różne fora i dochodzę do wniosku że elektrozawór przy nagrzewnicy lub nagrzewnica zakamieniona, i taki efekt braku grzania w czasie postoju. Co do termostatu to wydaje mi się że jest ok, ponieważ nie puszcza od razu płynu na chłodnice. Dziwi mnie ta temp. silnika ponieważ wskazówka nigdy nie przekracza 90 stopni i wentylator tez nie pamiętam żeby się włączył (chociaż przy dzisiejszych temp. to chyba normalne) Może układ zapowietrzony, lub nagrzewnica(tylko jak ją odpowietrzyć?). Auto ma klimatyzację jeśli to coś zmienia.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/35293-ubytek-p%C5%82ynu-problem-z-odpalaniem/page/2/#findComment-27179 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lukas715 Opublikowano 1 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2010 Wydaje mi się, że problem tkwi w odpowietrzeniu układu. Spróbuj odkręcić(poluzować) parę razy korek zbiorniczka na ciepłym silnik. Jak to nie pomoże poluzuj czujnik temperatury na kolektorze dolotowym (czujnik na zegary - 1 przewodowy) Ps. płyn chłodzący jest nowy?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/35293-ubytek-p%C5%82ynu-problem-z-odpalaniem/page/2/#findComment-27145 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.