Gość marcinoff Opublikowano 26 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2010 Witam serdecznie. Posiadam Opla Astre H 1.9CDTI (74KW) kombi z 2005r. od około 3 miesiecy. W samochodzie zrobiłem rozrzad oraz wymieniłem termostat i wszystko bylo by ok jakby nie jeden problem. Od pewnego czasu zauwazyłem spadek mocy i klekot powyzej 2000obr. tzn. jak wczesniej kreciłem autko powyzej 2000 to odczuwałem wyraźne przyspieszenie, samochod szedł jak burza, a teraz jakby cos sie stalo. Auto sie rozpedza w miare ok ale wczesniej było znacznie odczuwalne przyspieszenie(miało wiekszego kopa). Teraz tak jakby nie właczało turbiny. Nigdy nie jezdziłem wczesniej dieslami i nie wiem czy cos jest nie tak. Prosze o jakies sugestie, z góry dziekuje za zainteresowanie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/35619-spadek-mocy-nie-s%C5%82ycha%C4%87-turbiny-b%C5%82ad-1125/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zbyszek670 Opublikowano 26 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2010 Błąd 1125-pozycja pedału gazu (APP) system. Takie otrzymałem tłumaczenie z języka angielskiego.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/35619-spadek-mocy-nie-s%C5%82ycha%C4%87-turbiny-b%C5%82ad-1125/#findComment-28604 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcinoff Opublikowano 26 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2010 Witam. Sorki za poprzednie tematy ale myślałem ze je usunąłem. Wracajac to błaedu to pogrzebałem troche na forum i duzo osob pisze ze to zawór podciśnienia turbiny, ale nie jest to jednoznacznie sprecyzowane. Jak opisywałem wczesniej samochód jedzie spoko na każdym biegu do 2000obr. po przekroczeniu tego progu słychać silnik jak klekocze a nie czuć wciskania w fotel jak bylo to wczesniej( tak jakby sie turbina nie włączała). Nie wyświetla mi sie kontrolka check engine ani kontrolka samochód z kluczykiem. Czy moze to coś mieć wspolnego z ładowaniem akumulatora ?? Albo z tym ze jak wymieniany byl u mechanika termostat to zdejmowali EGR-a ?? Marcin.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/35619-spadek-mocy-nie-s%C5%82ycha%C4%87-turbiny-b%C5%82ad-1125/#findComment-28562 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcinoff Opublikowano 28 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2010 no nic widze że nikt nie ma pomyslu na to...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/35619-spadek-mocy-nie-s%C5%82ycha%C4%87-turbiny-b%C5%82ad-1125/#findComment-28087 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zbyszek670 Opublikowano 29 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2010 Czy moze to coś mieć wspolnego z ładowaniem akumulatora ?? Albo z tym ze jak wymieniany byl u mechanika termostat to zdejmowali EGR-a ??Jak by coś było z EGR-m to powinna się zapalić kontrolka auto z kluczykiem a TY pisałeś:Nie wyświetla mi sie kontrolka check engine ani kontrolka samochód z kluczykiem. no nic widze że nikt nie ma pomyslu na to..A w sprawie silnika diesla trudno cokolwiek tak strzelić ?Jak opisywałem wczesniej samochód jedzie spoko na każdym biegu do 2000obr. po przekroczeniu tego progu słychać silnik jak klekocze a nie czuć wciskania w fotel jak bylo to wczesniej( tak jakby sie turbina nie włączała).A napisz jeszcze czy masz u siebie filtr DPF   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/35619-spadek-mocy-nie-s%C5%82ycha%C4%87-turbiny-b%C5%82ad-1125/#findComment-27782 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcinoff Opublikowano 30 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2010 Witam. tak mam ostatnio mi sie wypalal, a mianowicie w czasie stania w korku zaczelo sie dymic z pod maski a zużycie paliwa wynosiło miedzy 4-5l/h i po jakis 20min samo ustało ( wyczytałem na forum ze to wypalanie DPF, wszyscy opisywali tak ten przypadek ). Ciekawi mnie ten bład 1125, na forum opisuja go jako bład zaworu podcisnienia turbiny, moze on sie cos zawiesza albo jest zabrudzony i nie daje odpowiedniego ładowania turbinie ?? Jak ktoś wie gdzie sie znajduja ten zawór w silniku 1.9CDTI, silnik jest tak zabudowanu że mi sie trudno polapać co gdzie jest. Mam również pytanie czy przyczyną tego może byc nieszczelny któryż z przewodów od turbiny?? oraz czy nie wymieniony filt powietrza oraz filtr paliwa też moga mieć wplyw na to ?? Z góry dziekuje za odpowiedzi pozdrawiam Marcin.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/35619-spadek-mocy-nie-s%C5%82ycha%C4%87-turbiny-b%C5%82ad-1125/#findComment-27513 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zbyszek670 Opublikowano 30 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2010 Mam również pytanie czy przyczyną tego może byc nieszczelny któryż z przewodów od turbiny??Może tak być i kontrolka się nie zaświeci, objawem tego jest wtedy spadek mocy i kopcenie na czarno i dlatego pytałem się czy masz DPF.oraz czy nie wymieniony filt powietrza oraz filtr paliwa też moga mieć wplyw na to ??Jak na zimę nie wymieniałeś to możesz to zrobić.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/35619-spadek-mocy-nie-s%C5%82ycha%C4%87-turbiny-b%C5%82ad-1125/#findComment-27482 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcinoff Opublikowano 1 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2010 No własnie na czarno mi nie kopci, jedynie ten spadek mocy, nie mam również jakiegoś wiekszego spalania. Ale najpierw zajme sie filtrami i sprawdzeniem tych przewodów, mam nadzieje ze to coś pomoże, bo nie chce jechać do mechanika który skasuje mnie za jakąs pierdołe albo nie da rady wogule tego zrobic... Dzieki za podpowiedzi Marcin.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/35619-spadek-mocy-nie-s%C5%82ycha%C4%87-turbiny-b%C5%82ad-1125/#findComment-27243 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość donkiszop Opublikowano 1 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2010 posłuchaj ciśnienie w turbinie jest uzyskiwane dzięki łopatkom (kierowniczkom) w niej zamontowanym które zwężają lub powiększają otwór do przepływu gazów. łopatki te są sterowane taka małą pompka na podciśnienie. jeżeli któryś z małych wężyków dochodzących do tej malej pompki jest nieszczelny albo spadł to objawy będziesz miał takie ze auto nie będzie miało wystarczającego doładowania a w efekcie silnik chodzi w trybie awaryjnym i słabo przyspiesza po przekroczeniu 2000RPM. pod maska masz cały układ tych wężyków, niektóre są gumowe inne plastikowe, zacznij od przejrzenia dokładnie wszystkich czy jakiś nie spadł, nie pękł lub się nie przetarł. możliwe jest też że padła któraś z pompek, albo zapiekły się kierownice w turbinie. podczas sprawdzania wężyków możesz np odczepić jakiś na danym obwodzie, zaciągnąć płucami powietrze i sprawdzać czy możesz ciągnąć cały czas czy w pewnym momencie dopływ powietrza się blokuje, eliminując poszczególne wężyki. jeśli powietrze daje się ciągnąć cały czas to znaczy że dostaje gdzieś lewego i pompka nie uzyska odpowiedniego podciśnienia aby sterować łopatkami w turbinie. Najlepiej było by zrobić loga dynamicznego i zobaczyć czy silnik jest przeładowany przez turbo czy niedoładowany. ale tak jak pisałem wyżej zacznij od gumowych i plastikowych wężyków. potem daj znać co z tego wyszło, jeśli znajdziesz usterkę pamiętaj o wykasowaniu błędów po usunięciu jej. good luck!   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/35619-spadek-mocy-nie-s%C5%82ycha%C4%87-turbiny-b%C5%82ad-1125/#findComment-27215 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bartek-szczecin Opublikowano 1 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2010 Witam wczoraj zdarzyła mi się podobna sytuacja Mój samochód to opel astra III 1.7 CDTI 82 KM wymieniany rozrząd i olej jakieś 13 tyś km temu Opiszę wczorajszą sytuację: na zwenątrz -8 stopni (jakieś 10 minut jazdy - wiec silnik powien się nagrzać) wszystko było ok do czasu kiedy zdecydowałem się wyprzedzić inne auto przy prędkości 70-80 km/h i obrotach 2000 docisnąłem gaz a on zamiast przyspieszyć jechał z taką samą prędkością i zapaliła się kontrolka z kluczykiem zwolniłem natychmiast i po kilkunastu sekundach kluczyk zgasł. Chciałem przetestować auto i znowu docisnąłem gaz i już nie było żadnych dziwnych sytuacji auto przyspieszało tak jak powinno. Dzisiaj samochód znowu nie miał mocy co prawda przyśpieszał ale nie tak jak powinien (żadna kontrolka się nie pokazała). Jaki kabel i jaki program sciągnąć muszę aby sprawdzić samemu czy samochód nie ma żadnych błędów. Czy mrozy mogą mieć wpływ na pracę silnika. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/35619-spadek-mocy-nie-s%C5%82ycha%C4%87-turbiny-b%C5%82ad-1125/#findComment-27160 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.